ارسال آگهی

نحوه تمیز کردن تردمیل

تمیز کردن اصولی یک تردمیل به طور قطع باعث افزایش طول عمر دستگاه و بهتر شدن عملکرد آن می شود. اگر تسمه تردمیل و زیر انداز آن را به خوبی تمیز شود بازده و کیفیت تردمیل به بالاترین حد ممکن خود می رسد.

هشدارهای مهم

قبل از انجام دادن هر عملی روی دستگاه تردمیل لطفا از موارد زیر پیروی کنید.

نکته ا- همیشه و در هر حالتی که می خواهید حتی ابتدایی ترین عملی روی دستگاه انجام دهید دستگاه را از برق جدا کنید.

نکته 2- به هیچ وجه در حین تمیز کردن تسمه و عرشه تردمیل را روشن نکنید. این کار باعث مصدومیت شدید می شود.

نظافت روزانه پس از هر تمرین

  1. با فشردن دکمه onoff دستگاه را خاموش کنید و کابل آن را از پریز در بیاورید.
  2. با استفاده از دستمال نم دار تسمه، عرشه، کاور موتور و قاب کنسول را تمیز کنید. از شوینده ها استفاده نکنید. این مایعات به دستگاه تزدمیل آسیب می رسانند.
  3. سیم برق دستگاه را چک کنید.
  4. مطمئن شوید که سیم برق در زیر دستگاه گیر نکرده باشد یا جایی نباشد که باعث پارگی شود.
  5. تسمه تردمیل و سطح تماس را بررسی کنید. این اطمینان را حاصل کنید که ردیف نبودن و یا تنظیم نبودن تسمه به سایر اجزای دستگاه آسیب نرساند.

تمیز کردن زیر تردمیل به صورت هفتگی

  1. ابتدا دستگاه را به طور کامل از برق جدا کنید.
  2. تردمیل را به صورت قائم تا کنید، اطمینان داشته باشید که هر دو قفل حالت قائم ایمن و محکم باشد.
  3. تردمیل را به جای امنی منتقل کنید.
  4. گرد و غبار یا کثیفی های زیر تردمیل را با دستمال نم دار یا با جاروبرقی تمیز کنید.
  5. مجدد تردمیل را به مکان اصلی خود جا به جا کنید.

تمیز کردن تردمیل

هر شش ماه موارد زیر را انجام دهید

  1. طبق روال کار با هر دستگاه برقی حتما ابتدا دستگاه خاموش و از برق جدا کنید.
  2. پیچ و مهره های جلو و عقب غلتک تسمه را شل کنید. (در حین باز کردن غلتک با یک ماژیک موقت نشانه هایی بر روی کناره فریم بگذارید تا موقعیت اصلی غلتک را فراموش نکنید). بعد از روغن کاری دوباره تسمه را در قسمت هایی که نشانه گذاری کرده بودید قرار دهید سپس پیچ ها را بسته و دستگاه را به برق وصل کنید و برای پخش شدن روغن به تمامی قسمت ها دو دقیقه بر روی دستگاه راه بروید.
  3. ضربه گیر هایی که در حین تا شدن تردمیل نمایان می شوند (این ضربه گیرها در نقش جک هستند)، می توانید با استفاده از یک اسپری (اسپری باید حاوی ماده تفلون و نچسب باشد) تمیز کنید.

نکته قابل توجه: در هنگام به کار گیری دستور العمل های بالا دقت لازم به همراه نکات ذکر شده رعایت شود اما چنانچه در صورت به وجود آمدن هر مشکلی نیازمند راه اندازی یا تعمیرکار حرفه ایی تردمیل بود به سایت فنی کارا مراجعه شود.

تنظیم کردن تردمیل

تمیز کردن به صورت کلی

  1. به طور کلی تمیز کردن تردمیل بدین صورت است برای کناره ها و لبه های تسمه و فریم از یک دستمال نرم و نم دار استفاده کنید. یک محلول آب و صابون در کنار یک برس نرم نایلونی برای تمیز کردن بافت بالایی تسمه کفایت می کند. دقت کنید قبل از روشن کردن تردمیل ار خشک بودن کامل تسمه تردمیل اطمینان حاصل کنید.
  2. هر ماه یک بار تردمیل را جا به جا کرده و با جارو برقی زیر تردمیل را تمیز کنید. هر یک سال یکبار نیز با احتیاط و دقت فراوان پوشش موتور را بردارید و گرد و غبار موجود در قسمت های مختلف موتور دستگاه تردمیل را با جاروبرقی تمیز کنید.

محافظت کلی از تردمیل

  1. قبل از هر بار استفاده، به دنبال مطمئن شوید که در اتصالات پارگی وجود نداشته باشد.
  2. از سفت بودن پیچ ها اطمینان داشته باشید.
  3. در صورت پاره بودن زیر انداز تردمیل دیگر از آن استفاده نکنید.
  4. به دلیل اینکه قسمت هایی از تردمیل روغن کاری می شود احتمال نشت روغن یا گریس وجود دارد. بنابراین با استفاده از زیر اندار و کفپوش و کف خانه خود نگهداری کنید.

بررسی راههایی برای اندازه گیری سفتی تسمه متحرک و تسمه v-belt

در ابتدای توضیحات راجع به این بحث بهتر است بدانید که تسمه تردمیل چیست ؟

تسمه تردمیل یا نوار متحرک تردمیل یکی از اصلی ترین بخش های دستگاه  است که با قدرت موتور دستگاه به چرخش در می آید و باعث می شود دستگاه شروع به کار کند. مقاومت تسمه دستگاه تردمیل به این دلیل دارای اهمیت زیادی می باشد که مستقیما کف پای شخص دونده بر روی آن قرار دارد و دائما در حال چرخش است.

تسمه های وی بلت (v-belt) که عموما مصرف کنندگان تسمه های صنعتی آن را به نام تسمه پروانه نیز می شناسند. از لحاظ فنی می توان گفت زیر شاخه ای از تسمه های انتقال نیرو یا انتقال قدرت می باشد. کاربرد اصلی این تسمه ها همانند دیگر تسمه های انتقال نیرو، انتقال دادن قدرت موتور دستگاه از غلطک یا فولی ثابت به یک غلطک یا فولی هرزه گرد در سمت دیگر دستگاه است که اینکار در دورهای بالا اتفاق می افتد.

اکنون به بررسی سفت بودن این دو تسمه میپردازیم هنگامی که تسمه تردمیل دچار لغزش می شود و با عرشه ارتباط خوبی برقرار نمی کند، نکات زیر را در نظر داشته باشید تا متوجه شوید کدام تسمه به تنظیم نیاز دارد.

  1.  طبق رعایت نکته مهم اولیه ابتدا دستگاه را از برق بکشید و بعد از چند دقیقه کوتاه صبر کردن پیچ های دستگاه را باز کنید و کاور محافظ را از تردمیل جدا کنید.
  2. اکنون دوباره دستگاه را به برق بزنید و سرعت آن را بر 3 کیلومتر بر ساعت تنظیم کنید. بر روی تسمه رفته و محکم قدم بردارید، از تمام سعی خود استفاده کنید تا تسمه را نگه دارید. اگر تسمه همزمان با غلتک جلویی ایستاد اما موتور دستگاه کار نکرد، به این معنی می باشد که تسمه v-belt (تسمه پروانه) نیاز به تنظیم دارد.
  3. مجددا سرعت دستگاه را روی 3 کیلومتر بر ساعت بگذارید، بر روی تسمه رفته و محکم قدم بردارید و از تمام تلاش خود برای نگه داشتن تسمه با پاها انجام دهید اگر تسمه تردمیل ایستاد، اما غلتک جلویی به خوبی کار میکرد، نشان دهنده این است که تسمه متحرک باید تنظیم شود.

سایت فنی کارا با خدمات متنوعی که دارد در اسرع وقت به کمک شما می آید شما به مراجعه به سایت فنی کارا با بهترین تعمیرکاران متخصص و حرفه ایی روبه رو خواهید شد فقط کافیست شماره تلفن خود را وارد کرده تا در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته شود.

تسمه متحرک تردمیل

تنظیم تسمه v-belt

  1. ابتدا دستگاه را از برق بکشید و کاور جلویی آن را جدا کنید.
  2. 4 عدد پیچی که روی موتور تعبیه شده را شل کنید، در جهت عقربه های ساعت آنها را قرار دهید و سپس محکم کنید.
  3. مجددا تردمیل را به برق متصل کنید و عملکرد تسمه v-belt را ببینید و بعد دوباره آن را خاموش کرده و تسمه را تنظیم کنید.

تسمه پروانه یا تسمه وی بلت v-belt تردمیل

تراز کردن تسمه متحرک

  1. ابتدا دستگاه را روی یک سطح صاف قرار دهید.
  2. سرعت تردمیل را حداکثر بر 3.5 کیلومتر بر ساعت قرار دهید.
  3. اگر تسمه به جهت راست متمایل بود پیچ تنظیم قسمت چپ را به ندازه 1.2 بار در جهت عقربه های ساعت و پیچ تنظیم چپ را 1.2 بار در خلاف جهت گردش عقربه های ساعت بچرخانید.
  4. اما اگر تسمه به سمت چپ مایل شده بود، پیچ تنظیم سمت چپ را به اندازه 1.2 بار در جهت عقربه های ساعت و پیچ تنظیم سمت راست را 1.2 بار بر خلاف چرخش عقربه های ساعت بچرخانید.
  5. به صورت چندین مرحله اینکار را انجام دهید تا تسمه در مرکز عرشه قرار بگیرد.
  6. از سفت بودن تسمه اطمینان حاصل کنید. تسمه باید به صورت راحت و استاندارد روی عرشه قرار بگیرد. وقتی فرد بر روی تسمه راه می رود یا می دود، تسمه نباید توقف یا لغزش داشته باشد. اگر این مورد گفته شده پیش آمد با چرخش هر دوتا پیچ به اندازه ¼ در جهت عقربه های ساعت مشکل به وجود آمده را حل کنید.

میزان کردن تسمه متحرک

روغن کاری کردن تسمه | عرشه | غلتک

برخورد بین عرشه و تسمه تردمیل نقش مهمی در عملکرد و عمر مفید این دستگاه ورزشی دارد. به همین علت محافظت از این نقطه از تردمیل مهم می باشد و روغن کاری کردن این قسمت از اهمیت بسزایی برخوردار است. تردمیلی که به تازگی خریداری شده را می توانید بعد از 20 ساعت کار کردن دستگاه می توانید آن را برای اولین بار روغن کاری کنید. پیشنهاد می شود که عرشه دستگاه را هر 30 روز یکبار روغن کاری کنید.

روغن کاری کردن تردمیل

بهتر است قبل از روغن کاری کردن تردمیل ابتدا انواع روغن ها را مورد بررسی قرار داده و  مشخص کنید که کدام روغن برای دستگاه شما مناسب می باشد. فنی کارا با معرفی، خواص و کاربرد روغن سیلیکون (روغن مخصوص تردمیل) به شما این امکان را می دهد که با آگاهی کامل روغن مناسب دستگاه تردمیل را انتخاب کنید. همچنین بعد از انتخاب روغن از نحوه استفاده و با روغن کاری کردن درست واصولی دستگاه آشنا می شوید، برای پی بردن سریع به نحوه صحیح استفاده از روغن تردمیل و بهترین زمان روغنکاری تردمیل به سایت فنی کارا مراجعه کنید.

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, مجله

ارسال نظر