ارسال آگهی

۵ روش آسان و سریع برای درآوردن کلید شکسته در قفل

شکستن کلید در قفل یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای هر کسی رخ دهد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که زمانی که اقدام به باز کردن درب با کلید نموده اید، کلید در قفل به خوبی نچرخیده و یا در آن شکسته است. برای در آوردن کلید شکسته یا گیر کرده در قفل روشهای متعددی وجود دارد. هر کدام از این روش ها ابزارهای مختلفی نیاز دارد، که در صورت نبود ابزارهای لازم می توانید از خدمات کلید سازی استفاده نمایید. اما اگر ابزارهای مورد نیاز موجود باشد، می‌توانید خودتان برای درآوردن کلید شکسته اقدام نمایید. در این مطلب قصد داریم به روش های بیرون آوردن کلید بدون نیاز به کلید سازی بپردازیم.
بیرون آوردن کلید شکسته در قفل

روش های در آورن کلید شکسته در قفل

استفاده از قفل های مکانیکی در مقایسه با قفل های دیجیتال، همواره با مشکل گیر کردن یا شکستن کلید در قفل همراه است. و کسانی که از قفل های مکانیکی یا معمولی استفاده میکنند باید روش های در آوردن کلید شکسته یا گیر کرده در قفل را بدانند تا در مواقع لزوم بتوانند ار آنها استفاده نمایند.

راه های بیرون آوردن کلید شکسته در قفل به ابزارهایی که در اختیار دارید و اینکه چه مقدار از کلید شکسته در قفل باقی مانده است، بستگی دارد. برای در آوردن کلید شکسته در قفل، باید قبل از هر اقدامی قفل را روغن کاری نمایید. روغن مورد استفاده می تواند روان کننده، روغن لولای درب و یا حتی روغن خوراکی باشد.
روغن کاری قفل برای بیرون آوردن کلید شکسته در قفل

پس از آن به وسایل زیر، برای در آوردن کلید شکسته نیازمند هستید:

  • انبردست
  • دم باریک
  • موچین
  • سیم یا سوزن
  • پیچ گوشتی

1- در آوردن کلید شکسته در قفل با انبردست و دم باریک

استفاده از انبردست یا دم باریک یکی از راه های بیرون کشیدن کلید شکسته درون قفل می باشد. و برای زمانی مناسب است که کمی از دسته کلید از قفل بیرون زده باشد. در این حالت می توانید با استفاده از انبردست یا دم باریک دسته شکسته کلید را گرفته و در جهت موافق یا خلاف عقربه های ساعت آن را بچرخانید تا کلید خارج شود.

در صورتی که میخواهید درب را باز کنید لازم است که یک دست خود را، محکم روی قفل و دستگیره قرار داده و با دست دیگرتان تلاش کنید که به آرامی کلید شکسته را درون قفل حرکت دهید. تا کلید در قفل چرخیده و درب باز شود. البته اگر کلید یدک برای باز کردن درب، همراه شما بود. بهتر است روی درآوردن کلید شکسته از قفل تمرکز کرده و تمام تلاش خود را برای این امر انجام دهید. در این روش فقط باید مراقب باشید که دسته بیرون مانده کلید، نشکند.
بیرون کشیدن کلید شکسته در قفل با انبردست

وسیله دیگری که می تواند مانند انبردست برای درآوردن کلید از قفل استفاده شود موچین می باشد. با استفاده از موچین می توانید دو طرف دسته باقی مانده کلید را گرفته و با چند حرکت آرام آن را از قفل بیرون بکشید.

2- به کمک تیغه اره مویی هم میتوانید کلید را از قفل خارج کنید

در صورتی که ابزاری مانند تیغه اره مویی یا اره منبت کاری در وسایل تان دارید می‌توانید برای درآوردن کلید شکسته در قفل از آن نیز استفاده کنید. تیغه اره مویی به خاطر وجود دندانه های ریز می تواند به دندانه های کلید گیر کرده و آن را از قفل در بیاورد. اگر اره مویی شما بزرگ بود می توانید با استفاده از انبردست یا دم باریک طول تیغه را کوتاه نموده و سپس از آن استفاده کنید.

3- باز کزدن و بستن درب با پیچ گوشتی وقتی دسته کلید کاملا شکسته

اگر دسته کلید به صورت کامل شکسته باشد و هیچ قسمتی از آن است گفت بیرون نمانده باشد کار کمی سخت تر می شود و دیگر نمی توانید از انبر دست یا موچین برای بیرون آوردن کلید شکسته در قفل استفاده نمایید. در این حالت برای قفل کردن یا باز کردن درب می‌توانید از پیچ گوشتی استفاده کنید.
به این صورت که پیچ گوشتی را درست مانند زمان باز کردن یا بستن یک پیچ، وارد سوراخ قفل کرده و کمی فشار داده و سپس آن را بچرخانید. اگر درب قفل شده باشد و بخواهید قبل از اینکه کلید را بیرون بیاورید درب را باز کنید، لازم است بیشتر دقت نموده و پیچ گوشتی را در جهت درست در سوراخ کلید به آرامی حرکت دهید. به این صورت شما می توانید با استفاده از پیچ گوشتی و به کمک کلیدی که در قفل شکسته، قفل در را باز کنید.
باز کردن درب با پیچ گوشتی وقتی کلید در قفل شکسته
در شرایطی که عجله دارید و باید خیلی زود محل کار یا منزل را ترک کنید. و نیاز به قفل کردن درب دارید می‌توانید به همین روش و به صورت برعکس به کمک پیچ گوشتی در را قفل کرده و محل را ترک کنید. و پس از برگشت برای کلید گیر کرده در قفل چاره ای بیندیشید.

4- چسب قطره ای؛ روش ریسکی برای درآوردن کلید شکسته

در این روش لازم است که دقت زیادی داشته باشید زیرا اگر بتوانید آن را درست انجام دهید ممکن است به قفل آسیب بزنید. نحوه انجام کار به این صورت است که باید سر یک سیم نازک یا یک سوزن لحاف دوزی را به میزان لازم چسب قطره ای بزنید. و پس از چسب زدن سر آن سیم یا سوزن را داخل قفل وارد کنید. سپس چند ثانیه صبر کنید تا انتهای سوزن به کلید برخورد کرده و به آن بچسبد.
حال به آرامی تلاش نمایید که کلید چسبیده به سوزن را بیرون بکشید. در این روش باید حتما توجه کنید که سر سیم یا سوزن را بیش از حد چسب نزنید، زیرا در این صورت هم کلید و هم سیم داخل قفل گیر می کنند.

5- استفاده از دریل، آخرین راه برای در آوردن کلید شکسته در قفل

اگر کلید شما داخل قفل شکسته است و نمی خواهید هزینه کلید ساز بدهید، می‌توانید از دریل استفاده نمایید. اما با این روش به احتمال خیلی زیاد قفل شما غیر قابل استفاده خواهد شد. مته ای که برای بیرون کشیدن کلید شکسته در قفل قرار است استفاده کنید باید خیلی نازک باشد.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, ترفند, مجله

ارسال نظر