ارسال آگهی

اصول ایمنی نصب اجاق گاز

نصب اجاق گاز باید با رعایت نکات ایمنی و اصولی باشد، در این مطلب ما به اختصار برخی از نکات کاربردی و مهم نصب را بازگو می کنیم، همچنین در مورد تعمیرات اجاق گاز چند نکته را یادآور می شویم.

اجاق گاز آشپزخانهتا جاییکه امکان دارد نصب اجاق گاز را به مرکز خدمات پس از فروش مربوطه بسپارید. در صورتیکه به هر دلیلی خود تمایل به نصب اجاق گازتان داشتید، رعایت اصول و نکات ایمنی زیر ضروری است.

مهم ترین اصول ایمنی نصب اجاق گاز

  • اولین اقدام ایمنی در نصب اجاق گاز انتخاب یک محل مناسب برای اجاق گاز می باشد. اجاق گاز را در محل وزش باد و کنار پنجره نصب نکنید زیرا اگر شعله بر اثر باد خاموش شود، گاز در محیط پخش شده و بسیار حادثه آفرین می باشد.
  • برای هر دستگاه مصرف کننده ی گاز، دودکش مجزا در نظر بگیرید.
  • توجه نمایید که برای نصب اجاق گاز باید از شیلنگ مخصوص به خود استفاده کنید که استانداردهای لازم را داشته باشد و طول آن نباید بیشتر از یک و نیم متر باشد.ایمنی هنگام نصب اجاق گاز
  • فاصله ی شیر گاز تا اجاق به طول 5 متر را از لوله ی مسی و برای بیشتر از این مقدار از لوله های فولادی مخصوص گاز شهری استفاده کنید.
  • از نصب اجاق گاز در محلی که شیب دارد پرهیز کنید، زیرا خطر سقوط را به همراه دارد.
  • بعد از نصب اجاق گاز برای تست کردن نشتی گاز به هیچ وجه از کبریت استفاده نکنید، تنها با کف صابون این کار را انجام دهید.

برای حمل و نقل اجاق گاز از باربری و خدمات اثاث کشی مطمئن استفاده نمایید، احتیاط کنید به لوله های اجاق گاز و شیشه های آن آسیب نرسد.

حداقل فاصله مناسب هود از اجاق گاز

در هنگام نصب اجاق گاز، دقت نمایید که فاصله ی هود تا اجاق حداقل 70 سانتی متر باشد. این فاصله به این دلیل است که به موتور هود آشپزخانه آسیبی نرسد وعمر مفید هود افزایش یابد.نصب اجاق گاز با توجه به فاصله ازهود

به هیچ عنوان مایعات قابل اشتعال را در مجاورت اجاق گاز قرار ندهید، قابلیت اشتعال موادی مانند بنزین بسیار زیاد است پس هیچ گاه این مواد را نزدیک اجاق گاز قرار ندهید.

فاصله ایمنی اجاق گاز با دیوارها

هنگام نصب اجاق گاز توجه داشته باشید که فاصله ی اجاق گاز با دیوار پشتی 5 سانتی متر و با دیوار مجاور 10 سانتی متر باشد.توجه داشته باشید پس از نصب اجاق گاز فاصله ی سطح زیرین اجاق گاز به مقدار 10 سانتی متر فضای خالی داشته باشد.

سایر نکات ایمنی

پس از نصب اجاق گاز دقت کنید اگر بوی گاز استشمام شد بلافاصله شیر گاز را ببندید و از روشن کردن فندک، کبریت و یا لامپ جدا خودداری کنید و حتی فیوز اصلی برق را قطع نمایید.

همیشه یک عدد کپسول آتش نشانی برای مواقع ضروری در منزل داشته باشید.هرگونه ایراد در اجاق گاز را مهم و جدی بگیرید و برای رفع آن سریعا اقدام کنید و به مربوطه سریعا اطلاع دهید.

دسته بندی شده در: آموزش, لوازم خانگی, مجله, دانستنی ها

ارسال نظر