ارسال آگهی

انواع لوله پی وی سی PVC+ ویژگی های پی وی سی (پلیکا)

لوله پی وی سی با قدمتی طولانی، دارای محبوبیت زیادی است. پی وی سی از ماده ای به نام Poly Vinyl chloride  تشکیل شده و به صورت مخفف PVC نام برده می شود. این ماده سبک اما مقاوم برای اینکه انعطاف خود را نشان دهد با Plasticizers  مخلوط می شود. اما اگر همین افزودنی به ماده اولیه اضافه نشود، نتیجه ای که حاصل خواهد شد به نام پلیکا که این نام بیشتر در بازار داخلی به کار برده می شود.

در ادامه به بررسی مدل های گوناگون پی وی سی پرداخته می شود.

شناخت انواع لوله پی وی سی

پی وی سی علاوه بر ویژگی های خاص خود، دارای مدل های مختلف می باشد. در زیر به تمامی مدل های آن اشاره شده است. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد انواع لوله کشی و شناخت بیشتر مدل های دیگری از لوله ها از فنی کارا کمک بگیرید

1- ام پی وی سی (MPVC)

لوله ام پی وی سی دارای خواص بهینه است که از پلی وینیل کلراید (Poly Vinyl chloride)  اصلاح شده یا به اصطلاح با افزودن اصلاح کننده تشکیل شده است. این لوله ها دارای مقاومت و سختی بالا با خواص مکانیکی زیاد می باشد. نسبت به ضربه نیز استحکام بالایی دارد. ضخامت آن کمتر از لوله یو پی وی سی است و به همین دلیل مواد کمتری در طول تولید فرآیند مصرف شده که نتیجه آن باعت سبک وزن شدن این نوع شده است. کاربرد زیادی نیز در قسمت لوله های پوشش سیم های فشار قوی و تصفیه آب دارد.

لوله های پی وی سی برق

2-  یو پی وی سی (U-PVC)

لوله یو پی وی سی U-PVC به لوله سخت نیز معرفی شده است. از پلی وینیل کلراید نرم نشده (سخت) تولید می شود. اگر علامت یو در مقابل پی وی سی استفاده شود، بدین منظور است گه در تولید آن به هیچ عنوان از نرم کننده استفاده نشده است. این لوله ها دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و کاربرد بالایی در جابه جایی آب و سیالات دارند.

لوله یو پی وی سی

3-  او پی وی سی (O – PVC)

واژه او پی وی سی (O – PVC) به پلی وینیل کلراید آرایش یافته اطلاق می شود. در روند تولید، لوله ای با دیواره ضخیم و در دمای مورد نظر تولید می شود. فرآیند ایجاد آرایش یافتگی نیز در جهت های محیطی و محوری تحت شرایط کنترل شده شروع می شود. پس از تشکیل آرایش یافتگی، به سرعت در دمای محیط خنک می شود. این آرایش یافتگی منجر به بهبود خواص فیزیکی، مکانیکی لوله شده و این لوله ها را در مقابل خراش و ترک محکم تر می سازد. کاهش ضخامت دیواره منجر به صرفه جویی در مواد و انرژی می شود. O-PVC دارای 35 درصدسبک تر از نمونه های مشابه خود بوده و دارای قابلیت حمل و نقل راحت تری می باشد.

لوله او پی وی سی

4- پی – پی وی سی (P – PVC)

در لوله پی- پی وی سی اگر از نرم کننده استفاده شود، به آن آمیزه پی وی سی نرم گفته می شود. در این نوع مقدار بسیار زیادی نرم کننده استفاده می شود تا نتیجه حاصل و تولید شده، نرم و انعطاف پذیر باشد.
لوله پی پی وی سی

5- سی پی وی سی (C – PVC)

 سی پی وی سی با پلی وینیل کلراید کلرینه شده برای انتقال سیالات داغ مورد استفاده قرار میگیرد. قادر به تحمل دمای بسیار بالایی می باشد.

C-PVC  به دلیل داشتن گروه کار بیشتر مقاومت بیشتری در برابر رشد جلبک و باکتری دارد.

لوله سی پی وی سی

سه مدل از لوله پی وی سی معمولی یا پلیکا فشار ضعیف

1.  پی وی سی معمولی یا فشار ضعیف

این مدل برای قسمت تهویه و انتقال آب باران (ناودان) مجتمع ها و مکان های مسکونی کاربرد دارد.

2. PVC نیمه قوی

برای محافظت ساختمان و بخش های فاضلابی مجموعه ها بسیار پر کاربرد محسوب می شوند.

3.  پی وی سی فشار قوی

برای نگهداری کابل های برق، انتقال اسیدها و بازها و در کارخانه های بزرگ برای استفاده سیستم فاضلابی به کار می روند.

دسته بندی شده در: لوله بازکنی, مجله

ارسال نظر