ارسال آگهی

ترکیدگی لوله آب ; ابزارهای نشت یابی و نکات پیشگیری

تماس بگیرید

تماس بگیرید

تماس بگیرید

تماس بگیرید

تماس بگیرید

تماس بگیرید

تماس بگیرید

تماس بگیرید

تماس بگیرید

تماس بگیرید

تماس بگیرید

تماس بگیرید

آیا لوله آب شما ترکیده است؟ روش های ساده برای پیشگیری از ترکیدگی لوله آب، ابزارها و روش های تشخیص محل دقیق ترکیدگی و بروز نشتی از لوله آب و … را در این مطلب تقدیم شما خواهیم کرد.

حال این سوال برامون پیش میاد که اگر با ترکیدگی لوله آب مواجه بشیم باید چکار کنیم؟ در این مقاله میخوایم علت ترکیدگی لوله آب و راه حل هایی برای پیشگیری از اون رو توضیح بدیم. ضمن اینکه برای بدست آوردن اطلاعات تماس لیست تشخیص کاران حرفه ای روی لینک تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه، رفع نم و خرابی کلیک کنید.

لیست افراد متخصص در زمینه تشخیص ترکیدگی لوله تهران

کل تهران به جز شرق – ۲۴ ساعته
( نادر حسنی )
نادر حسنی

امتیازدهی مشتریان قبلی:

89%
:نحوه برخورد
90%
:تخصص فنی
92%
:تمیز کار بودن
89%
:ارائه فاکتور
90%
:وقت شناسی
90%
:امتیاز کل

ترکیدگی لوله آب

آن چه در این مطلب بررسی اونا میپردازیم:

  • علت ترکیدگی لوله آب
  • چه زمانی احتمال ترکیدگی لوله آب وجود داره؟
  • تشخیص ترکیدگی لوله آب
  • پیشگیری از یخ زدگی و ترکیدگی لوله آب
  • توصیه های شرکت آب و فاضلاب (آبفا)

علت ترکیدگی لوله آب

در خصوص ترکیدگی لوله ها، بیشترین سوالی که برای مردم پیش میاد اینه که چرا لوله های پلاستیک و ساختمان های نوساز دچار ترکیدگی لوله آب میشن؟ پاسخ سوال اینه که بیشتر افرادی که کار لوله کشی میکنن دانش فنی مناسبی در مورد نقاط ضعف و قدرت لوله های پلاستیکی ندارن، در زیر نقاط ضعف هر کدوم از لوله هارو توضیح میدیم:

لوله آب گالوانیزه یا آهنی

بزرگترین ایراد این لوله ها پوسیده شدن و فرسوده شدنشون است که امروزه جای خودشون رو به لوله های نسل جدید (پلاستیک-پنج لایه) دادن، البته در خیلی از ساختمون های بالای ۱۰سال هم این لوله ها به کار رفتن.

لوله آب پلاستیک

لوله های پلاستیک فایده هایی مثل راحت بودن حمل و نقل و نصب اسون دارن و در مقابل معایبی مثل انبساط طولی زیاد (جریان آب گرم باعث افزایش سایز طولی میشه) و در سیستم های گرمایشی نفوذ اکسیژن که باعث فرسودگی و نهایتا منجر به ترکیدگی لوله میشه دارن.

لوله آب پلیکا

هر ساختمونی با گذشت زمان دچار نشست میشه و اگه لوله های پلیکا بکار رفته از جنس مرغوب نباشه بر اثر این نشست ها دچار شکستگی میشه. برای رفع گرفتگی لوله آب از جنس پلیکا از فنر مخصوص استفاده کنین.

لوله آب پنج لایه

لوله های پنج لایه، بهترین لوله های بازار بحساب میان اما باید بدونیم کسی که با این لوله کار می کنه حتما باید دوره های آموزشی رو دیده باشه و در این کار تخصص داشته باشه.

سایر علت های ترکیدگی لوله آب

  1. ممکنه لوله کش، در محل اتصالات، اشتباه آب بندی کرده باشه و یا اصلا آب بندی نکرده باشه!
  2. خراب شدن اجزای داخلی شیرآلات مانند آب بند، نشیمنگاه، واشرهای آب بندی و…
  3. ترکیدگی لوله به علت عدم عایق کاری مناسب در فصل سرما و فشار زیاد سیال (مایع) درون لوله
  4. انقباض و انبساط لوله های فلزی آب گرم؛ مخصوصا در اتصالات لوله شوفاژ که باعث شل شدن اتصالات میشه
  5. افزایش ناگهانی فشار آب در لوله ها مخصوصا هنگام شب که مصرف شهری آب کم شده و فشار عمومی لوله آب زیاد میشه

چه زمانی احتمال ترکیدگی لوله آب وجود داره؟

  1. مبلغ قبض آب بیشتر از ماه های قبل باشه
  2. فشار آب دچار افت ناگهانی بشه
  3. شنیده شدن صدای چکه آب در هنگام سکوت یا صدا غیر معمول
  4. نم زدگی و طبله کردن کچ اتاق یا سقف

تشخیص ترکیدگی لوله آب

ترکیدگی لوله آب

اول از همه باید به کنتور آب نگاه کنیم و برای این کار باید مطمئن بشیم تمام شیرها و وسیله هایی که آب مصرف میکنن بسته باشن، اگه کنتور در حال شماره انداختن باشه نشون میده لوله های زمینی یا بقیه تجهیزاتی که دیده نمیشن نشتی دارن. البته این رو هم بگیم که کنتور فقط وجود نشتی های بزرگ رو به ما نشون میده. بعضی وقتا هم میتونیم با نگاه کردن به محفظه ای که کنتور درون اون قرار داره به وجود نشتی پی ببریم بطوری که اگر خاک اطراف کنتور همیشه نمناک باشه نشون دهنده وجود ترکیدگی در لوله های بین کنتور و ساختمونه.

اگر به دنبال جستجوی افراد فنی نشت یاب که کار تشخیص ترکیدگی لوله در کرج را انجام می دهند هستید، به تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در کرج مراجعه نمایید.

معمولا ترکیدگی لوله آب در داخل توالت و حمام با چشم قابل دیدن نیست و برای تشخیص ترکیدگی لوله آبی که در زیر زمین یا داخل دیوار کار شده است میتونیم از دستگاه های مدرن تشخیص که امروزه رواج پیدا کرده کمک بگیریم اما باز هم بررسی دستگاه های کنترل حرارت مرکزی (چیلر یا موتورخونه) به عهده تکنسین فنی در این زمینه هست.

پیشگیری از یخ زدگی و ترکیدگی لوله آب

  1. لوله های آب و کنتور که در مجاورت سرما قرار دارن رو باید بوسیله پشم شیشه عایق بندی کنیم. (نکته ی مهم: در دمای زیر 10 درجه سانتیگراد هیچ عایقی غیر از پشم شیشه نمیتونه از یخ زدگی جلوگیری کنه)
  2. بازگذاشتن یکی از شیرهای آب داخل ساختمون به اندازه ی خیلی کم. با این کار جریان مداوم آب از یخ زدن لوله ها جلوگیری میکنه.
  3. اگه کنتور و لوله های آب دچار یخ زدگی شد، برای رفع مشکلتون از ریختن آب جوش روی قسمت های یخ زده و حرارت مستقیم استفاده نکنین، چون احتمال ترکیدگی لوله بیشتر میشه.
  4. برای رفع مشکل یخ زدگی توصیه میشه با صبر و حوصله از حرارت غیر مستقیم، سشوار و آب ولرم استفاده کنین.

توصیه های شرکت آب و فاضلاب (آبفا)

  1. حداقل هر ماه یک بار شیر فلکه آب نصب شده در حوضچه کنتور را باز و بسته کنین تا در مواقع اضطراری مثل (ترکیدگی لوله آب داخل منزل یا آبریزی از شیرهای آب) به راحتی قابل استفاده باشه.
  2. در صورت مشاهده آبریزی از شیر آلات، اتصالات و کنتور موجود در درون حوضچه، مراتب را به سامانه تلفن 122 اطلاع رسانی کنید.
  3. با شروع فصل سرما، کنتور و لوله ها رو برای جلوگیری از ترکیدگی و یخ زدگی عایق بندی کنین. برای این کار میتونین از فوم یا گونی استفاده کنین. عایق بندی لوله های عبوری از داخل دیوارهای در معرض سرما هم می تونه از ترکیدگی و یخ زدگی اون جلوگیری کنه.

دسته بندی شده در: تشخیص ترکیدگی لوله, آموزش, تاسیسات, مجله

ارسال نظر