ارسال آگهی

۸ کاربرد مهم گاو صندوق (سیف باکس)

طبیعتا گاو صندوق Safe Box یکی از وسایلی مهمی است که برای نگهداری و حفظ مدارک، طلاها، پول ها و یا حتی آلبوم خانوادگی شما که یادآور خاطرات دوران زندگی شما می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجائیکه گم شدن وسایل ممکن است بسیار آزاردهنده باشد و گاهی تا مدتهای بسیار طولانی به دنبال وسایل گم شده و چشم انتظار پیدا شدن آنها باشیم گاو صندوق گزینه ای بسیار مناسب برای نگهداری اشیا قیمتی، اسناد و مدارک می باشد که در انواع مختلفی که هرکدام از آنها دارای قفل هایی با امنیت بالا هستند، موجود می باشند.
گاو صندوق با آن محفظه  نسبتا کوچکی که دارد جای مناسبی برای نگهداری هر چیزی نمی باشد چون موارد خیلی مهمتر و با ارزشتری وجود دارد تا بتوان آنها را در گاو صندوق قرار داد. در فهرست زیر به صورت کلی با مواردی که می توان در گاو صندوق قرار داد لیست شده است که در ادامه به توضیح هریک پرداخته می شود:

  1. قرار دادن بیمه نامه ها در گاو صندوق (سیف باکس)
  2. گذاشتن پاسپورت و شناسنامه ها در سیف باکس خانگی
  3. نگهداری مدارک پزشکی و نسخه داروهای مهم و حیاتی در گاو صندوق
  4. قرار دادن سی دی ها و یا عکس های خانوادگی در Safe Box
  5.  مخفی کردن اسناد و مدارک سرمایه گذاری در گاو صندوق
  6. گذاشتن کارتهای بانکی دارای موجودی در گاو صندوق
  7. نگهداری مدارک حقوقی و سند ملک در سیف باکس
  8. قرار دادن کلیدهای مهم خانه یا کلیدهای صندوق امانات در گاو صندوق

همیشه از دست دادن اشیا قیمتی و مدارک مهم به معنی مورد سرقت قرار گرفتن نمی باشد گاهی ممکن است آتش سوزی یا اتفاقات دیگری باعث شود که دارایی های با ارزش از بین برود.

این روزها برخی از بانک ها اقدام به نگهداری مدارک و اسناد با ارزش در فضاهایی که برای اینکار اختصاص داده اند، کرده اند. اما در مقابل بسیاری از افراد هم هستند که حاضر نیستند مدارک و اشیا قیمتی خود را در بانک نگهداری کنند و ترجیح می دهند در منزل و در نزدیکی خودشان باشد. بنابراین یکی از بهترین کارها خریداری یک گاوصندوق با امنیت بالا می باشد.

1- قرار دادن بیمه نامه ها در گاو صندوق (سیف باکس)

بیمه نامه هایی که ممکن است هر فرد آنها را داشته باشد شامل: بیمه نامه ماشین، بیمه نامه اموال داخلی خانه، بیمه نامه های پزشکی، بیمه نامه خانه و… هستند که لازم است در جایی دور از دسترس بقیه نگهداری شود تا هر کسی نتواند به راحتی آنها را برداشته یا حتی باید در محلی نگهداری شود که از آتش سوزی، سیل، زلزله و یا هر نوع احتمال تخریبی به دور باشد.

بهترین و امن ترین جا برای نگهداری این بیمه نامه ها گاو صندوق می باشد که تمامی گاو صندوق ها از محفظه فلزی بسیار مقاوم و ضد آتش سوزی با قفلی ایمن طراحی شده اند.

2- گذاشتن پاسپورت و شناسنامه ها در سیف باکس خانگی

گم شدن مدارک شناسایی مثل پاسپورت و شناسنامه ها و یا حتی مدارک تحصیلی بسیار پر دردسر می باشد به این دلیل که برای گرفتن مجدد این مدارک باید مراحل زیادی را در ادارات مختلف گذراند که وقت زیادی را تلف می کند. پس بهتر است برای نگهداری این مدارک از گاو صندوق استفاده کرد و در صورت لزوم یک کپی برابر با اصل از تمامی مدارک تهیه کرد و در جای دیگری قرار داد تا در صورت لزوم بتوان از آنها استفاده کرد.

نگهداری پاسپورت و مدارک شناسایی در گاو صندوق

3- نگهداری مدارک پزشکی و نسخه داروهای مهم و حیاتی در گاو صندوق

شاید از نظر شما عجیب به نظر برسد که نگهداری مدارک پزشکی و یا نسخه های برخی از داروهای حیاتی لزومی ندارد که در گاو صندوق نگهداری شود اما فنی کارا به شما پیشنهاد می دهد که حتما برای نگهداری این مدارک از گاو صندوق یا سیف باکس استفاده شود زیرا شما شاید ندانید که گم شدن این مدارک و یا تهیه کردن نسخه ای دوباره برای تهیه دارو تا چه حد هزینه دارد و وقت گیر است. در نتیجه از گاو صندوق می توانید برای نگهداری این نوع از مدارک هم استفاده کنید.

احتمالا می دانید که تولید کنندگان گاو صندوق معمولا یک کلید پشتیبان در صورت فراموشی رمز عبور را هم در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید در صورت لزوم از آنها استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که در گاو صندوق هایی که دارای قفل بایو متریک هستند دیگر نیازی به کلید یدک نمی باشد چرا که کلید اصلی خود شما هستید که می تواند این کلید اثر انگشت، کف دست، چشم ها و یا تشخیص هویت بر اساس چهره باشد که دیگر نگران فراموشی آن نیستید.

اما در صورتی که گاو صندوق شما دارای قفل بایومتریک نمی باشد و بر حسب اتفاق هم کلید یدک گم شده است و هم اینکه رمز عبور فراموش شده است می توانید به سایت فنی کارا سر بزنید. بعد از ورود به سایت می توانید شهر و منطقه محل سکونت خود را انتخاب کنید  و سریعا شماره و مشخصات کلیدسازی سیار و شبانه روزی را دریافت کنید.

4- قرار دادن سی دی ها و یا عکس های خانوادگی در Safe Box

آلبوم های خانوادگی یکی از گران بها ترین چیزهایی می باشد که به عنوان یک گنجینه با ارزش برای هر خانواده به شمار می رود چرا که این آلبوم ها یادآور طول دوران زندگی و خاطرات خوش هر فرد می باشد که ثبت آن خاطرات به صورت آلبوم در آمده است.

قرار دادن آلبوم های خانگی در گاو صندوق

افرادی هم وجود دارند که از فلش و یا سی دی های که حاوی عکس های خانوادگی و یا برخی اطلاعات مهم دیگر هستند، استفاده می کنند که نگهداری کردن از سی دی ها و فلش ها امری ضروری می باشد و بهترین گزینه برای حفظ آنها گاو صندوق می باشد.

5- مخفی کردن اسناد و مدارک سرمایه گذاری در گاو صندوق(سیف باکس)

اسناد و مدارک سرمایه گذاری مانند دیگر مدارک از اهمیت بالایی برخوردار هستند و خوب طبیعتا گم شدن این مدارک دردسرهای زیادی به همراه دارد. توصیه می شود برای نگهداری این مدارک از گاو صندوق استفاده شود.

وب سایت خدماتی فنی کارا یکی از معدود سایت های می باشد که خدمات خود را در شهرهای دیگر نیز ارائه می دهد از این رو شما در هر جایی که سکونت دارید به راحتی می توانید بعد از انتخاب شهر و منطقه سکونت و انتخاب کردن خدمات مورد نظر خود فنی کار مربوطه را شناسایی کرده و مشخصات آن را دریافت کنید. کلیدسازی شبانه روزی کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و …. نمونه ای از خدمات این سایت می باشد.

نگهداری اسناد و مدارک در گاو صندوق

6- گذاشتن کارتهای بانکی دارای موجودی در گاو صندوق

برخی از افراد ممکن است کلکسیونی از کارتهای بانکی را داشته باشند که حمل و نقل تمامی آنها در طول روز واقعا ضرورتی نمی تواند داشته باشد. بهتر است کارتهایی که در طول روز از آنها استفاده نمی شود و را در داخل سیف باکس یا همان گاو صندوق نگهداری شود.

نگهداری کارتهای بانکی در گاو صندوق

7- نگهداری مدارک حقوقی و سند ملک در سیف باکس

مدارک حقوقی مانند وکالتنامه ها و اسناد و مدارک مربوط به زمین ها و یا ملک ها جزو اسناد و مدارک بسیار مهمی می باشند که حتما باید در جایی قرار داشته باشند تا مطمئن و امن باشد که مناسبترین گزینه گاو صندوق می باشد که هر چند گاو صندوق های نسل جدید کوچک و قابل حمل هستند و ممکن است در داخل کمد و دیوار قرار بگیرند اما به وسیله پیچ هایی در سر جای خود محکم می شوند تا به راحتی قابل حمل و جابجایی نباشد. پس می توان با خیالی راحت آنها را در گاو صندوق منزل خود نگهداری کرد.

8- قرار دادن کلیدهای مهم خانه یا کلیدهای صندوق امانات در گاو صندوق

قطعا اگر فردی طلا و یا جواهرات و یا پول نقدی و یا ارزهای زیادی داشته باشد برای نگهداری آنها نیازمند مکانی فوق العاده امن تری غیر از منزل می باشد که یکی از این مکان ها بانک ها می باشند. از این رو انتخاب صندوق اماناتی در بانک اطمینان خاطر را برای افراد به همراه دارد و نگهداری از کلید صندوق امانات و یا هر کلید دیگری نیازمند مکانی مثل گاو صندوق می باشد. همچنین می توان کلیدهای یدک خانه یا سوئیچ یدک ماشین را در گاو صندوق نگهداری کرد.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر