ارسال آگهی

۵ ترفند ساده و کاربردی برای رفع مشکلات لوله کشی

شما برای حل بسیاری از مشکلات مربوط به لوله کشی ساختمان خود نیازی به تعمیر کاران حرفه ای ندارید، اگر کمی علاقه مند به کارهای فنی باشید می توانید به راحتی مشکلات جزئی و ساده لوله کشی خود را برطرف کنید. در ادامه همراه ما باشید تا 5 ترفند ساده و کاربردی برای رفع مشکلات لوله کشی ساختمان به شما ارائه دهیم:

  • ترفند اول: حل مشکلات لوله کشی در حمام
  • ترفند دوم: رفع گرفتگی لوله
  • ترفند سوم: جایگزینی برای چسب لوله
  • ترفند چهارم: اتصال محکم لوله ها با حرارت
  • ترفند پنجم: افزایش کارایی لوله های آبگرمکن

5 ترفند ساده و کاربردی برای رفع مشکلات لوله کشی

با استفاده از ترفند هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت می توانید با استفاده از ساده ترین ابزار، بسیاری از مشکلات لوله کشی خود را رفع کرده و در هزینه های مربوط به تعمیرات لوله کشی نیز صرفه جویی کنید. البته توجه داشته باشید این ترفند ها برای حل تمامی مشکلات لوله کشی کافی نخواهند بود، به طور مثال برای تشخیص ترکیدگی لوله و رفع نشتی آب لازم است از افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

ترفند اول: حل مشکلات لوله کشی در حمام

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در حمام پیش آید، چکه کردن آب از لوله ها است. این مشکل به احتمال زیاد ناشی از اتصالاتی است که به خوبی محکم نشده اند. برای حل آن کافی است تا به طور مثال دوش را باز کرده و یک نوار لاستیکی را به دور آن بپیچید تا از چکه کردن آب جلوگیری شود.

گاهی اوقات وجود مشکلات در سر دوش حمام مانند گرفتگی دوش، با اشکالات در لوله کشی اشتباه گرفته می شود. پس از مدتی استفاده ممکن است دوش دچار رسوب و گرفتی شده و در انتقال آب با مشکل مواجه شود. در این صورت کافی است تا سر دوش را به مدت یک ساعت درون محلول آب گرم و سرکه قرار دادره و سپس با استفاده از یک برس کوچک تمامی رسوب و گرفتگی ها را تمیز کنید.

ترفند دوم: رفع گرفتگی لوله

از این به بعد اگر با مشکل گرفتگی لوله و چاه آب یا فاضلاب مواجه شدید، احتیاجی به مواد شیمیایی گران قیمت نخواهید داشت. استفاده از مواد شیمیایی علاوه بر هزینه بالایی که دارند، برای سلامتی انسان نیز بسیار مضر می باشند. برای رفع گرفتگی لوله ها به صورت جزئی می توانید از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. به این صورت که ابتدا مقداری از جوش شیرین را درون لوله ها ریخته و کمی بعد مقداری جوش شیرین را با سرکه مخلوط کرده و داخل لوله ها بریزید. سپس دهانه لوله را برای سی دقیقه ببندید و منتظر بمانید.

رفع گرفتگی لوله

در بسیاری از موارد گرفتگی چاه و لوله ها را می توان به صورت دستی رفع کرد. به این صورت که دست را بر لبه چاه قرار داده و به صورت مکرر حرکت می دهیم. فشار هوا باعث می شود مسیر لوله باز شده و مشکل گرفتگی رفع شود.

ترفند سوم: جایگزینی برای چسب لوله

در بازار چسب هایی به اصطلاح همه کاره وچود دارند که برای رفع مشکلات لوله کشی به کار برده می شوند. این چسب ها می توانند مشکلاتی مانند نشتی لوله را برطرف کنند. اما شما برای حل بسیاری از مشکلات مربوط به لوله کشی خود احتیاجی به این چسب ها ندارید و می توانید به جای آن از نوار آب بندی یا نوار تفلون که در هر خانه ای پیدا می شود استفاده کنید. با پیچاندن سه یا چهار دور از این نوار، می توانید نتیجه مطلوب خود را کسب کنبد.

ترفند چهارم: اتصال محکم لوله ها با حرارت

گاهی اوقات هرچه برای محکم کردن لوله ها تلاش می کنید بی فایده است و لوله ها به اندازه کافی محکم نمی شوند. گاهی نیز به نظر می رسد لوله ها اتصالات بیش از حد محکمی داشته و باز کردن آن ها غیر ممکن است. در هر دو حالت شما می توانید از حرارت برای رفع مشکل خود استفاده کنید.

برای این کار کافی است تا از یک مشعل پروپان استفاده کرده و قبل از کار کمی لوله ها را حرارت دهید. همانطور که می دانید از این روش فقط می توان برای انواع لوله های فلزی استفاده کرد و به کار بردن این ترفند برای لوله های گاز و یا لوله ها و اتصالات پلاستیکی بسیار خطر ناک است.

اتصال محکم لوله ها با حرارت

ترفند پنجم: افزایش کارایی لوله های آبگرمکن

جمع شدن رسوبات آب درون لوله های آبگرمکن یکی دیگر از مشکلاتی است که به راحتی قابل حل است. فقط کافی است در بازه های زمانی سه یا چهار ماهه مخزن و لوله آبگرمکن خود را شست و شو دهید. برای این کار ابتدا آبگرمکن را خاموش کرده و لوله تخلیه آن را درون یک ظرف قرار دهید. سپس با استفاده از یک بطری آب شروع به شستشو دادن مخزن و لوله های آبگرمکن کنید.

دسته بندی شده در: تشخیص ترکیدگی لوله, مجله

ارسال نظر