ارسال آگهی

آموزش نحوه کار با کنترل کولر گازی سامسونگ و سایر برندها

کنترل کولر گازی سامسونگ و طریقه کار با این ریموت از سوالاتی است که اکثر مردم از ها و یا مراکز فروش کولرگازی می پرسند و برای کار با آن نیاز به راهنمایی دارند. هرچند که اغلب کولرهای سامسونگ در پک خود ک دفترچه راهنما قرار داده اند که به صورت تصویری آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی را توضیح داده اند. ولی با این وجود این توضیحات فارسی نیستند و همه متوجه آن نمی شوند ولازم است که در این مقاله به راهنمای استفاه از کنترل کولر گازی بپردازیم.
البته می توانید اگر در تهران هستید نحوه استفاده از این کنترل ها را از نصاب کولر گازی تهران در سایت فنی کارا سوال نمایید.

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی سامسونگ

نحوه استفاده از کنترل کولر گازی سامسونگ و دیگر برندها

آنچه در مطلب زیر می خوانید:

امکانات  ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

ما برای آن دسته از عزیزانی که به هر دلیل از داشتن این دفترچه راهنما بی بهره اند یا از مطالعه دفترچه استفاده ای نکردن به نحوه کار با ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ اشار تا در هنگام کار با کولر گازی یا کنترل کولر های دیگر برندها بتوانید از تمامی امکانات روی ریموت کنترل کولر گازی بهره ببرید.

نکته! ریموت کنترل کولر گازی برای همه ی کولر ها به شکل یکسان ساخته نشده است و ممکن است اسم و یا محل قرار گرفتن دکمه ها بر روی آنها متفاوت باشد ولی بطور کلی یک سری دکمه های مشترکی دارند که ما به پرکاربرد ترین آنها اشاره می کنیم.

کنتزل کولرها شبیه هم هستند

کارکرد کنتزل کولر گازی سامسونگ و دیگر برندها شبیه هم هستند

دکمه ON/OFF اولین دکمه پرکاربرد در کنترل کولر گازی سامسونگ و دیگر برندها

بر روی همه ریموت کنترل کولر گازی با برندهای ال جی، سامسونگ، هایسنس و… دکمه on/off قرار داده شده است که برای خاموش و روشن کردن کولر گازی استفاده می شود و در اکثر ریموت ها در بالای ریموت قرار دارد. در بعضی از مدل ها این دکمه را با start/stop نشان می دهند که عملکرد همه یکسان است. با زدن دکمه start/stop کولر را با آخرین تنظیماتی که بر روی آن انجام داده اید مجددا روشن می کنید.

دکمه مربوط به حالت کاری کولرگازی

دومین دکمه مربوط به حالت کاری کولرگازی می باشد که می توانید از کاربردهای مختف کولر گازی به واسطه این دکمه استفاده کنید.
کولر گازی در ۴ حالت auto، cool ،dry، fan ، heat می تواند قرار بگیرد. می توان گفت این دکمه پرکاربردترین دکمه ی ریموت کنترل کولر گازی می باشد. با فشردن این دکمه هر ۴ حالت کولر گازی را روی صفحه نمایش می توانید ببینید و یک حالت را انتخاب نمایید در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم:

دکمه تنظیم حالت کولر گازی

برای تنظیم حالت کولر گازی از دکمه mode استفاده کنید

حالت fan: با فعال کردن این حالت از روی کنتزل کولرگازی سامسونگ یا دیگر برندها، دستگاه در حالت فن کار می کند، یعنی موتور و کندانسور کولر گازی خاموش می شود و فن داخلی کولر گازی شروع به کار می کند. از این حالت بیشتر در فصل بهار که نیاز به سرما و گرمای خاصی نیست استفاده می کنند تا هوا را جابجا کند.

حالت cool: از این حالت بیشتر در فصل تابستان و برای استفاده از حالت سرمایش کولر استفاده می کنند که شکل آن را روی ریموت کنترل کولر گازی معمولا به شکل دانه برف نشان می دهند.

حالت heat: این حالت برای تولید گرما بیشتر در فصل زمستان استفاده می شود و نماد آن بر روی ریموت کنترل کولر گازی به شکل یک خورشید طراحی شده است.

حالت Auto: با زدن این دکمه کولر گازی سامسونگ یا دیگر برندها، کولر شما روی حالت اتوماتیک رفته و با تعیین کردن دمای کولر، دمای دلخواه کاربر را فراهم می کند. معمولا این حالت را برای مواقعی که در محل حضور ندارید و می خواهید دمای آنجا در یک مقدار مشخص بماند تنظیم می کنید و با زدن این دکمه کولر گازی دمای محیط را به همان مقدار دلخواه تنظیم نگه می دارد.

حالت Dry: با انتخاب این حالت، کولر گازی را در حالت رطوبت گیر یا خشک قرار داده اید که در این حالت مقدار بیشتری از رطوبت هوا گرفته می شود. این حالت در مناطقی که دارای آب و هوای شرجی و یا به صورت معتدل مرطوب هستند به کار برده می شود. با فشردن این دکمه از روی کنترل کولر گازی فن دستگاه یا همان بلوور فن با گردش پایین کار می کند.

با دکمه dry میزان رطوبت هوا را کنترل کنید

با دکمه dry بر روی کنتزل اسپلیت کولر گازی میزان رطوبت را کنتزل کنید

توجه کنید که اگر فن بلورر یا همان فن دستگاه شما به خوبی کار نکند در قسمت زیر فیلترهای کولر گازی لوله های مسی آن دچار یخ زدگی می شود که در این صورت باید به صفحه تعمیر کولر گازی کرج یا دیگر تعمیرکاران حرفه ای سایت فنی کارا مراجعه کنید.

دکمه تنظیم میزان درجه حرارت اتاق در کنترل کولر گازی سامسونگ

از این دکمه برای کم و زیاد کردن درجه هوا استفاده می کنند که توصیه ما این است که دما را بین ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی گراید تنظیم کنید (متناسب با دمای تعادل بدن انسان) با تنظیم دما بر روی این مقدار بدن شما نه سرد می شود و نه عرق می کند.
علاوه بر آن با انتخاب دمای مناسب کولر شما می توانید در هزینه های برق مصرفی خود به صورت قابل توجهی صرفه جویی کنید.

تنظیم درجه دمای با کنترل کولر گازی سامسونگ

با تعیین دما بین ۲۲ و ۲۴ از روی کنترل کولر گازی سامسونگ در هزینه برق صرفه جویی کنید.

کلیدFan در کنترل کولر گازی سامسونگ و دیگر برندها

دکمه (Indoor Fan Speed Selector) این دکمه برای انتخاب یکی از چهار نوع سرعت زیاد، متوسط و کم یا متوسط فن اسپلیت بکار برده می شود که با هر بار فشردن این دکمه از روی ریموت کنترل کولر گازی می توانید حالت مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

دکمه Turbo یا Jet Cool از این دکمه جهت روشن و خاموش کردن jet cool استفاده می کنند که انتخاب دکمه Turbo در اغلب کولر ها باعث می شود که کولر با بیشترین توان خود شروع به کار کند.

تعیین باد کولر با دکمه SWING بر روی اسپلیت کولر گازی سامسونگ و سایر برندها

دکمه Swing در درون کولرگازی پره هایی جهت تعیین سمت باد وجود دارد که با نام دمپر معرفی شده است و دکمه Swing جهت خاموش و روشن حرکت دمپرها (به سمت پایین یا بالا) استفاده می شود. بهتر است بدانید که عملکرد کولر در این حالت برای مدل های مختلف کولر به شکل یکسان نیست و در بعضی از کولر ها دمپر ها فقط توانایی یک حالت یعنی فقط پایین یا فقط بالا شدن را دارند و سایر موارد به صورت دستی می باشد.

دکمه تایمر ریموت کنترل اسپلیت کولر گازی

دکمه خاموش و روشن ساعت زمان سنج off/on Time زمان سنج یا تایمر کولر گازی می باشد که مربوط به زمان خاموش و روشن شدن کولر می باشد که با این دکمه تنظیم می شود.

Time Setting مربوط به تنظیم زمان کولرگازی می باشد. اگر می خواهید زمانی برای روشن و خاموش شدن کولر انتخاب نمایید، از این دکمه ی ریموت کنترل کولر گازی استفاده کنید.

دکمه تایمر کولر گازی سامسونگ

دکمه تایمر در کنتزل کولر گازی سامسونگ و دیگر برندها

دکمه Time Set / Cancel مربوط به توقف یا تنظیم ساعت زمان سنج کولرگازی می باشد.

اگر می خواهید کولرگازی خود را در حالت گرمایش قرار دهید میتوانید نحوه آموزش گام به گام راه اندازی گرمایش کولر گازی را مطالعه نمایید.

دکمه Sleep Mode Auto ریموت کولرگازی

دکمه مربوط به خاموش شدن اتومات کولر گازی می باشد که با این دکمه ی ریموت کنترل کولر گازی می توان کولر را به صورت خودکار خاموش کرد. این کار باعث کم شدن هزینه مصرف و افزایش طول عمر کولرگازی می شود.

معرفی عملکرد سایر دکمه های ریموت کنترل کولر گازی

  • دکمه مربوط به جریان هوا Air Circulation Button که برای ایجاد جریان هوا بدون گرم و سرد کردن بکار برده می شود.
  • دکمه کنترل درجه حرارت اتاق (Room Temperature Checking) که جهت کنترل درجه حرارت فعلی اتاق استفاده می شود.
  • دکمه مربوط به فیلتر پلاسما (Plasma) از این کلید برای روشن و خاموش کردن فیلتر پلاسما استفاده می کنند.
  • دکمه مربوط به کنترل جهت وزش باد افقی (Horizontal Air Flow Direction Control) این دکمه در همه مدل ها وجود ندارد و از این کلید برای تنظیم جهت وزش افقی استفاده می کنند.
  • آخرین ریموت کنترل کولر گازی مربوط به دکمه تنظیم مجدد یا همان ریست (Reset) است که قبل از تنظیم ساعت و یا بعد از تعویض باطری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دسته بندی شده در: نصب کولر, نصب کولر گازی, لوازم خانگی, مجله, راهنمای خرید

ارسال نظر