ارسال آگهی

نحوه عملکرد زمستانی پکیج

امروزه در اکثر آپارتمان ها از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی و گرم کردن آب مصرفی استفاده می کنند چرا که مقرون به صرفه تر می باشد. اما پکیج در تابستان و در زمستان عملکرد متفاوتی دارد که در این مطلب نحوه عملکرد پکیج در فصل زمستان را توضیح داده ایم. پکیج در زمستان علاوه بر تامین آب گرم مصرفی باید آب مورد نیاز مدار های گرم کننده و رادیاتور را نیز گرم کند.

نحوه عملکرد زمستانی پکیج

نحوه عملکرد زمستانی پکیج

نحوه عملکرد زمستانی پکیج به این گونه است که در فصل زمستان آب گرم مورد نیاز مصرفی را تامین می کند، زمانی که شیر آب گرم مصرفی را باز می کنید با عبور جریان آب از سنسور فشار، میکروسوئیچ مربوط به سنسور پکیج فعال شده و با ارسال دستور به شیر سه طرفه برقی برد کنترل الکترونیک مدار رادیاتور به صورت موقت قطع می شود و آب مدار گرم کننده به مبدل حرارتی منتقل می گردد.

بدین ترتیب شما به صورت فوری و هر لحظه ای آب گرم خواهید داشت. بعد از بستن شیر آب گرم بلافاصله شیر سه طرفه برقی به صورت خودکار آبگرم مدار گرم کننده را به سمت مدار رادیاتور منتقل می کند اولویت با گرم کردن آب مصرفی می باشد.

نحوه استفاده از حالت زمستانی پکیج

بر روی پکیج سه ولوم و یک عقربه و همچنین یک دکمه کوچک قرار داده شده است که زمانی که قصد دارید از حالت زمستانی پکیج استفاده کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:
ولوم سمت راست پکیج وظیفه خاموش و روشن کردن پکیج را دارد که اگر روی صفر باشد پکیج خاموش و اگر روی یک باشد پکیج روشن است. کلام و سنتی وظیفه تنظیم دمای آب گرم مصرفی را دارند و معمولاً بعد از یک بار تنظیم کردن دیگر نیاز به تنظیم مجدد ندارد، بسیاری از افراد متخخص در زمینه تعمیر پکیج توصیه می‌کنند که این ولوم را در وسط قرار دهید.

اگر ولوم سمت چپ پکیج بر روی صفر قرار داشته باشد به این معناست که دستگاه بر روی حالت تابستانه قرار دارد برای اینکه پکیج را به حالت زمستانه تغییر دهید باید این ولوم را بچرخانید تا در حالت زمستانه قرار بگیرد. برای اینکه به دمای مطلوبی که مدنظر شما هست، برسید باید این ولوم را بچرخانید تا به دمای مورد نظر دست یابید. توصیه می‌شود که هرگز این ولوم را در بیشترین حالت و ماکزیمم قرار ندهید چرا که به پکیج فشار می آید.

عملکرد زمستانی پکیج

عقربه ای که بر روی پکیج قرار دارد باید بین ۱ تا ۲ باشد تنظیم این اغلب به وسیله شیر پرکن انجام می شود. در بعضی از پکیج ها شیر پرکن در زیر دستگاه و سمت راست قرار دارد و به صورت یک شیر کوچک پلاستیکی مشکی و یا آبی رنگ می باشد که به صورت مورب از پکیج بیرون زده است. در زمان سرویس پکیج اگر این شیر اشتباها در حالت نامناسبی قرار گرفته باشد، شخص سرویسکار باید با دقت شیر را سر جای خود برگرداند.

دکمه ریست پکیج برای چه کاری است؟

دکمه زیر پکیج برای زمانیست که دستگاه ارور داده و شما می توانید با فشار دادن این دکمه موقتا ارور را رفع کنید.

سعی کنید همیشه دمای محیط را با ولوم سمت چپم پکیج کنترل کنید و تا جایی که امکان دارد هرگز به شیر رادیاتور دست نزنید. شیر رادیاتور باید تا آخر باز باشد. در تابستان نیازی نیست شیر رادیاتور و شیرهای رفت و برگشت پکیج بسته شود. در فصل زمستان زمانی که مسافرت هستید، اگر پکیج در محیط بیرون از خانه قرار دارد نباید پکیج را خاموش کنید بهتر است که آن را در دمای ملایم قرار دهید و یا اینکه آب درون پکیج را خالی کنید سپس می توانید پکیج را خاموش کنید.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر