ارسال آگهی

انواع کمپرسور کولر گازی را بشناسید.

انواع کمپرسور کولر گازی یا همان موتور کولر گازی عبارتند از: کمپرسور پیستونی، روتاری و اسکرول که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم. کمپرسور کولر گازی قطعه ای است که با فشرده کردن گازمبرد، باعث افزایش فشار گاز می شوند. آشنایی با انواع کمپرسور کولر گازی از جمله اطلاعات بنیادی یک سرویسکار کولر گازی می باشد تا به درستی عیب کولر گازی را تشخیص دهد و آن را برطرف سازد.

فهرست مطالبی که در این مطلب مشاهده می کنید

انواع کمپرسور کولر گازی و معرفی آنها

شما در تصویر می توانید انواع کمپرسور کولر گازی را مشاهده نمایید و در ادامه با هر یک آشنا شوید.

همچنین شما عزیزانی که قصد خرید این کولرهای گازی را دارید بهتر است ابتدا با انواع موتور کولر گازی یا همان کمپرسور آن، که بخش اصلی این نوع کولرها می باشند آشنا شوید.

موتور پیستونی یکی از انواع کمپرسور کولر گازی

رایج ترین نوع از انواع کمپرسور کولر گازی ، کمپرسور پیستونی می باشد که برای فشردن گاز مبرد از یک پیستون که در داخل سیلندر قرار دارد، استفاده می کند. کمپرسور پیستونی کولر گازی عملکردی شبیه پیستون و سیلندر خودرو دارد به این صورت که با هر بار رفت و برگشت پیستون، مقداری از گاز مبرد که در محفظه کمپرسور وجود دارد را به داخل سیلندر می مکد و تحت تراکم قرار می دهد و بعد دوباره این گاز متراکم شده را با فشار به داخل سیستم هدایت می کند.

کمپرسور پیستونی کولر گازی

موتور پیستونی کولر گازی پرد کابردترین انواع کمپرسور کولر گازی است

در کل نیاز نیست خودتان را زیاد درگیر نوع موتور کولر کنید چرا که در شهرهایی مثل مشهد و … که زیاد گرم نیستند فروشندگان از محصولات متناسب با همان شهر استفاده می کنند و اگر شما به نصاب کولر گازی جهت نصب کولر در مشهد نیاز داشتید می توانید به صفحه نصب کولر گازی مشهد مراجعه کنید و به سادگی از خدمات سایت فنی کارا استفاده نمایید.

مزایا و معایب موتور پیستونی کولر گازی

بهتر است بدانید به این نوع از انواع کمپرسور کولر گازی ، کمپرسور رفت و برگشتی یا موتور سنگین نیز می گویند که در زیر به مزایا و معایب موتور پیستونی اشاره می کنیم:

مزایای انواع کمپرسور پیستونی

طرزکار و مزایا و معایب کمپرسور پیستونی

مزایا:

  • تحمل دمای بالا در این موتورها که به دلیل همین مزیت از آنها در شهرهای جنوبی و مرکزی ایران استفاده می شود.
  • گستردگی استفاده از این موتورها در صنایع مختلف.
  • سازگاری با بیشتر گازهای مبرد.

معایب:

  • موتور سنگین یا همان موتور پیستونی کولر گازی در مقایسه با انواع کمپرسور کولرهای گازی از صدای بیشتری برخوردار است
  • بازدهی و راندمان آن در مقایسه با دیگر کولرها کمتر است
  • لرزش زیاد موتور

کمپرسورهای روتاری نوع جدیدی از انواع کمپرسور کولر گازی

در این نوع از انواع کمپرسور کولر گازی عمل مکش و کمپرس ماده مبرد، با گردش ۳۶۰ درجه ای تیغه ها صورت می گیرد. نحوه دقیق کار موتورهای روتاری به این صورت است میباشد: در لحظه ای که گاز از دریچه ورودی وارد کمپرسور می شود، بر اثر چرخش تیغه ها و برخوردن پره ها با گاز آن را به سمت لوله های خروجی با فشار هدایت می کند.
نام دیگر این نوع از انواع موتور کولر گازی به اسم موتور موشکی یا موتور دراز هم می باشد.

کمپرسور روتاری یکی از انواع کمپرسور کولر گازی

می توانید اجزای داخلی موتور کولر گازی روتاری را مشاهده کنید.

بهتر است بدانید کمپرسورهای روتاری به نسبت کمپرسورهای پیستونی میزان مصرف برق کمتری دارند و همچنین صدای کمتری نسبت به نوع پیستونی از انواع کمپرسور کولر گازی را دارا می باشد و بطور کلی می توان گفت راندمان بالاتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارند. این صدای کمتر و مصرف بهینه تر سبب شده تا این نوع کمپرسور قابل قبول تر از نوع پیستونی باشد ولی از طرفی باید در نظر داشته باشید که هزینه تعمیر بالا تری از دیگر موتور ها دارد.
شما میتوانید بهترین تعمیرکاران کولر گازی را در سایت فنی کارا مشاهده کنید و در هرجای ایران هستید از خدمات تعمیر کولر گازی اصفهان و دیگر شهرها در سایت فنی کارا استفاده نمایید.

نصاب کولر گازی اصفهان

معرفی کمپرسور اسکرال

آخرین نوع از انواع کمپرسور کولر گازی که در این مطلب به توضیح آن می پردازیم کمپرسور نوع اسکرال می باشد که به این نوع ازاین موتورها، موتور مارپیچی نیز می گویند.
در این نوع کمپرسور چیزی که سبب فشردن گاز می شود، حرکت مخالف دو مارپیچ داخلی است. به این شکل که یکی از مارپیچ ها به صورت متحرک و دیگری به صورت ثابت می باشد و حرکت حلزون متحرک باعث فشرده شدن گاز می شود.

موتور اسکرال بالاترین راندمان را در بین انواع کمپرسور کولر گازی برخوردار می باشد.

یکی از انواع کمپرسور کولر گازی کمپرسور اسکرال می باشد

در بین انواع کمپرسور کولر گازی بیشتر از نوع اسکرال در ظرفیت های بالا استفاده می کنند و  مکانیسم داخلی آنها متشکل از دو قطعه حلزونی می باشد که یکی به صورت متحرک و دیگری ثابت می باشد که حرکت حلزون متحرک گاز بین این دو را فشرده می کند و فشاری را که در خروجی لازم است را ایجاد می کند. مهم ترین مزایای کمپرسورهای اسکرال طول عمر و راندمان بالای آنها می باشد و همچنین این نوع از انواع کمپرسور کولر گازی تولید صدای کمتری می کند، لیکن همین مزایا سبب شده تا این نوع موتور نسبت به بقیه قیمت بالاتری داشته باشد.

دسته بندی شده در: آموزش, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر