ارسال آگهی

روش های پیشگیری از یخ زدن درب خودرو در زمستان و نحوه باز کردن درب یخ زده

فصل سرما می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای اتومبیل ها شود در این مطلب به نکات مهم زیر برای مراقبت از خودرو در فصل زمستان می پردازیم:

  • پیشگیری از یخ زدن درب خودرو با استفاده از محلول
  • کنترل درزگیر ها و چهارچوب ها برای پیشگیری از یخ زدن درب خودرو
  • راهکار باز کرن قفل یخ زده درب خودرو
  • نحوه باز کردن درب یخ زده خودرو

با ورود به فصل زمستان دغدغه های صاحبان خودرو برای نگهداری درست و اصولی از وسایل نقلیه خود بیشتر می شود. زیرا وجود رطوبت و سرما می تواند در میزان بهره وری از بعضی قسمت‌های خودرو تاثیر گذار باشد و برای آنها مشکل ایجاد کند. به همین دلیل مهم است که بدانید باید چگونه با سرمای زمستان که باعث یخ زدن درب خودرو و ایجاد مشکلات دیگری برای آن می شود مقابله کرد.
پیشگیری از یخ زدن درب خودرو و نحوه باز کردن درب یخ زده

پیشگیری از یخ زدن درب خودرو با استفاده از محلول و روان کننده

زمانی که سرمای هوا بیش از حد می‌شود بهترین کار برای پیشگیری از یخ زدن درب خودرو پوشاندن خودرو با استفاده از کاور های مخصوص و یا پارک کردن آن در محیط های گرم تر مانند پارکینگ می باشد اما گاهی پیش می آید که این شرایط مهیا نباشد و صاحبان وسایل نقلیه مجبور شوند که خودروی خود را در محیط باز برای مدت طولانی پارک کنند.

در این صورت برای پیشگیری از یخ زدن اجزای خودرو می توان از اسپری های سیلیکونی و یا محلول های مخصوص این کار استفاده کرد. زمانی که این محلول ها روی درزگیر های لاستیکی درب خودرو پخش شوند باعث پیشگیری از یخ زدگی و رطوبت آنها خواهند شد بدین ترتیب از یخ زدن درب خودرو جلوگیری می‌شود. برای اینکه بتوانید محلول را به خوبی روی لاستیک پخش کنید می توانید از دستمال میکروفایبر استفاده کنید.

کنترل درزگیرها و چارچوب ها برای پیشگیری از یخ زدن درب خودرو

به دلیل رطوبتی که در لاستیک های درزگیر درب خودرو وجود دارد درب های خودرو ممکن است در سرمای زیاد دچار یخ زدگی شوند و باز کردن آنها کار بسیار سختی محسوب شود مخصوصاً زمانی که عجله دارید و لازم است که به سرعت از خودروی خود استفاده کنید. پس بهترین کار پیشگیری از یخ زدن درب خودرو می باشد. برای جلوگیری از این رخداد باید حتما با دقت درزگیر ها را بازبینی و کنترل کنید تا اگر پارگی یا کثیفی و ساییدگی در آنها وجود دارد این مشکل را رفع کنید.
کنترل درزگیر ها برای پیشگیری از یخ زدن درب خودرو

زیرا وجود هر کدام از این مشکلات باعث می‌شود که نم و رطوبت به راحتی داخل درزگیر لاستیکی نفوذ کرده و در نتیجه باعث یخ زدگی درب خودرو شوند. شاید ذرات ریزی که داخل درزگیرها گیر افتاده‌اند از نظر خیلی ها اهمیتی نداشته باشند اما باید بدانید که وجود همین ذرات می تواند باعث کم شدن میزان بهره وری درزگیرها در پیشگیری از نفوذ هوای سرد به داخل خودرو و عایق بندی شود.

برای تمیز کردن ذرات ریز و گرد و خاکی که بین لاستیک ها وجود دارند باید از یک دستمال که با آب گرم مرطوب شده است استفاده کنید. پس از اینکه چارچوب در و درزگیر ها را با دستمال مرطوب تمیز نمودید باید به سرعت به وسیله یک دستمال خشک، نم و رطوبتی که در این بخش ها باقی مانده است را خشک کنید. این روش برای درزگیر های لاستیکی خود درب و چارچوب درب ها مورد استفاده می باشد.

توجه کنید که بهتر است این کار را در یک محیط بسته انجام دهید زیرا در این صورت رطوبت موجود روی اجزای خودرو به سرعت یخ نمی زند و فرصت دارید که آن را با دستمال خشک پاک کنید.

راهکار باز کردن قفل یخ زده درب خودرو

گاهی پیش می‌آید که قفل درب و دستگیره خودرو نم و رطوبت را جذب کرده و یخ بزنند. در این مواقع دیگر کلید سازی نیز نمی‌ تواند برای شما کاری انجام دهد. برای پیشگیری از این رخداد می‌توانید از روان کننده بدون گریس و یا اسپری های رطوبت زدا برای قفل ها استفاده کنید. در صورتی که قفل درب خودرو شما یخ زده است می توانید از سشوار اسپری یخ زدا استفاده کنید.

در صورتی که دسترسی به این لوازم ممکن نبود می توانید بخش فلزی سوئیچ خودروی خود را روی شعله فندک یا شعله چوب کبریت که حرارت ملایمی دارند بگیرید و پس از اینکه مقداری گرم شد آن را به آرامی وارد قفل درب خودرو نموده و بچرخانید. باید توجه کنید که اگر از این روش استفاده می کنید نباید سوئیچ را با قدرت زیاد در قفل بچرخانید زیرا در این صورت ممکن است سوییچ شما داخل قفل بشکند و نیازمند راهکارهایی برای درآوردن کلید شکسته در قفل نیز شوید! برای گرم کردن قفل احتمالا لازم است که سوئیچ را چند بار گرم کرده و در قفل وارد کنید.
باز کردن قفل یخ زده درب خودرو

نحوه باز کردن درب های یخ زده خودرو

در صورتی که مجبور شدید خودروی خود را در فصل سرد در یک محیط باز پارک کنید و کاور یا محلول ضد یخ در دسترستان نبود احتمالا تا صبح ماشین شما یخ می زند. برای حل این مشکل سه راهکار متفاوت وجود دارد:

استفاده از حوله یا پارچه برای راحت تر باز کردن درب یخ زده خودرو

برای اینکه راحت تر بتوانید درب های یخ زده خودرو را باز کنید زمانی که آن را پارک می‌کنید یک پارچه کهنه یا یک حوله را بین چهارچوب و درب خودرو قرار دهید. طوری که دو سر پارچه ای بیرون بماند. با استفاده از این راهکار می توانید به جای اینکه دستگیره درب خودرو را بکشید دو سر پارچه یا حوله را گرفته و به سمت بیرون آن را بکشید.

باز کردن یخ درب خودرو با استفاده از محلول یخ زدا

در صورتی که به پارچه نیز دسترسی ندارید برای باز کردن درب یخ زده خودرو می توانید از راهکار دیگری نیز استفاده کنید. برای باز کردن یخ خودرو محلول های یخ زدا وجود دارند که به طور معمول یک سوم آنها آب و دو سوم دیگر آنها الکل می باشد. با استفاده از محلول های یخ زدا و اسپری کردن این محلول بر روی چهارچوب درب ها می توانید یخ درب خودرو را باز کنید.

استفاده از سشوار برای باز کردن یخ های درب خودرو

در صورتی که به محلول نیز دسترسی ندارید می توانید با استفاده از یک سشوار و هدایت کردن جریان هوای گرم به اطراف درب ها و چارچوب آنها باعث زدودن یخ درب خودرو شوید.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر