ارسال آگهی

نحوه جرم زدایی پکیج؛ چند نکته مهم که نباید از آن غافل شد

پکیج ها یکی از محبوب ترین و تمیزترین وسایل گرمایشی هستند. از مزایای آنها می توان به مصرف سوخت کم به ازای بازدهی بالا، اشغال کردن فضای کم، تنظیم دلخواه آب در هر دما اشاره کرد؛ بنابراین جرم گیری پکیج که سبب کاهش عملکرد آن می شود، هرگز نادیده نگیرید.

از جمله مسائل مهم در نگهداری پکیج، جلوگیری از تجمع رسوب در لوله های آن است. دراین مقاله، به چند نکته مهم کلیدی برای رسوب زدایی و حفظ بهبود عملکرد این دستگاه اشاره می کنیم، چنانچه بعد از یادگیری جرم زدایی  بازهم موفق نشدید رسوب گیری را به طور کامل انجام دهید می توانید با  تعمیرکار پکیج در تهران تماس بگیرید.

نمونه ای از ساختار یک پکیج دیواری

پکیج یک وسیله گرمایشی پربازده

چه زمانی رسوب زدایی پکیج مورد نیاز است؟

هرگاه در پکیج موارد زیر را مشاهده کردید برای جرم گیری آن اقدام کنید و به چند نکته توجه داشته باشید:

  1. زمانی که فشار آب در حمام و آشپزخانه کم باشد.
  2. پکیج روشن شده اما آب به اندازه کافی گرم نمیشود.
  3. آب برای گرم شدن به زمان زیادی نیاز دارد.
  4. روشن شدن پکیج با صدا همراه باشد.
  5. به هنگام جرم گیری دستگاه رعایت نکات ایمنی الزامی است.
  6. اگر برای جرم گیری از اسید استفاده می کنید حتما از لباس مخصوص،دستکش؛ماسک وعینک استفاده کنید تا خطری جان شما را تهدید نکند.

توجه: در زمان جرم گیری اگر افرادی در معرض خطر اسید پاشی قرار دارند از آنها بخواهید تا زمان اتمام کار در بیرون از اتاق به سر ببرند. در صورت تماس اسید با صورت و بدن محل مورد نظر را با آب بشویید.

رسوب زدایی پکیج نیاز به تخصص دارد و کسانی که حرفه ای در این زمینه نداشته باشند ما را به دردسر می اندازند. جالب است بدانید که فنی کارا در تمامی شهرها خدمات خود را ارائه می دهد پس پیشنهاد می کنیم برای دریافت خدمات  تعمیر پیکیج در مشهد روی لینک آن کلیک کنید.

چگونه از تجمع رسوب در پکیج جلوگیری کنیم؟

رسوب، ناشی از ته نشین شدن عناصر آب و کلسیم در مبدل حرارتی پکیج است. سختی آب سرشار از املاح معدنی است. پکیج با گرم کردن آب محیط را گرم میسازد که گرما خود عامل ایجاد رسوب در این دستگاه می باشد.
دو راه برای جلوگیری از تجمع رسوب در این سیستم گرمایشی می توان نام برد:

  1. دستگاه تصفیه آب: یک راه برای کم شدن رسوب در لوله های پکیج استفاده از دستگاه تصفیه است. فیلترهای موجود در دستگاه تصفیه مانع از ورود املاح به داخل این دستگاه می شود.
    در نتیجه آب مورد استفاده در پکیج عاری از ناخالصی بوده که این امر سبب جلوگیری از ایجاد رسوب در دستگاه می شود.
  2. استفاده از محلول های محافظ: از دیگر راه های کاهش رسوب در لوله های این سیستم گرمایشی استفاده از محلول و پمپ اسید شویی است. اگر برای جرم گیری دستگاه از روش دوم استفاده می کنید، یادتان باشد داشتن مهارت کافی و رعایت نکات ایمنی ضروری است. شما می توانید محلولهای دارای نشان استاندارد را از ها تهیه کنید.

نمونه ای از یک محلول محافظ در جرم زدایی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد رسوب گیری پکیج ایران رادیاتور روی لینک آن کلیک کنید.

هزینه جرم زدایی پکیج

در کل هزینه جرم زدایی پکیج با توجه به نوع  برند و مشکل آن متفاوت است. هزینه رسوب زدایی پکیج توسط تعمیرکاران این صنف مشخص می گردد و با توجه به زمان لازم برای رفع مشکل می تواند متغیر باشد. 
بدیهی است که حتی روش مورد استفاده در جرم گیری از جمله پارامترهایی است که می تواند روی قیمت تاثیرگذار باشد.

روش های جرم زدایی پکیج

برای رسوب گیری پکیج با استفاده از دو روش می توان عمل کرد:

  1. استفاده کردن از دیکسلر یا اسید
  2. با استفاده از حرارت دادن و ضربه زدن
    روش اول: برای استفاده از دیکسلر،ابتدا باید مبدل باز شود و آب اضافی آن تخلیه گردد سپس دیکسلر از دو سوراخ مبدل وارد و با گذشت 15 دقیقه با فشار آب شست و شو داده شود. دقت شود که دیکسلر به هیچ عنوان از چهار طرف وارد سوراخ مبدل پکیج نشود زیرا بیشتر باعث گرفتگی می گردد.
جرم زدایی بر اثر حرارت

حرارت شعله سبب جدا شدن رسوبات می شود.

 روش دوم: دراین روش، مبدل پکیج را روی اجاق گذاشته و تا داغ شدن آن باید صبرکرد بعد از اینکه کاملا داغ و قرمز شد با کمک یک آچار چندین ضربه نسبتا محکم به مبدل وارد کرده تا رسوبات جداگردد سپس با فشار آب زیاد آن را شستشو می دهیم تا تمیز شود.

رسوب زدایی پکیج چه تاثیراتی دارد؟

تجمع رسوب در پکیج سبب گرم نشدن آب در حمام و صرف انرژی بسیار دستگاه برای این امر می گردد؛ در نتیجه راندمان آن پایین می آید. جرم گیری به هنگام، امری بسیار مهم است؛ چرا که اگر به درستی انجام شود، می تواند تاثیرات مثبت بسیاری از جمله در صرفه جویی انرژی، هزینه، زمان و بهبود عملکرد دستگاه داشته باشد. 
از این رو جرم گیری این سیستم گرمایشی برای صاحبان آن صرفه اقتصادی داشته و امری سودمند می باشد.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر