ارسال آگهی

همه چیز درباره داربست Cross-Lock

شاید شا هم تا به حال درباره داربست cross-lock شنیده باشید، اما ندانید که در چه پروژه ای می توان از آن استفاده نمود و یا چه کاربرد هایی دارد. در این مطلب می خواهیم به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  • داربست cross-lock چیست؟
  • ویژگی های داربست cross-lock چیست؟
  • مزایای استفاده از داربست cross-lock چیست؟

داربست از دیرباز مورد استفاده مردم برای کار کردن در ارتفاع در امور ساخت و ساز بوده است. امروزه داربست انواع مختلفی مانند داربست فلزی، داربست نمایشگاهی  و… را دارد. و در امور مختلفی مانند صنعت ساخت و ساز، برپایی غرفه و نمایشگاه در سطح شهر و…  استفاده می شود. داربست cross-lock نیز یک سیستم چند منظوره محسوب شده و بسیار زیاد برای ساخت قالب در پروژه های ساختمانی به عنوان پشتیبان مورد استفاده قرار گرفته است.
داربست CROSS-LOCK

داربست cross-lock چیست؟

داربست cross-lock سیستمی است که امروزه از آن برای کار در ارتفاع استفاده های زیادی می شود. این داربست مجموعه ای بزرگ از اجزای مختلفی محسوب می شود که تغییر دادن آن ها در زمان استفاده شدن با یکدیگر آسان می باشد. و به این ترتیب می توان سازه ای داشت که به راحتی سر هم سازی آن توسط کسانی که در حوزه خدمات اجاره داربست ارائه می دهند و یا توسط خود کارگرانی که مشغول به کار در پروژه هستند، انجام شده و برای کار در ارتفاع های مختلف آماده می شود.

به همین دلیل یک داربست سازگار با شرایط محسوب شده و در تمام پروژه های تجاری، مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. اجزای اصلی داربست cross-lock: داربست کابلی از استاندارد افقی، عمودی، هولوگرافی، براکت جانبی، پایه مورب، راه پله، ورق فولاد و غیره می باشند. قطر میله های استیل این مدل از داربست 4.83 سانتی متر می باشد که حداقل میزان استحکام عملکرد آن PSI50000 و حداقل میزان استحکام کششی آن PSI75000 می باشد.

ویژگی های داربست cross-lock چیست؟

  1. داربست cross-lock می تواند تا 8 سال عمر مفید داشته باشد.
  2. در پروژه های مختلف مانند کارخانه کشتی سازی، ساخت و ساز، ساخت پل و… از این مدل داربست استفاده می شود.
  3. سیستم تراشکاری این داربست بسیار ایمن، معقول و سنگین می باشد.
  4. سر هم سازی و جمع آوری این مدل سازه در مقایسه با سایر مدل های داربست، بسیار آسان می باشد.
  5. این سیستم ساختمانی نصب بسیار آسانی داشته و با وجود دو سه نفر سرهم سازی شده و برچیده می شود.
  6. داربست cross-lock کارایی و بازدهی بسیار بالایی داشته و یک راه حل ساختمانی صحیح و ایمن در نظر تیم های مهندسی محسوب می شود.
  7. استفاده از سیستم cross-lock امروزه متداول ترین روشی است که برای کار کردن در ارتفاع استفاده می شود.
  8. تغییر دادن اجزای مورد استفاده در این مدل داربست به راحتی انجام می شود.
  9. نوع پیکربندی این مدل از داربست به صورت منحنی، دایره ای و مستقیم می باشد.
    ویژگی های داربست CROSS-LOCK

مزایای استفاده از داربست cross-lock چیست؟

داربست cross-lock مجموعه ای است از اجزایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و تغییر دادن حالت نصب آن ها و سرهم سازی و جدا کردن آنها از یکدیگر امر راحتی می باشد. به همین دلیل این مدل از داربست بسیار برای کار در ارتفاع و برای موارد مختلف سازگار است. استفاده از داربست cross-lock در پروژه های تجاری، مسکونی و صنعتی باعث می شود که در زمان به صورت عمده صرفه جویی شود زیرا نصب و جمع کردن آن بسیار سریع است.

در نتیجه هزینه های مصرفی پروژه کمتر می شود. فضایی که داربست پس از نصب اشغال می کند بسیار کم می‌باشد. به همین دلیل در فضای لازم برای این پروژه نیز صرفه جویی می شود. وزن این مدل سازه نیز بسیار سبک می باشد و کارگران به راحتی می توانند آن را حمل کنند.

دسته بندی شده در: اجاره داربست, مجله

ارسال نظر