ارسال آگهی

راهکارهای مفید برای نگهداری و مراقبت از درب ضد سرقت

درب ضد سرقت بهترین انتخاب برای محافظت از آپارتمان می باشد، زیرا ایمنی بسیار زیادی داشته و در زیبایی خانه نیز موثر است. مراقبت از درب ضد سرقت باعث حفظ زیبایی آن و دوام بیشتر درب ضد سرقت می شود.

استحکام درب های ضد سرقت در برابر فشار و ضربه بسیار بالا است اما اگر از آنها درست نگهداری نشود عمر مفید آنها می‌تواند بسیار کاهش داشته باشد، به همین دلیل نگهداری و مراقبت از درب ضد سرقت اهمیت زیادی دارد. در این مطلب به مواردی که باعث بیشتر شدن دوام و حفظ زیبایی درب ضد سرقت فلزی و چوبی می شوند، می پردازیم.
مراقبت از درب ضد سرقت

نکاتی برای افزایش دوام درب ضد سرقت

برای افزایش دوام و بهبود کارایی درب ضدسرقت، مواردی باید رعایت شود که در ادامه به آن ها می پردازیم:

استفاده از روکش پودری برای مراقبت از درب ضد سرقت

برای مراقبت از درب ضد سرقت و افزایش مقاومت آن در برابر خراش ها و زنگ زدگی معمولا از روکش پودری استفاده میشود این روکش ها بر روی درب ضد سرقت نصب شده و باعث افزایش دوام آن می شوند.

روکش پودری معمولا بر روی درب ضد سرقت ترک اصل نصب می‌شود و باعث حفظ و نگهداری ظاهر این مدل از درب ها از هر گونه آسیبی که ممکن است به وسیله افراد یا عوامل محیطی به وجود بیاید، می شود.

روغن کاری لوله ها و قفل درب ضد سرقت

اگر درب ضد سرقت در زمان باز و بسته شدن صدای جیر جیر می دهد یعنی به روغن کاری نیاز پیدا کرده است. برای بهبود کارایی درب ضد سرقت باید تمام لولا ها و قفل های آن را به وسیله روغن روان نموده و پس از آن با یک تکه پارچه، روغن اضافی را پاک کنید.

تمیز نمودن درب ضد سرقت

تمیز کردن مداوم درب از عوامل تاثیر گذار در حفاظت و مراقبت از درب ضد سرقت می باشد. طی گذر زمان ممکن است گرد و غبار بر روی درب بنشیند. اگر این گرد و غبار به مدت طولانی روی درب بماند، می‌تواند بر روی رنگ آن و در نتیجه زیبایی درب، تاثیر منفی بگذارد.
تمیز کردن درب ضد سرقت

برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است با یک پارچه مرطوب یا خشک و یا یک حوله، درب ضد سرقت را هرچند وقت یکبار به آرامی گردگیری نمایید. به طوری که تمام سطح درب تمیز شود. این کار تاثیر زیادی در حفظ دوام درب ضد سرقت و زیبایی آن دارد.

استفاده از رنگ براق کننده برای افزایش زیبایی درب ضد سرقت

در طی مدت طولانی ممکن است در های ضد سرقت رنگ ظاهری خود را از دست بدهند. با استفاده از رنگ های براق کننده می توانید آنها را مانند روز اول کنید.

مواردی که برای مراقبت از درب ضد سرقت باید رعایت کنید

  • هرگز از مواد شیمیایی یا پارچه های زبر برای تمیز کردن درب ضد سرقت استفاده نکنید زیرا این کار باعث آسیب رسیدن به رنگ و پوشش پودری درب می شود. برای پاک کردن درب ضد سرقت می توانید از مواد شوینده مخصوص آن استفاده کنید.
  • در صورتی که بر روی قسمت های فلزی درب، زنگ زدگی مشاهده نمودید برای رفع و تعمیر آن از یک تعمیرکار حرفه ای استفاده کنید.
  • کلید درب ضد سرقت، کامپیوتری می باشد. در صورت خراب شدن آن، حتماً به کلید سازی حرفه ای مراجعه نمایید.
    کلید کامپیوتری درب ضد سرقت
  • عدم استفاده از آب با فشار بالا در هنگام تمیز کردن درب، نکته مهمی برای نگهداری و مراقبت از درب ضد سرقت می باشد. زیرا برخورد آب با فشار بالا به درب، ممکن است باعث آسیب جدی به درب و یا سطوح رنگ پودری آن، شود. برای پاک کردن درب ضد سرقت می‌توانید از یک پارچه نرم و مرطوب و مقدار بسیار کمی مایع تمیز کننده استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن درب ضد سرقت می توانید از مقدار کمی آب استفاده نمایید و این مورد باعث ایجاد مشکل نمی شود. اما بالا رفتن حجم آب مورد استفاده باعث آسیب به درب ضد سرقت می‌شود.
  • اگر درب ضد سرقت در بخش خارجی آپارتمان نصب شده باشد، باید به گونه ای باشد که باران و رطوبت به طور مستقیم به آن برخورد نکنند. برای این که از خراب شدن ساختار درب پیشگیری نمایید، باید پس از بارش باران، درب را با یک پارچه نرم پاک کنید.

اگر به طور صحیح و اصولی به نگهداری و مراقبت از درب ضد سرقت بپردازید، باعث افزایش عمر و کارایی و زیبایی آنها خواهید شد.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر