ارسال آگهی

معرفی اجزای داخلی کولر گازی

اجزای داخلی کولر گازی شامل چهار بخش اساسی است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم، یکی از محصولاتی که برای تهویه مطبوع از آن استفاده می کنند کولر گازی می باشد که قابلیت گرمایش و سرمایش را دارد و در شکل ها و انواع مختلفی تولید شده و بکار برده می شود.معرفی اجزای داخلی کولر گازیاز اصلی ترین اجزای داخلی کولر گازی می توان به کمپرسور ، کندانسور ، اواپراتور و شیر انبساط اشاره کرد. نحوه کار کولر گازی به این صورت است که مبرد فریونی با مشخصه های خاص از داخل سیکل بسته می گذرد تا با کمک تبادل حرارتی با محیط اطراف، گرمایش و سرمایش محیط را فراهم کند. تبرید بطور کلی به منظور شرایط مطلوب برای کاستن دمای یک محیط یا ی ماده نسبت به دمای محیط اطراف آن صورت میگیرد و همچنین برای منتقل کردن گرما از یک محیط با دمای کم به یک محیط با دمای بالا.

گرما همیشه به صورت خودکار از یک محیط با دمای بالا به محیطی با دمای پایین تر منتقل می شود و نیاز به هیچ عملیاتی نیست ولی اگر بخواهیم برعکس این عمل را انجام دهیم باید طی عملیات خاصی این عمل را انجام دهیم. در سیستم تبرید تراکمی بخشی از گرما در اواپراتور جذب و بخشی از گرما نیز در کندانسور دفع می شود.چرخه پمپ اجزای داخلی کولر گازی

  • در کمپرسور تراکم گاز تا دمای بالاتر از دمای تقطیر می باشد.
  • در کندانسور تقطیر هم فشار و دفع گرما در محیط پیرامون صورت می گیرد.
  • در شیر انبساط هم خفقان صورت می گیرد که شامل افت دما و فشار است.

یکی دیگر از اجزای داخلی کولر گازی اواپراتور می باشد که در اواپراتور نیز تبخیر مایع مبرد صورت می گیرد که به صورت هم فشار و هم دما انجام می شود که با جذب گرما همراه می باشد. دستگاه سرد کننده وسیله ای است که این چرخه را در چنین فرآیند و مسیری طی می کند و سیستم سرد کنندگی تبرید سیستمی است که با چنین چرخه ای مواجه شود. هدف هر سیستم تبریدی گرفتن حداکثر مقدار گرما از منبع سرد می باشد بطوریکه با حداقل میزان مصرف انرژی همراه باشد.

در مورد اجزای داخلی کولر گازی و سیکل تبرید بیشتر بدانیم

اجزای داخلی کولر گازی
کمپرسور کولر گازی: در واقع اصلی ترین جزء از اجزای داخلی کولر گازی کمپرسور می باشد که کمپرسور وظیفه مکش گاز مبرد از اواپراتور ، فشرده ساختن و وارد کردن آن به کندانسور را بر عهده دارد که این کار را با مصرف انرژی الکتریکی انجام می دهد. کمپرسورها با توجه به اقلیم و ظرفیت و نوع دستگاه انواع مختلفی دارند که برای کولر گازی معمولا از نوع روتاری ، اسکرال و پیستونی استفاده می گردد.

کندانسور کولر گازی: از کندانسور برای دفع مقدار گرمای جذب شده در قسمت اواپراتور و گرمای بوجود آمده از تراکم مبرد در بخش کمپرسور استفاده می شود. اگر در تهران زندگی می کنید می توانید اطلاعات لازم برای تعمیر کولر گازی در تهران را در همین سایت جستجو کنید و تعمیر کولر گازی خود را به یک متخصص در این امر بسپارید و از تعمیر خودسرانه آن بپرهیزید.

شیر انبساط کولر گازی: وسیله ای که باعث کاهش فشار مبرد مایع و کم کردن دمای اشباع مبرد می گردد همان شیر انبساط می باشد.

اواپراتور کولر گازی: این قسمت با جذب کردن گرمای محیط باعث تبخیر مبرد در داخل آن می گردد و موجب می شود تا حرارت از محیط سرد و همچنین از محصولاتی که در آن محیط وجود دارند گرفته شود.

این چهار بخش از مهم ترین اجزای داخلی کولر گازی می باشد که به طور خلاصه به آن پرداختیم در مطالب بعدی به شرح کامل نحوه کار اجزای داخلی کولر گازی و اصول عیب یابی هر یک از آنها می پردازیم.

دسته بندی شده در: لوازم خانگی, مجله, دانستنی ها

ارسال نظر