ارسال آگهی

مقایسه کیفیت انواع ایزوگام

با آغاز فصل سرما، مردم به دنبال تهیه عایقی رطوبتی و پوششی برای پیشگیری از نم زدگی و خرابی دیوار ها و سقف محل زندگیشان می افتند. لذا در این زمان در دست داشتن اطلاعاتی جامع در رابطه با انواع با کفیت انواع ایزوگام کمکی شایان به مشتری و ذخیره و صرفه جویی هزینه هایشان میکند! در نتیجه پیشنهاد میکنیم برای آگاهی از کیفیت و مقایسه انواع ایزوگام های تولیدی در کارخانجات ایرانی به مطالعه ادامه مطلب بپردازید…

مقایسه کیفیت انواع ایزوگام

انواع ایزوگام از نظر مواد تشکیل دهنده

یکی از راه های درجه بندی و مقایسه ایزوگام، دسته بندی آنها بر اساس لایه ها و روکش های مختلف ایزوگام بکار رفته می باشد. دو نوع مهم آن ها از نظر جنس و مواد سازنده ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده هستند.

ایزوگام پلیمری:

نوعی از ایزوگام با درصد قیر ۶۰ الی ۷۰ درصد می باشد و از تقطیر نفت خام در پالایشگاه ها به دست می آید. مواد به کار رفته در ساخت این نوع ایزوگام عبارتند از قیر با خلوص بالا، پلی استر، تیشو، لایه آلومینیوم، پودر تالک، پوشال پلاستیکی و … ترکیب این مواد در دستگاه های ساخت پلیمر مخلوط شده و به مایع تبدیل می‌شود که به‌عنوان شیره ایزوگام از آن نام می‌برند.

ایزوگام دمیده:

مواد اصلی تشکیل دهنده این نوع ایزوگام قیر است که برای تهیه آن داخل نفت کوره ای هوا می دمند. ایزوگام دمیده نسبت به ایزوگام پلیمری از کیفیت پایین تری برخوردار است. به همین دلیل از آن در ساخت پوشش های بام و باطری اتومبیل و نظیر آن استفاده می شود.

ایزوگام یک لایه و دو لایه:

ایزوگام ها را برحسب دارا بودن تعداد لایه های مختلف به دو دسته تک لایه و دولایه تقسیم می‌کنند. بدیهی است ایزوگام های تک لایه ظرافت و انعطاف پذیری بیشتری دارد در حالی که ایزوگام دو لایه از پلی استر ضخیم با استحکام بالا ساخته شده است.مقایسه انواع ایزوگام روکشدار

مقایسه کیفیت ایزوگام ها از نظر روکش

  • ایزوگام با روکش آلومینیومی:

موارد استفاده از آن در معرض تابش مستقیم خورشید به علت دارا بودن مقاومت و خاصیت انعکاس نور است.

  • ایزوگام بدون روکش آلومینیومی:

برای عایق کاری داشتی و پی ساختمان که کمتر از مکان های دیگر در برابر خورشید قرار می گیرد استفاده می شود. به این نوع ایزوگام نوعی عایق رطوبتی نیز گفته می شود.

  • روکش سنگریزه:

به علت نما و جلوه بصری زیبایی که دارد از جنبه تزیینی آن بهره می برند.

تقسیم بندی عایق های رطوبتی بر اساس استاندارد ملی

در ایران طبق استانداردهای قرارداد شده عایق های حرارتی و رطوبتی را به دو دسته تقسیم می کنند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عایق رطوبتی پی ساختمان (عایق پی)
  2. عایق رطوبتی سطوح خارجی، بدنه و تونل ها (عایق بام)
    مقایسه ایزوگام های با کیفیت

مقایسه قیمت انواع ایزوگام

بدیهی است قیمت ایزوگام پلیمری درجه یک در شهرهای مختلف متفاوت است ولی برای تهیه عمده این محصول از یک مرکز توصیه می‌شود برندی آشنا و نام آور را برگزیده و با مذاکره حضوری همچنین انجام تحقیقات میدانی در این باره از صحت انتخاب خود اطمینان حاصل کرده و همواره بدانید قیمتی مصوب برای آن تعیین نشده؛ چرا که نوسانات بازار همواره به چشم می خورد. با این وجود تنها نکته قابل ذکر بالاتر بودن قیمت ایزوگام پلیمری نسبت به ایزوگام دمیده است.

تشخیص بهترین نوع ایزوگام

برای تشخیص با کیفیت ترین و بهترین نوع ایزوگام لازم است مولفه ها و معیارهای اساسی را در نظر داشته باشید. چرا که از نظر ظاهر، نوع و کیفیت ایزوگام به طور دقیق و حساس قابل تشخیص نمی باشد. لذا لازم است با انجام آزمایشاتی به استقامت و کیفیت مطلوب ایزوگام پی ببرید.

  • ایزوگام درجه یک معمولاً از قیر پلیمری به همراه مواد کاملاً استاندارد و مرغوب ساخته شده است. رعایت این نکات در هر کارخانه و تولیدی حیاتی و ضروری است.
  • از دیگر مشخصات در این نوع ایزوگام با کیفیت مرغوب و پالا وزن هر رول و ضخامت آن است که بر اساس برند ها و استانداردهای عایق رطوبتی می‌تواند نشان‌دهنده بهترین نوع ایزوگام در سطح ایران باشد.
  • در نظر داشته باشید هر اندازه حساسیت و جزئی نگری خود را نسبت به انتخاب و سفارش را کامل با کیفیت افزایش دهید، قادر خواهید بود ماندگاری و استحکام محصول خریداری شده تان را تضمین کرده و با اطمینان خاطر و مشورت از کارشناسان تشخیص بهترین نوع ایزوگام، از طول عمر و صحت کارکرد محصولات آن مطمئن شوید!کیفیت انواع ایزوگام مرغوب

آشنایی با نکات حائز اهمیت هنگام خرید ایزوگام

اولین معیار در تشخیص درجه یک بودن ایزوگام آن است که توسط سازمان استاندارد جهانی تایید شده و بر روی رول های آن نشان استاندارد مشاهده گردد. همچنین وزن دقیق اندازه گیری شده با ترازو و ضخامت آن قابل اندازه گیری برای فروشنده و خریدار باشد.

ایزوگام خوب در گام بعدی بهتر است ضمانت نامه طولانی‌مدت و واقعی داشته باشد تا از هرگونه شیطنت و کلاهبرداری جلوگیری شود!

ایزوگام خوب در شرایط محیطی مناسب و آب و هوای مساعد تقریبا تا ۱۰ سال عمر می کند. اگرچه این مدت بسته به شرایط اقلیمی و میزان تابش نور خورشید بر آن، همچنین جنس مواد اولیه تشکیل دهنده ایزوگام متغیر است.
کیفیت انواع مختلف ایزوگام استاندارد

دسته بندی شده در: ایزوگام و قیرگونی و آسفالت, مجله

ارسال نظر