ارسال آگهی

۸نکته کاربردی که باید برای استفاده از یخچال و فریزر بدانید

برای طولانی شدن عمر یخچال و فریزر و بهبود کارایی آن ها، باید نکات زیادی را رعایت کنید. در این مطلب به بررسی این نکات می پردازیم:

یخچال و فریزر از سری وسایل های پرکاربرد هر منزل می باشند و در تمامی آشپزخانه ها دیده می شوند. به همین دلیل مراقبت از آن ها اهمیت ویژه ای پیدا می کند. نکات زیادی برای پیشگیری از خراب شدن یخچال و فریزر و نیازمندی به افراد متخصص در زمینه تعمیرات یخچال ، وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید برای مدت طولانی از این دو وسیله به راحتی استفاده نمایید.
8 نکته کاربردی برای استفاده درست و مراقبت از یخچال و فریزر

1- ویژگی های محلی که باید یخچال یا فریزر در آن قرار بگیرد

یخچال و فریزر نباید در مجاورت گرما قرار داده شوند بنابر این قرار دادن آن ها در کنار وسایل گرمازایی مانند آبگرمکن، پکیج، اجاق گاز، شوفاژ و یا قرار دادن در برابر نور مستقیم خورشید باید پرهیز شود. پس از قرار دادن یخچال و فریزر در جایگاه مخصوص خود، مطمئن شوید که حداقل 20 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشند. این فاصله برای گردش هوا و خنک شدن پشت این وسایل لازم می باشد. تراز بودن یخچال و فریزر نکته دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. این دو وسیله حتما باید روی یک سطح تراز شوند، به طوری که درب آن ها پس از رها شدن، به راحتی بسته شود.

2- مواردی که باید در هنگام جابجایی یخچال رعایت شوند

زمانی که قصد جابجا کردن یخچال خود را دارید باید حتما دقت کنید که یخچال در هنگام جابجایی برعکس گذاشته نشود، زیرا امکان جابجایی گاز آن و خرابی یخچال وجود دارد. ضمن اینکه باید پس از اتمام جابجایی و قرار گرفتن یخچال در جایگاه مخصوص خود، حداقل دو یا سه ساعت صبر نموده و سپس آن را به برق وصل نمایید.

3- نحوه تنظیم ترموستات یخچال

دمای صحیح برای داخل یخچال 3 تا 4 درجه بالای صفر و برای داخل فریزر 3 تا 4 درجه زیر صفر می باشد. باید حتما مطمئن شوید که ترموستات درست تنظیم شده باشد، زیرا در غیر این صورت علاوه بر مصرف زیاد انرژی، مواد غذایی داخل آن ها یا فاسد می شوند و یا یخ می زنند.

4- پرهیز از قرار دادن مواد غذایی گرم داخل یخچال

در صورت قرار دادن مواد غذایی گرم داخل یخچال، باعث افزایش گرما در یخچال و در نتیجه داخل آن می شوید. این گرم شدن سبب آب شدن برفک های داخل یخچال شده و ممکن است آن ها همراه با آلودگی هایی که احتمالا در یخچال وجود دارند، به داخل مواد غذایی چکه کنند و در نتیجه سبب آلودگی آن ها شوند. ضمن اینکه گرم شدن یخچال باعث وارد آمدن فشار زیادی بر روی سرد کننده دستگاه برای سرد نگه داشتن فضای آن می شود.
پرهیز از قرار دادن مواد غذایی گرم در یخچال

5- پرهیز از باز و بسته کردن بیهوده درب یخچال

بسیاری از ما عادت داریم در طی روز دفعات زیادی درب یخچال را بیهوده باز کنیم. اما باید بدانید که این کار باعث گرم شدن فضای داخل یخچال می شود و روی سرد کننده آن فشار وارد می کند. باید دقت کنید که درب یخچال و فریزر را به مدت طولانی باز نگه ندارید و آن ها را بیهوده باز و بسته نکنید. خصوصا در فصل تابستان که گرمای هوا بسیار زیاد است و باعث می شود کار کمپرسور برای سرد سازی یخچال بسیار سخت شود. برای سرد نگه داشتن محیط یخچال و فریزر باید بطور منظم، برفک های آن ها را آب کنید. برای آگاهی بیشتر می توانید به مطلب نحوه تمیز کردن برفک یخچال مراجعه نمایید.

6- مواد غذایی را در یخچال یا فریزر انباشته نکنید

انباشته کردن مواد غذایی داخل یخچال و فریزر باعث می شود که سرما به سختی و در طی زمان طولانی به آن ها نفوذ کند و همین امر سبب خراب شدن وسط آن مواد غذایی می شود. بطور مثال در صورتی که دسته زیادی از سبزی را انباشته کرده و داخل یخچال قرار دهید پس از مدتی خواهید دید که لابلای سبزی ها به علت نرسیدن سرما به آن ها، فاسد گردیده است. راهکار درست نگهداری آن ها بدین صورت می باشد که سبزی ها را داخل پارچه ای نازک بپیچید و اگر مقدار آن ها زیاد است، بخشی از سبزی ها را به صورت نشسته و داخل کیسه فریزری در یخچال قرار دهید. انباشته کردن مواد غذایی داخل فریزر نیز سبب نرسیدن سرما به بخشی از آن ها شده و باعث می شود که این مواد به خوبی منجمد نشوند.

7- راهکاری برای رفع بوی نامطبوع یخچال

برای از بین بردن بوی داخل یخچال می توانید از ذغال استفاده کنید. به این صورت که ذغال ها قدری بکوبید و سپس در پارچه نازکی ریخته و در طبقات بالای یخچال قرار دهید. ذغال تمام بو های داخل یخچال را به خود جذب می کند. می توانید هر چند وقت یک بار ذغال ها را از یخچال خارج نموده و در آفتاب قرار دهید تا خشک شوند و دوباره قدرت بوگیری خود را به دست بیاورند. برای تمیز کردن یخچال و پیش گیری از ایجاد بو نیز می توانید دیواره های داخلی یخچال را با محلول آب و جوش شیرین تمیز کنید.
راهکاری برای رفع بوی بد یخچال

8- چراغ های فریزر نشان دهنده چه مواردی هستند؟

اکثر فریزر ها معمولا سه چراغ سبز و زرد و قرمز دارند که هر کدام از آن ها نشان دهنده یک رخداد می باشد. در صورتی که چراغ سبز روشن باشد یعنی جریان برق به خوبی وارد فریزر می شود. روشن بودن چراغ قرمز نشان دهنده این است که عمل ایجاد سرما داخل فریزر به خوبی انجام نمی شود و احتمالا یک قطعه داخل آن خراب است. چراغ زرد کلیدی دارد که اتصالات به صورت مستقیم تبدیل می کند تا سرمای فریزر تامین شود و چراغ قرمز خاموش گردد، در زمان هایی که چاغ قرمز روشن می شود، می توانیم این کلید را به حالت خاموش تبدیل کنیم.

مراقبت-از-یخچال-فریزر.jpg

دسته بندی شده در: تعمیر یخچال فریزر خانگی, مجله

ارسال نظر