ارسال آگهی

آموزش اصول کارکرد پکیج دیواری

در این مطلب قصد داریم تا به آموزش اصول کارکرد پکیج دیواری بپردازیم و اطلاعاتی را به صورت خلاصه بیان کنیم. پکیج ها از نظر ظاهر به دو نوع دیواری و زمینی تقسیم می‌شوند که پکیج های دیواری از نظر مدار تولید آب گرم مورد نیاز به دو دسته ی پکیج های تک مبدل و پکیج های دو مبدل دسته بندی می شوند. این پکیج ها از نظر تولید آب گرم به صورت یکسان عمل می کنند و از نظر کارکرد با یکدیگر تفاوتی ندارند.

آموزش اصول کارکرد پکیج دیواری

در آموزش اصول کارکرد پکیج دیواری باید عنوان کرد که گرما و کنترل آن و همچنین به گردش در آوردن آب در رادیاتور ها در هر دو سیستم پکیج دیواری تک مبدل و دو مبدل، بوسیله یکسری قطعات مشترک انجام می شود که نحوه عملکرد آنها در این دو مدل به صورت یکسان می باشد. این عملکرد را در ادامه توضیح داده ایم، که آگاهی از نحوه عملکرد پکیج در تابستان یا زمستان کمک بسیار زیادی در عیب یابی پکیج کرده و در نهایت باعث می شود تا در هزینه نهایی تعمیر پکیج صرفه جویی شود.

آموزش اصول کارکرد پکیج دیواری

  • درخواست گرمایش توسط کاربر
  • کنترل وجود آب در مدار گرمایشی
  • روشن شدن پمپ
  • روشن شدن فن
  • کنترل پرشر سوئیچ هوا
  • فعال شدن جرقه زن و شیر گاز
  • روشن شدن مشعل
  • الکترود تشخیص شعله
  • مدولاسیون شعله
  • کنترل دمای حد

زمانی که کاربر درخواست گرمایش می کند، این درخواست به دو صورت ترموستات اتاقی، سنسور بیرونی و تایمر برنامه ریز امکان پذیر می باشد.

کنترل وجود آب در مدار گرمایشی:

همیشه و هم زمان با روشن شدن پکیج، پرشر سوئیچ آب نیز به صورت دائم و متداول چک می شود. اگر کمبود آب در مدار گرمایش به هر دلیلی که باشد، مشاهده شد، مدار پرشر سوئیچ آب باز می شود و مشعل و شعله به صورت فوری متوقف می شود و با خاموش شدن مشعل، کد خطا به نمایش در می آید.

روشن شدن پمپ: با به کار افتادن پمپ، برگشت گرمایش مرکزی به سمت مبدل اصلی به وسیله آب انجام می شود. در زمان روشن شدن فن و قبل از تشکیل شعله های گازی که حاصل از احتراق می باشند، به بیرون هدایت می‌شود.

آموزش اصول کارکرد پکیج دیواری

کنترل پرشر سوئیچ هوا: پرشر سوئیچ هوا به وسیله فن و بر اثر ایجاد اختلاف فشار، گام بعدی را فعال می‌کند. اگر این فرمان بعد از ۲۰ ثانیه اتفاق نیافتد، پکیج خاموش می شود و آلارم هشدار آزاده نظر فعال می شود ولی فن همچنان به کار خود ادامه می دهد تا مسیر پرشر سوئیچ هوا مسدود شود. با فعال شدن پرشر سوئیچ، شیر گاز بعد از جرقه زن فعال می شود. شعله تعیین شده به منظور تنظیم کردن درجه ها توسط کاربر روشن می شود.

الکترود تشخیص شعله: به منظور اطمینان از وجود شعله، الکترود ما را شعله را تشخیص می دهد. اگر بعد از چند ثانیه پنج شعله انجام نشود پکیج خاموش شده و ارور را نمایش می دهد. مدولاسیون شعله: بعد از به وجود آمدن شعله، بنا به گرمای درخواستی توان شعله را تنظیم کنید.

کنترل دمای هوا برای مواقعی که پکیج بیش اندازه گرم می شود در نتیجه مدار ترموستات قطع شده و به صورت موقت شاهد قطع شدن پکیج خواهید شد اما در این مواقع هیچ خطایی را نمایش نمی دهد. اگر بعد از گذشت ۵ ثانیه ترموستات همچنان قطع بماند، ارور مربوط می‌شود به گرمای بیش از حد و همچنین هشداری که مربوط به خاموشی مشعل می‌باشد، روشن می شود.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر