ارسال آگهی

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

همواره این سوالات مطرح است که کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟ و یا مزایای کاغذ دیواری نسبت به نقاشی ساختمان چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوالات می توانید این مطلب را مطالعه کنید تا پاسخ خود را بیابید.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟
برای بررسی و مقایسه کاغذ دیواری و نقاشی ساختمان ابتدا به مزایای کاغذ دیواری می پردازیم:

اولین وضعیتی که کاغذ دیواری نسبت به رنگ دارد، انواع رنگ و طرح و همچنین زیبایی آن می باشد که در نقاشی ساختمان این قابلیت ها وجود نداشته و هر چقدر هم که به رنگ یک ساختمان و نقاشی آن عالی انتخاب شده باشند و انجام شده باشد، قابل مقایسه با طرح های کاغذ دیواری نمی باشد.

یکی دیگر از مزیت های کاغذ دیواری نسبت به رنگ ساختمان تنوع رنگ می باشد. شما در هنگام استفاده از کاغذ دیواری می توانید تمام دیوارهای یک اتاق را از یک طرح و یا چند طرح ساده و یا نقش دار استفاده کنید.

اما می توانید از چند مدل کاغذ دیواری در یک اتاق استفاده کنید و یا حتی بخشی از دیوار را با استفاده از کاغذ دیواری به عنوان قاب استفاده کرد و مابقی را رنگ زد. همچنین می توانید از دو رنگ متضاد و یا همگون استفاده کنید که این قابلیت ها در رنگ آمیزی چندان جالب نمی‌شود و اغلب رنگ آمیزی در یک اتاق با استفاده از یک رنگ ثابت انجام می شود و تنوعی که در استفاده از کاغذ دیواری وجود دارد در رنگ آمیزی ساختمان وجود ندارد.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ

مهمترین دلیل استفاده از کاغذ دیواری به جای رنگ آمیزی ساختمان عمر و دوام بالای کاغذ دیواری نسبت به رنگ می باشد. یعنی زمانی که شما از یک کاغذ دیواری قابل شستشو و مرغوب استفاده می کنید. چندین سال می توانید آن را تمیز کرده و بدون هیچگونه رنگ همانند روز اول و با همان زیبایی که از قبل وجود داشته می توانید از کاغذ دیواری بهره ببرید اما رنگ پس از دو و یا سه سال کثیف شده و حتی با تمیز کردن مداوم نیز تغییر رنگ میدهد و با گذشت زمان زیبایی خود را از دست میدهد و هیچگاه مثل روز اول نمی شود.

دلیل دیگر استفاده از کاغذ دیواری به جای رنگ پوشش بهتر عیب های دیوار می باشد، حتما شما هم در مکان های مختلف ترک های ریز و درشتی که بر روی دیوارهای رنگ زده شده وجود دارد را مشاهده کرده اید و یا موجهای را بر روی دیوار رنگ زده شده دیده اید که به وسیله بتونه کاری هم برطرف نشده و کاملا نمایان است، جالب است بدانید که این عیوب سطحی را به وسیله کاغذ دیواری به راحتی می توان پوشاند و ترک های کوچک و موج ها را پوشش داد.

بزرگترین مزیتی که افراد حساس به بوی رنگ را تشویق به استفاده از کاغذ دیواری بجای رنگ می کند، قابلیت بی بو بودن کاغذ دیواری می باشد. چرا که استفاده از رنگ های روغنی بوی ناخوشایندی دارد که تا چندین روز و یا چند هفته در محل می‌ماند و موجب آزار ساکنین می شود و همچنین این مواد شیمیایی برای سلامتی نیز مضر می باشند و استنشاق آن ها مضر است. کاغذ دیواری این معایب را نداشته و همچنین امروزه از کاغذ دیواری ساخته شده از الیاف نیز استفاده می کنند که کاملا دوستدار محیط زیست و ضد هر گونه حساسیت و آلرژی و قابل شستشو می باشد.

دسته بندی شده در: نقاشی ساختمان, خدمات کاغذ دیواری, مجله

ارسال نظر