ارسال آگهی

پکیج چگالشی چیست؟ نحوه عملکرد پکیج چگالشی چگونه است؟

پکیج چگالشی از جدید ترین سیستم های گرمایشی می باشد که در بازار روز با نام Condesing Boiler نیز شناخته می شود. با سرد شدن هوا استفاده از پکیج رونق یافته و در این بین در بعضی از منازل از پکیج چگالشی استفاده می شود که در این مطلب قصد داریم در مورد این نوع پکیج اطلاعات بیشتری را ارائه دهیم.

پکیج چگالشی چیست

نحوه عملکرد پکیج چگالشی

در اثر سوختن گاز مشعل در دستگاه و به علت احتراق، گاز دی اکسید کربن و بخار آب بوجود می آید. محصولات احتراق با دمای بالا حدود 150 تا 300 درجه سانتی گراید در پکیج های معمولی از دودکش خارج می شوند. با در نظر گرفتن اینکه در این دما آب در فاز بخار می باشد، قسمتی از انرژی گرمایی بوسیله خارج شدن محصولات احتراق با دمای بالا اتلاف می شود. اگر نیاز به خدمات تعمیر پکیج داشتید می توانید از طریق همین سایت (فنی کارا) به اطلاعات نزدیک ترین افراد تعمیرکار پکیج دسترسی داشته باشید.

با اعمال تغییراتی در طراحی پکیج در سیستم های چگالشی (Condesing)، برای پیش گرمایش آب سرد ورودی به پکیج از محصولات احتراق استفاده می شود. لذا دمای گازهای خروجی تا دمای 60 الی 70 درجه کاهش می یابد. این دما با تولید بخار آب همراه می باشد که در طول فرآیند احتراق تقطیر می شود و به کنداسه تبدیل می شود، به همین دلیل به این دستگاه ها پکیج چگالشی گفته می شود.

نحوه عملکرد پکیج چگالشی

افزایش کارایی پکیج چگالشی

جذب گرمای خروجی توسط دودکش باعث افزایش کارایی پکیج های چگالشی می شود. لذا با استفاده از مشعل های مخصوص و استفاده از جنس هاس ضد خوردگی، با راندمان 98 درصد تولید حرارت خواهید داشت. با توجه به نزدیکی آب تقطیر شده با گازهای مونواکسید کربن و در اکسید کربن، اسید کربنیک H2CO3 با PH تقریبا 4 تولید می شود. بنابراین در استفاده از پکیج های چگالشی لازم است تا ملاحظات ایمنی را رعایت شود. مسیر خروجی گازهای حاصل از احتراق در پکیج های چگالشی باید در برابر خورندگی اسید و رطوبت عایق باشند.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر