ارسال آگهی

اندازه و ابعاد توالت فرنگی استاندارد چیست؟

اگر به تازگی تصمیم به نصب توالت فرنگی گرفته اید، حتما یکی از دغدغه های شما پیدا کردن ابعاد و اندازه مناسب برای توالت فرنگی است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی ابعاد توالت فرنگی استاندارد پرداخته و همچنین تاثیر ابعاد توالت فرنگی در قیمت را بیان کنیم:

اندازه و ابعاد توالت فرنگی

امروزه انواع مختلفی از توالت های فرنگی در بازار موجود می باشد که هر یک از آن ها با توجه به مدل طراحی که دارند، دارای اندازه های متفاوتی نیز می باشند. اما در حالت کلی می توان گفت تمامی توالت فرنگی ها ابعاد مشخصی دارند و به طور استاندارد ساخته می شوند. معمولا توالت های فرنگی که در داخل کشور یا برای ایرانیان ساخته می شوند، با در نظر گرفتن خوصیات فیزیکی و ظاهری مردم ایران طراحی شده اند.

ابعاد استاندارد انواع توالت فرنگی

ابعاد توالت فرنگی های یک تکه

توالت فرنگی یک تکه به انواعی از توالت فرنگی گفته می شود که به صورت یک تکه قالب گیری شده و مخزن و کاسه توالت فرنگی به یکدیگر متصل می باشند. این نوع توالت های فرنگی معمولا طولی بین 53 تا 78 سانتی متر، و عرضی کمتر از 50 سانتی متر دارند. ارتفاع کاسه توالت فرنگی های یک تکه از سطح زمین بین 35 تا 41 سانتی متر می باشد. عمق اغلب توالت فرنگی های یک تکه نیز حدودا 68 الی 76 سانتی متر می باشد.

ابعاد توالت فرنگی های دو تکه

منظور از توالت فرنگی های دو تکه، توالت هایی هستند که مخزن و کاسه توالت فرنگی از یکدیگر جدا بوده و به طور جداگانه ای نیز نصب می شوند. ارتفاع این نوع توالت فرنگی از توالت فرنگی های یک تکه بیشتر بوده و معمولا عددی بین 66 تا 82 سانتی متر می باشد. اما سایر ابعاد توالت فرنگی های دو تکه، کاملا مشابه نوع قبلی می باشد.

ابعاد توالت فرنگی های دو تکه

ابعاد توالت فرنگی های دیواری یا وال هنگ

توالت فرنگی وال هنگ یا دیواری به نوعی از توالت های فرنگی گفته می شود که پایه نداشته و بر روی دیوار قرار می گیرد. مخزن این نوع توالت به طور معمول یا درون دیوار جای داده می شود و یا مخزنی برای ذخیره آب مورد نیاز سیفون ندارند. ارتفاع کاسه توالت فرنگی های دیواری بین 33 الی 48 سانتی متر می باشد. این نوع توالت فرنگی را با توجه به ارتفاع کاسه، در فاصله مناسبی از سطح زمین نصب می کنند.

تاثیر ابعاد توالت فرنگی در قیمت

در واقع ابعاد توالت فرنگی و بزرگ یا کوچک بودن آن تاثیر چندانی در قیمت توالت فرنگی ندارد. ممکن است برخی از توالت های فرنگی با ابعاد کوچک، در مقایسه با توالت های بزرگتر، کیفیت بیشتری داشته و در نتیجه گران تر باشند. قیمت توالت فرنگی بیش از آنکه به ابعاد آن مربوط باشد، بستگی به برند، نوع سیستم تخلیه، فلاش تانک و … دارد.

در صورتی که بودجه ای که برای خرید توالت فرنگی در نظر گرفته اید چندان زیاد نیست، توصیه می کنیم انواع توالت فرنگی دو تکه را خریداری کنید. این نوع توالت های فرنگی به طور کلی قیمت مناسب و تنوع زیادی دارند.

تاثیر ابعاد توالت فرنگی در قیمت

توالت فرنگی با چه ابعاد و اندازه ای بخریم؟

چنانچه قصد خرید توالت فرنگی جدیدی را دارید، توصیه ما به شما این است که نوعی از توالت فرنگی را انتخاب کنید که متناسب با سیستم لوله کشی آب و فاضلاب توالت فرنگی قبلی شما باشد. در این صورت می توانید در هزینه های مربوط به لوله کشی صرفه جویی کنید. اما در صورتی که قصد تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی را دارید و یا می خواهید سرویس بهداشتی جدیدی را بسازید، پیشنهاد می کنیم از انواع جدید توالت فرنگی استفاده کنید که سیستم تخلیه و بازدهی بهتری دارند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ابعاد توالت فرنگی باید متناسب با فضای سرویس بهداشتی شما باشند، توالت فرنگی های بزرگ اصلا گزینه مناسبی برای سرویس بهداشتی های کوچک نیستند. در صورتی که سرویس بهداشتی کوچکی دارید، توصیه می کنیم از توالت فرنگی های دیواری استفاده کنید که فضای کمتری را اشغال می کنند. در نظر گرفتن اشخاصی که قرار است از توالت استفاده کنند نیز معیار مهمی در انتخاب ابعاد توالت فرنگی است.

دسته بندی شده در: نصب و تعمیر توالت فرنگی, مجله

ارسال نظر