ارسال آگهی

آموزش نحوه نشستن صحیح پشت صندلی خودرو

درست نشستن پشت صندلی به خصوص صندلی خودرو برای آن دسته از افرادی که ساعت ها پشت فرمان نشسته اند، بسیار مهم و ضروری است، چنانچه فرد با طرز نا صحیح بر روی صندلی بنشیند این موضوع به مرور زمان بر روی ستون فقرات فرد تاثیر منفی گذاشته و دچار کمردرد و عوارض بدی خواهد شد، لذا در این مقاله سعی کرده ایم تا نحوه صحیح درست نشستن پشت صندلی خودرو را توضیح دهیم تا به این افراد کمکی کرده باشیم.

نحوه درست نشستن بر روی صندلی خودرو

نحوه ی درست نشستن روی صندلی خودرو ایرانی

چون نحوه قرار گرفتن صندلی خودروی ایرانی با صندلی خودروهای خارجی متفاوت می باشد، نشستن بر روی صندلی این نوع خودروها به شکل استاندارد نیز با یکدیگر فرق می کند. متاسفانه چون صندلی خودرو های ایرانی دارای طراحی ضعیف است اغلب رانندگان به خصوص تاکسی و ماشین های باری دچار کمردرد و عوارض ناشی از نشستن پشت فرمان می شوند.

کمردرد یکی از رایج ترین مشکلات بد نشستن پشت فرمان

درب خانه بسیاری از رانندگان بهتر گیرد بد نشستن بر روی صندلی و همچنین طراحی نامناسب صندلی خودروی آنها بعد از مدتی دچار کمردرد شده و با هم شغل خود را از دست میدهند. اما افراد عادی که به صورت روزمره اتومبیل استفاده نکنند نیز اگر زمان زیادی را پشت فرمان می‌نشینند به مرور زمان را دچار کمردرد و عوارض ناشی از بد نشستن بر روی صندلی خود را می شوند. به همین دلیل لازم است که همه رانندگان با طریقه صحیح نشستن روی صندلی خودرو آشنایی داشته باشند.

نحوه صحیح نشستن روی صندلی خودرو

نشستن روی صندلی خودرو باید به گونه ای باشد که دسترسی به دنده، پدال و فرمان راحت باشد. زمانی که بر روی صندلی به شکل استاندارد قرار گرفته باشید و به بنده گدا و فرمان به راحتی داشته باشید در ترافیک های سنگین و مسافرتهای خارج از شهر سلامتی فیزیکی خود را حفظ کرده اید. بسیاری از افراد یدک کش خودرو علت تصادف های جاده ای را عدم دسترسی صحیح به دنده یا پدالها می دانند، به همین دلیل حتما نشستن بر روی صندلی باید به گونه‌ای باشد که بتوانید به راحتی دنده عوض کنید یا در مواقع ضروری ترمز کنید.

در سازمان بهداشت در مورد صندلی های خودرو

به گزارش سازمان بهداشت حدود ۹۰ درصد از کمردردهای افراد جامعه به دلیل عدم صحیح نشستن بر روی صندلی خودرو می باشد. اگر چه عوامل دیگری مثل نحوه خوابیدن یا همچنین وضعیت بد روحی بر روی سلامت انسان و کمر درد تاثیر گذار است اما بسیاری از رانندگان و افرادی که زمان زیادی پشت فرمان خودرو را سپری می‌کنند، نحوه نشستن بر روی صندلی بیشترین میزان تاثیر بر سلامت آنها را داشته است.

نحوه صحیح نشستن بر روی صندلی خودرو

متاسفانه بسیاری از خودروهای ایرانی به دلیل طراحی های ضعیف و غیر بهداشتی و برخورداری از صندلی های غیر استاندارد، مشکلات عدیده‌ای را برای رانندگان به وجود می آورند. تحقیقات نشان می دهد که نحوه دسترسی راحت به اهرم دنده و همچنین نحوه قرارگیری صحیح پدالهای خودرو از عوامل تاثیرگذار بر سلامتی هر راننده می باشد.

بهترین حالت نشستن بر روی صندلی

بهتر است بدانید که بهترین حالت نشستن بر روی صندلی به گونه ای است که ستون فقرات حالتی به خود بگیرد که زاویه عمودی با صندلی را تشکیل دهد. به هیچ عنوان نباید کمر در هنگام نشستن بر روی صندلی قوز داشته باشد. همچنین راننده باید به گونه‌ای بر روی صندلی نشسته باشد که برای رسیدن پاهای خود به پدال هیچ مشکلی نداشته باشند و بدون هیچگونه تلاشی پاها به پدال برخورد داشته باشد.

در نشستن صحیح فاصله باید شانه های راننده با فرمان به اندازه ای باشد که بدون جمع شدگی و خم شدن باشد تا به کمر فشاری وارد نشود.

دسته بندی شده در: یدک کش و حمل خودرو, مجله

ارسال نظر