ارسال آگهی

اقدامات لازم در هنگام گم شدن ریموت درب پارکینگ

با توجه به افزایش سرقت ریموت درب پارکینگ منازل و یا امکان گم شدن آن، در این مطلب به بررسی نکات ایمنی و اقداماتی می پردازیم که باید پس از گم شدن ریموت انجام دهید:

امروزه یکی از اشیایی که برای سارقان خیلی ارزشمند محسوب می شود، ریموت درب پارکینگ می باشد که سرقت آن، در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی بسیار راحت بوده و کار سارقان را برای ورود به منزل شما آسان می نماید. در صورتی که ریموت درب پارکینگ به دسته کلید شما نصب باشد و یا بر روی درب منزل خود در مکانی آن را جاسازی نموده باشید، امکان سرقت آن بسیار بیشتر می شود.

در صورتی که ریموت شما به سرقت رفته است و یا آن را گم نموده اید باید به سرعت اقدامات لازم را برای غیر فعال کردن آن انجام دهید تا اگر به سرقت رفته باشد، سارقان نتوانند از این وسیله برای باز کردن درب پارکینگ شما استفاده کنند. هزینه های گم کردن کلید و یا ریموت گاهی اوقات زیاد می شود، پس در قدم اول بهتر است به خوبی از وسایل خود مراقبت کنید.
گم شدن و یا به سرقت رفتن ریموت درب پارکینگ

نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت ریموت

یادتان باشد که همیشه باید درب خودروی خود را قفل نمایید. حتی اگر آن را داخل پارکینگ گذاشته باشید. زیرا امروزه تعداد سرقت ریموت پارکینگ بسیار بالا رفته است و در صورت قفل نبودن خودرو امکان سرقت آن بسیار بالا می رود. گرچه در صورت قفل بودن خودرو نیز، سارقان مانند افرادی که در کلیدسازی مهارت دارند، اقدام به باز کردن قفل می نمایند. اما باز هم زمان بیشتری طول می کشد و ریسک کار سرقت برای سارقان بیشتر می شود. نکته دیگر اینکه ریموت پارکینگ خود را همواره همراه خود داشته باشید و یا اگر در خودروی خود گذاشته اید، سعی کنید در دید دیگران نباشد.

غیر فعال کردن ریموت

نحوه کار ریموت به این صورت است که در ابتدا یک سیگنال از طرف ریموت به درب پارکینگ ارسال می شود. این سیگنال توسط جک درب دریافت شده و درب شروع به باز شدن می کند. تمامی جک های درب پارکینگ های مختلف اینگونه عمل می کنند اما فرکانس و نحوه کد دهی ریموت ها با یکدیگر متفاوت است. در صورتی که ریموت شما گم شده است برای پیشگیری از وقوع سرقت، باید حتما آن را غیر فعال نمایید. البته امروزه می توانید ریموت های پیشرفته ای را در بازار بیابید که با استفاده از کدهای پیچیده، باعث پیشگیری از سرقت می شوند.

غیر فعال کردن ریموت بر اساس کلیدهای جعبه فرمان

در جعبه فرمان با توجه مدل جک درب پارکینگ، چند کلید وجود دارد که رنگ های آن ها زرد، نارنجی، قرمز یا سبز و بنفش می باشد. روی یکی از این دکمه ها نوشته learn وجود دارد، اگر این دکمه را برای مدت چند ثانیه نگه دارید، می توانید باعث غیرفعال شدن ریموت درب پارکینگ شوید. از این روش زمانی استفاده می شود که ریموت درب پارکینگ شما دزدیده شده و یا گم شده باشد. نکته قابل توجه این است که قبل از انجام این کار، باید حتما دفترچه راهنمای جک درب پارکینگ را مطالعه نموده باشید.
غیرفعال کردن ریموت درب پارکینگ با استفاده از جعبه فرمان

غیر فعال کردن ریموت درب پارکینگ با استفاده از کددهی

کد دهی یکی از راه های غیر فعال کردن ریموت درب پارکینگ می باشد. کد دهی بر اساس مدل ریموت درب پارکینگ، در جعبه فرمان صورت می گیرد. برای آموزش دیدن نحوه صحیح کددهی، می توانید دفترچه راهنمای جک درب پارکینگ را مطالعه کنید. اگر محصولی که خریداری نموده اید، ایرانی می باشد، می توانید با بخش پشتیبانی آن تماس گرفته و نحوه صحیح کد دهی را آموزش ببینید. البته استفاده از خدمات پشتیبانی به صورت حضوری بیشتر توصیه می شود. باید بدانید که با قطع کردن جک درب پارکینگ، حافظه ریموت پاک نمی شود، زیرا در جعبه فرمان حالتی تعبیه شده که با قطع شدن برق و یا قطع شدن جک درب پارکینگ، حافظه ریموت سرجای خود مانده و پاک نشود. پس قطع کردن جک درب راه خوبی برای پیشگیری از ورود سارقان نمی باشد.

از کار انداختن ریموت با کنترل پنل

در صورتی که تمایلی به غیر فعال کردن ریموت خود ندارید، می توانید روش دیگری را جایگزین آن نمایید. در صورتی که جک درب پارکینگی که خریداری نموده اید، پیشرفته باشد و کنترل پنل داشته باشد، می توانید دکمه قفل آن را بفشارید و با این کار همه سیگنال های دریافتی از ریموت را خاموش کنید. پس از این کار، به وسیله ریموت دیگر درب باز و بسته نمی شود و باید برای باز و بسته کردن آن از دکمه های درون پنل استفاده نمایید.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر