ارسال آگهی

انواع قفلهای گاو صندوق و ویژگی های آن

گاو صندوق محلی برای نگهداری پول، طلا، اسناد و مدارک و یا هر چیز با ارزشی که احساس می شود باید دور از دسترس بقیه قرار بگیرد، می باشد. گاو صندوق قفسه ایی محکم و نسوز و فلزی با قفلی پیچیده است.

بسیار واضح است که فراهم کردن امنیت اقلام با ارزش در شرایط عادی بسیار حائز اهمیت است و از حساسیت بالایی برخوردار است. در چنین شرایطی گاوصندوق یکی از گزینه هایی می باشد که می تواند کمک زیادی به امنیت اقلام ارزشمند کند و به دلیل اینکه گاو صندوق در انواع مدل های متفاوتی وجود دارد و ممکن است از نظر امنیت در یک سطح نباشد از این رو قفل تعبیه شده بر روی گاو صندوق ها یکی از مهمترین قطعات گاو صندوق می باشد که در این مطلب قصد داریم انواع مختلف قفل های گاو صندوق را برای شما ارائه دهیم:

فهرست زیر انواع قفل های گاوصندوق را لیست کرده است که در ادامه به توضیح هریک از آنها پرداخته می شود:

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نیاز دارید اشیا قیمتی و مدارک خود را در محلی نگهداری کنید که هم از نظر امنیت در سطح بالایی قرار داشته باشد و هم اینکه در مقابل دید دیگران نباشد بهتر است به نکاتی که در این صفحه گفته می شود دقت بالایی داشته باشید چرا که گاو صندوق هایی که امروز تولید می شوند از آنجائیکه قابلیت حمل و نقل دارند و می توانند به راحتی به هر مکانی که می خواهید انتقال یابند ممکن است ذهن شما را درگیر کند که آیا این گاو صندوق ها امنیت لازم را دارند یا نه که این موارد بستگی به قفل تعبیه شده بر روی گاو صندوق دارد که خیال شما را از بابت باز نشدن به دست هر فرد دیگری راحت کند.

از آنجائیکه بیشتر گاوصندوق های امروزی هم از نظر جابجایی سبک بوده و هم اینکه شاید در ذهن افراد این سوال به وجود بیاید که اگر گاو صندوق سبک می باشد پس امکان سرقت آن هم به راحتی وجود دارد تولید کنندگان گاو صندوق های قابل حمل آنها را با پیچ هایی مجهز کرده اند که بتوان در داخل زمین یا بروی دیوار محکم کرده که تحت هیچ شرایطی نمی توان آن را جدا کرد و به ابزارآلات خاصی نیاز است تا بتوان مجدد پیچ ها را باز کرده و در صورت لزوم جای گاو صندوق را عوض کرد.

انواع قفل گاو صندوق

قفل گاو صندوق کلیدی (Key locks)

قفل های کلیدی جز ساده ترین نوع قفل های گاو صندوق می باشند که ویژگی های ساده و معمولی دارند و از این جهت این نوع از قیمت پایین تری نسبت به قفل های دیگری برخوردارند.

در رابطه با قفل های کلیدی مسئله ای وجود دارد که مهم و حیاتی است و آن هم مسئله مدیریت کلید می باشد. در صورتیکه کلید گاو صندوق را در همان محلی که گاوصندوق وجود دارد نگهداری می کنید خطر زیادی ممکن است در کمین شما باشد چرا که پیدا کردن کلید به راحتی امکان پذیر است و ممکن است امنیت لازم را برای اشیای قیمتی شما فراهم نکند. اگر شما اشیای بسیار با ارزشی دارید و برای نگهداری آنها نیازمند گاوصندوق هستید، گاو صندوق های کلیدی به شما پیشنهاد نمی شود.

کلیدها در انواع متفاوتی وجود دارند که بستگی به نوع قفل آن طراحی آن نیز متفاوت می باشد. برای اینکه با انواع کلید و کاربردهای آنها  بیشتر آشنا شوید می توانید به سایت فنی کارا مراجعه کنید.

Fanikara جز آن دسته از سایت هایی می باشد که خدمات زیادی را به مشتریان ارائه می دهد. اگر گاوصندوق شما قدیمی می باشد و کلید آن هم گم شده است می توانید بعد از ورود به سایت فنی کارا خدمات کلیدسازی شبانه روزی و سیار را دریافت کنید و از متخصصین این امر بخواهید که در اسرع وقت به کمک شما بیایند.

کلیدساز سیار در هر منطقه از تهران که سکونت داشته باشید فورا به کمک شما می آید اما اگر در شرایطی هستید که در تهران سکونت ندارید و نیاز فوری دارید که به مدارک و اسناد خود دسترسی داشته باشید اما شماره هیچ کلیدسازی در نزدیکی خود را سراغ ندارید فقط کافیست در سایت فنی کارا شهر خود و منطقه موردنظر خود را تعیین کرده بعد از اینکه خدمات کلید سازی در کرج، مشهد، تبریز،اصفهان و یا هر شهر دیگری که سکونت دارید را انتخاب کردید می توانید با خیال راحت به کلیدساز مربوطه زنگ زده و مشکل خود را بیان کنید تا برای رفع مشکل شما اقدام کند.

قفل گاو صندوق ترکیبی مکانیکی (Mechanical Combination lock)

قفل های مکانیکی و ترکیبی در مقایسه با قفل های کلیدی پیچیدگی بیشتری داشته و یکسری ترکیبات امنیتی روی آن اعمال شده که به وسیله این ترکیبات میزان نفوذپذیری امنیتی به آن کاهش یافته و به دنبال آن امنیت گاو صندوق افزایش می یابد.

هر چند قفل مکانیکی و ترکیبی در مقایسه با قفل کلیدی پیچیده تر است. اما در مقایسه با قفل های ترکیبی الکترونیکی پیچیدگی و ترکیبات کمتر و در نتیجه از امنیت کمتری برخوردار است.

قفل ترکیبی الکترونیکی (Electronic Combination lock)

در این مدل از قفل های گاو صندوق، خبری از کلید برای باز کردن قفل گاوصندوق نمی باشد. این مدل از قفل ها قادر هستند رمز گاو صندوق را به صورت الکترونیکی ذخیره کنند، و تنها کافی است برای باز کردن درب گاو صندوق رمز الکترونیکی که برای قفل گاو صندوق تنظیم شده است از طریق صفحه کلید وارد شود و در صورتیکه رمز صحیح باشد درب گاو صندوق باز می شود.

کلیدهای ترکیبی الکترونیکی، با حذف کردن کلید مشکلاتی که در گاو صندوق های کلیدی بوده را حل کرده است اما نبودن کلید هم خودش باعث بروز مشکل می شود به همین دلیل یک کلید اضطراری برای آن در نظر گرفته می شود تا در صورت فراموشی رمز الکترونیکی بتوان با کلید درب گاوصندوق را باز کرد.

کلیدهای اضطراری معمولا دارای پیچیدگی کمی می باشند زیرا عملا به جز موارد بحرانی استفاده نمی شود و می توان با خیال راحت در کنار گاو صندوق نگهداری کرد.

قفل ترکیبی الکترونیکی

قفل بیومتریک

قفل های بیومتریک دو مدل می باشند که عبارتند از:

  1. قفل بیومتریک مکانیکی
  2. قفل بیومتریک دیجیتالی

در این دو مدل از قفل های بیومتریک مشکل مدیریت کلید بسیار جدی تر حل شده به دلیل اینکه حتی در صورت فراموشی رمز عبور هم دیگر نیازی به کلید نمی باشد بدین شکل که امکان باز کردن این قفل ها فقط توسط ویژگی های فیزیکی فرد قابل اتجام است مانند: شبکیه چشم، اثر انگشت، تشخیص چهره که کاربرد اثر انگشت برای کاربردهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

قفل های بیومتریک دیجیتال که امکان تنظیم رمز دیجیتالی نیز وجود دارد از یک طرف با تنظیم رمز دیجیتالی و از طرف دیگر وارد کردن اثر انگشت می باشد که اثر انگشت بسیار کاربردی، آسان و امن است و به دلیل اینکه اثر انگشت هر فرد متعلق به اوست غیر قابل کپی می باشد و ضمن اینکه این رمز همراه خود شماست و هیچگاه فراموش نمی شود.

قفل گاو صندوق زمان دار (Time lock)

قفل زمان در واقع یک زمان سنج است که کنترل می کند درب گاو صندوق تا قبل از رسیدن به دوره از پیش تعریف شده حتی در صورت وارد کردن رمز درست، باز نشود. این قفل ها در واقع بخشی از قفل یک دستگاه می باشند و معمولا در بخش نگهداری سپرده های بانکی یا دیگر بخش های ضروری بانک مورد استفاده قرار می گیرند.

قفل ترکیبی با تاخیر زمان (Time delay Combination Locks)

عموما این قفل ها از ترکیبات الکترونیکی و دیجیتالی به همراه یک تایمر تاخیری ساخته می شوند که این تایمر تاخیری باز کردن قفل را با تاخیر تعیین شده توسط مصرف کننده به طور قابل توجهی کمتر از یک ساعت به تاخیر می اندازد. در مقابل قفل های زمان که که فقط در یک زمان مناسب و تعیین شده درب گاو صندوق را باز می کند، قفل تاخیر زمانی در هر زمانی درب گاو صندوق را باز می کند ولی باز هم صاحب گاوصندوق باید منتظر تاخیر زمانی تنظیم شده بماند. از گاو صندوق های با تاخیر زمامی، بیشتر در کسب و کارهایی با معاملات پولی زیاد استفاده می شود.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر