ارسال آگهی

نکات مهم درهنگام نصب واحد داخلی کولر گازی

نکات مهم در نصب واحد داخلی کولر گازی مطلبی است که در این نوشته به آن می پردازیم همچنینی نکات زیر را بررسی میکنیم:

نصب واحد داخلی کولر گازی به بیانی ساده و گام به گام با رعایت اصول استاندارد و ایمنی موضوعی است که در این مطلب به شرح آن پرداخته ایم. در مطلب نمایش تصویری انواع کولر گازی توضیح دادیم که کولر گازی از دو بخش داخلی و بخش خارجی تشکیل شده است. توصیه ما این است که نصب کولر گازی خود را حتما به یک نصاب ماهر کولر گازی بسپارید ولی چنانچه دسترسی به یک نصاب حرفه ای ندارید و یا خود کننده ی کار هستید با رعایت نکات ذیل اقدام به نصب نمایید.نکات مهم در نصب واحد داخلی کولر گازی

برای نصب بخش داخلی کولر گازی ابتدا باید مکان مناسب نصب را مهیا کنید. محل نصب باید از تابش مستقیم نور خورشید دور باشد و در مجاورت منابع گرمایی نیز قرار نداشته باشد. تهرانی ها می توانند برای نصب کولر گازی از طریق سایت فنی کارا به ارائه دهندگان خدمات کولر گازی دسترسی داشته باشند و از یک نصاب کولر گازی در تهران با تجربه کمک بگیرند، ولی در صورتیکه خودتان اقدام به نصب کولر گازی خود داشتید باید به این نکته مهم دقت داشت که کولر گازی را در محل هایی که امکان نشت گاز یا گوگرد و یا نفت وجود دارد نصب نکنید. توجه به این امر بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

هنگام نصب واحد داخلی کولر گازی باید حداقل 15 سانتی متر فضای آزاد بالا و پایین واحد داخلی در نظر گرفت و دستگاه نیز به اندازه 2.13 متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. همچنین در نصب واحد داخلی کولر گازی بر روی دیوار باید توجه داشت که دیوار به اندازه کافی محکم و مقاوم است و توان تحمل وزن کولر گازی را دارد، شاید نیاز داشته باشید که یک قاب چوبی و یا فلزی تعبیه کنید تا بتواند اضافه بار را پشتیبانی کند.

نکات ایمنی نصب واحد داخلی کولر گازی

بهتر است بدانید سیستم های امنیتی منازل و یا رادیو و تلفن و همچنین خطوط اتصال برای تلویزیون با نویزی که ایجاد می کنند بر روی مکانیسم کولر گازی اثر گذاشته و مشکلات عملیاتی برای کولر گازی بوجود می آورند لذا باید کولر گازی حداقل 1 متر دور از آنتن و سیم های برق و وسیله های فوق نصب گردد، تا هیچ گونه نویزی در مجاورت کولر گازی وجود نداشته باشد و در نتیجه مکانیسم آن دچار مشکل نشود.نصب واحد داخلی کولر گازی در مجاورت چه وسیله هایی نباشد؟

 نکات مهم هنگام نصب پانل نصب واحد داخلی کولر گازی

ابتدا پانل نصب را بطور ایمن به دیوار داخلی نگه دارید، سپس در محل دقیقی که قصد نصب واحد داخلی را دارید، صفحه نصب را در برابر دیوار نگه دارید. می توانید برای نصب صفحات افقی از یک تراز استفاده کنید. با کمک یک دریل نقاط مناسب برای قرار دادن صفحه را سوراخ کنید و سپس صفحات را به دیوار پیچ کنید و از محکم بودن آنها کاملا اطمینان حاصل نمایید.

گام بعدی در هنگام نصب واحد داخلی کولر گازی ایجاد سوراخ در دیوار برای لوله کشی می باشد به این صورت که بهترین نقطه را جهت سوراخ به بیرون بر مبنای براکت نصب پیدا کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله باید طول لوله و همچنین فاصله ای را که باید برای رسیدن به بخش خارجی داشته باشید را در نظر بگیرید. سوراخی که در دیوار ایجاد کرده اید دارای قطر 3 سانت باشد و بعد فلنج انعطاف پذیر را در سوراخ قرار دهید.

حال با برداشتن پانل جلو کولر گازی، پوشش آن را بردارید. سپس از سالم بودن و ایمنی سیم های کابل و اتصال صحیح آنها به پایانه ها مطمئن شوید. حال نوبت وصل کردن لوله ها رسیده، در هنگام لوله کشی از واحد داخلی به سمت سوراخی که در دیوار تعبیه کرده اید احتیاط کنید تا لوله خم نشود، چرا که خم شدن لوله مانع از کارکرد صحیح دستگاه می شود.برای نصب دقیق و کامل کولرگازی میتوانید مطلب نکات اساسی هنگام نصب را مطالعه نمایید

نکات مهم  لوله کشی هنگام نصب واحد داخلی کولر گازی

طول لوله باید به اندازه 6 میلی متر کوتاه تر از طول بین سطوح خارجی و داخلی دیوار باشد. بعد از قرار دادن کلاه لوله در قسمت داخلی لوله، لوله را در درون سوراخ دیوار قرار دهید. سپس لوله های مس و لوله تخلیه و کابل های قدرت را بوسیله بست بهم ببندید، برای اینکه جریان آب آزاد شود، لوله تخلیه را در پایین قرار دهید. سپس لوله را به واحد داخلی کولر گازی وصل کنید.

سپس بعد نصب لوله تخلیه کننده به واحد، کابل های مرزی و لوله ها را از طریق سوراخ دیوار رد کنید. از اینکه لوله زهکشی اجازه تخلیه شدن آب در یک محل مناسب را می دهد اطمینان حاصل نمایید. با فشردن کولر گازی در برابر صفحه نصب، واحد داخلی را به صفحه نصب متصل کنید.

دسته بندی شده در: نصب کولر, نصب کولر گازی, آموزش, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر