ارسال آگهی

۸ علت جمع شدن آب در لباسشویی

در دنیای امروزی لباسشویی به یکی از وسایل مهم در هر منزلی تبدیل شده است. لباسشویی با صرفه جویی در زمان و آب، به شسته تر شدن لباس ها سرعت زیادی بخشیده است در لباسشویی هایی اتوماتیک می توان با تنظیم کردن برنامه های شستشو، لباس ها یا پارچه هایی که از الیاف مختلفی ساخته شده اند را بدون اینکه به آنها آسیبی برسد شست.

لباسشویی بر اثر قطعات زیادی که در آن تعبیه شده است می تواند دچار نقص فنی یا خرابی هایی شود یکی از خرابی هایی که لباسشویی ممکن است به آن دچار شود جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می باشد که در فهرست زیر به هر توضیح 8 تا از مواردی که ممکن است عیب از آنها باشد پرداخته می شود:

  1. سوختن پمپ تخلیه لباسشویی
  2. مسدود شدن یا پارگی شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی
  3. پارگی تسمه لباسشویی
  4. مسدود بودن راه فاضلاب
  5. خرابی مگنت های ماشین لباسشویی (شیر برق)
  6. چک کردن فیلتر دستگاه لباسشویی
  7. کلید فشار (هیدوراستات) در لباسشویی
  8. چک کردن خرطومی زیر دیگ  ماشین لباسشویی

چنانچه لباسشویی شما دچار خرابی هایی شده است و یا در هنگام روشن بودن شروع به کار می کند و یا حتی لباس های شما را به خوبی نمی شوید با ورود به سایت فنی کارا  شما می توانید در زمان بسیار کوتاهی نزدیکترین تعمیرکار سیار لباسشویی را دریافت کنید. فقط کافیست با انتخاب شهر و منطقه مورد نظر خدمات تعمیر یخچال در تهران را دریافت کنید.

جمع شدن آب در لباسشویی

1- سوختن پمپ تخلیه لباسشویی

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از اصلی ترین قطعات دستگاه می باشد که وظیفه تخلیه آب را بر عهده دارد که اگر دچار نقص فنی شود باعث شده عمل تخلیه آب به خوبی صورت نگیرد. بهتر است قبل از اینکه نسبت به تعویض این قطعه اقدام شود ابتدا بررسی شود تا شیئ داخل آن گیر نکرده باشد، چنانچه بعد از چک کردن پمپ تخلیه اطمینان حاصل شد که چیزی درون آن گیر نکرده می توان این قطعه را تعویض کرد.

پمپ تخلیه آب لباسشویی

2- مسدود شدن یا پارگی شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

محل شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی در پشت ماشین قرار دارد، ممکن است یکی از علل جمع شدن آب در لباسشویی، جداشدن شیلنگ تخلیه آب باشد. دقت شود که این شیلنگ حداقل باید تا نصف ارتفاع ماشین لباسشویی بالا باشد، تا بتواند آب را تخلیه کند. اندازه شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی باید بین 7 یا 8 متر باشد. چنانچه احساس می شود که مشکل جمع شدن آب در لباسشویی از شیلنگ تخلیه باشد، ممکن است شیلنگ تخلیه پاره شده باشد.

شیلنگ تخلیه آب لباسشویی

3- پارگی تسمه لباسشویی

تسمه لباسشویی از دیگ به موتور وصل شده است. وقتی که لباسشویی روشن باشد باعث چرخش دیگ شستشوی ماشین لباسشویی می شود. تسمه لباسشویی بین دو پولی (پولی بزرگ و پولی کوچک، پولی روی محور الکتروموتور نصب می باشد)  دستگاه تعبیه شده است.

در اصل وظیفه تسمه در موتور لباسشویی این است که انرژی موتور را از دو پولی که در بین آنها قرار گرفته است را انتقال دهد. برای اینکه تسمه کمتر آسیب ببیند و انرژی کمتری مصرف شود بهتر است پولی بزرگ و کوچک در یک راستا قرار بگیرند.

پارگی تسمه لباسشویی

4- مسدود بودن راه فاضلاب

معمولا چاههای فاضلاب برای خروجی آب های غیر مصرفی و مواد زائد در آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی وجود دارد که همگی به فاضلاب شهری متصل هستند. محل قرار گیری ماشین لیاسشویی در آشپزخانه می باشد و اگر تمامی مواردی که در این صفحه گفته می شود علت جمع شدن آب در لباسشویی نباشد ممکن است به دلیل گرفتگی فاضلاب، ماشین لباسشویی نتواند به خوبی عمل تخلیه را انجام دهد و آب به داخل ماشین لباسشویی برگشت داده می شود.

5- خرابی مگنت های ماشین لباسشویی(شیر برق)

این احتمال وجود دارد که خرابی های مگنت های ورودی در لباسشویی یا به اصطلاح شیر برق باعث جمع شدن آب در لباسشویی می شود. در این مرحله اگر آب در دیگ ماشین لباسشویی جمع شده بود ابتدا باید شیر ورودی آب بسته شود.

بعد از قطع کردن آب ورودی، اگر آبی در دستگاه جمع نشد، قطعا ایراد از مگنت ورودی ماشین لباسشویی می باشد که این قطعه یکی از قطعات مصرفی می باشد و با تعویض کردن آن می توان مشکل جمع شدن آب را حل کرد.

6- چک کردن فیلتر دستگاه لباسشویی

فیلتر ماشین لباسشویی در قسمت پایین دستگاه وجود دارد. بعد از بازکردن فیلتر پمپ تخلیه، یک اهرم پیچ مانند مشاهده می شود که آن را به سمت چپ چرخانده تا باز شود. دقت شود که با باز کردن پیچ لباسشویی تمامی آب ماشین لباسشویی خارج می شود. بعد از تخلیه شدن کامل آب، فیلتر  دوباره بسته شود.

با رعایت نکات گفته شده در مطلب نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی که در سایت فنی کارا می باشد می توانید به راحتی نسبت به تمیز کردن لباسشویی اقدام کنید و لازم است بدانید که این سایت در تمامی شهرها: تعمیر یخچال در منزل مشهد، تعمیرات یخچال در اصفهان، تبریز و… خدمات فنی خود را ارائه می دهد.

7- کلید فشار (هیدرواستات) در لباسشویی

کلید فشار نصب شده بر روی لباسشویی مقدار آب درون مخزن را تامین میکند و اطلاعات را به برد کنترل دستگاه ارسال می کند. با تنظیم کردن شیر ورودی، آب بیشتری به درام وارد کرده و یا می توان ورود آب را متوقف کرد. جمع شدن آب درون مخزن می تواند یکی از دلایلش خراب شدن کلید هیدرواستات باشد.

8- چک کردن خرطومی زیر دیگ ماشین لباسشویی

ممکن است بر اثر مواد زائد و کثیف لباس ها، راه لوله خرطومی لباسشویی مسدود شده باشد که باعث می شود آب به هیچ وجه از داخل ماشین لباسشویی تخلیه نشود. برای اینکه بتوان لوله خرطومی ماشین لباسشویی را بررسی کرد باید تمامی نقاط لوله را با دست فشار داده و اطمینان حاصل شود که هیچ نقطه ای از لوله دچار رسوب گرفتگی نشده باشد.

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین لباسشویی, مجله

ارسال نظر