ارسال آگهی

آشنایی با مدلهای مختلف بخاری + عوامل موثر برهزینه آن

در آستانه فصل سرما متقاضیان تعمیر و نصب انواع وسایل گرمایشی بیشتر شده و در دستور کار اکثر مردم جامعه دقت در انتخاب یک سیستم گرمایشی پر بازده که مصرف انرژی کمی دارد، قرار می گیرد یکی از سیستم های پر طرفدار گرمایشی بخاری می باشد که انواع مختلفی دارد.

تعمیر انواع بخاری گازی تهران در سایت فنی کارا بیشترین حجم درخواست را به خود اختصاص داده، پیشنهاد می کنیم اگر ساکن شهر تهران هستید و از یک سرویس کار با مهارت در این زمینه کمک می خواهید با کلیک بر روی لینک آن می توانید هر چه سریعتر مشکلتان را رفع نمایید.
در این مقاله در نظر داریم شما را با هزینه و انواع مختلف بخاری آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

نمونه ای از یک بخاری برقی

در بخاری های برقی یک المنت قرار دارد که انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کند.

انواع بخاری در برندهای مختلف

 کارخانه های سازنده بخاری را در انواع مختلف که با اتصال به منبع برق، گاز و نفت کار می کند، تولید می کنند. دسته بندی این وسیله گرمایشی شامل انواع گازی، برقی، نفتی، پاسیو وصنعتی می باشد که باز هر کدام از اینها به نوبه خود در برگیرنده برندها و انواع مختلفی می باشند. از معروف ترین برند های بخاری می توان نیک کالا، لورچ، آبسال، هایلان، آزمایش، اشکان گاز و برفاب را نام برد.

انواع بخاری گاز سوز

ابتدا به سراغ معرفی انواع بخاری گازسوز می رویم، اگر دستگاه مورد استفاده شما از نوع گازسوز می باشد و با مشکل جدی مواجه است برای تعمیر آن می توانید راهکارها و مقالات مرتبط در این زمینه را مطالعه کنید. شما می توانید پاسخ سوالات خود را از ما بخواهید کافی است برای اطلاع از روش های تعمیر بخاری گازی بر روی لینک آن کلیک کنید.

بخاری گاز سوز با گاز طبیعی کار می کند و به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از:
1-مدل زمینی: مدل زمینی نسبت به دیواری راحتر جابه جا می شود و توان گرمایشی بالایی دارد اما فضای زیادی را اشغال می کند.
2-مدل دیواری: مدل های دیواری فضای کمتری اشغال می کنند، این مدل ها برای محل هایی با متراژ کم مورد استفاده قرار می گیرند و میزان حرارت کمتری نسبت به زمینی دارند و با طولانی شدن سرما ایجا سیاهی و ترک بر روی دیوار ها می کنند.

بخاری مدل دیواری

تصویر نشان دهنده بخاری مدل دیواری است که فضای کمی را اشغال می کند.

بخاری های گازی می توانند با دودکش و یا بدون دودکش نصب شوند، در بخاری های دودکش دار که از ایمنی بیشتری برخوردارند سوخت حاصل از احتراق از دودکش به بیرون رانده می شود اما در دستگاه بدون دود کش گاز برای سوختن اکسیژن محیط را می کاهد و خطرات ناشی از گاز گرفتگی و مسمومیت را افزایش می دهد.
توجه: استفاده از سیستم گرمایشی بدون دودکش در محیط های نیمه باز توصیه می شود تا امکان تهویه هوا وجود داشته باشد. دستگاه بدون دودکش باید مجهز به سیستم ODS باشد تا میزان اکسیژن محیط را کنترل کند.

انواع بخاری برقی

بخاری برقی، همانطور که از اسم آن مشخص است با برق کار می کند و قیمت چندان بالایی ندارد. این وسیله گرمایشی دارای بازدهی بالاست اما برای یک محیط بزرگ، انتخاب مناسبی نمی باشد. استفاده ازاین سیستم گرمایشی  در محیط های بزرگ با مصرف برق بالا و خطرات جانی بسیار برای صاحبان آن همراه است.

دو نوع بخاری برقی داریم که عبارتند از:
1- مدل برقی فن دار: در این وسیله گرمایشی یک فن در جلوی المنت های آن نصب می شود تا گرما را از داخل به بیرون انتقال داده و فضای اطراف بخاری را گرم کند. این فن سبب گردش هوا و در نتیجه افزایش سرعت پخش گرما به محیط اطراف می شود و در آن یک سنسور خودکار و ترموستات تعبیه شده  تا به محض گرم شدن محیط اتومات دستگاه را خاموش کند. این نوع سیستم گرمایشی مناسب محیط های مرطوب نمی باشد و از ایمنی بالایی برخوردار است. یکی از مهمترین عیوب این مدل ایجاد صدا در هنگام استفاده از آن می باشد.

بخاری-برقی-فن-دار--هیتر-برقی

بخاری برقی فن دار یا هیتری برقی برای جاهای بزرگ مناسب نمی باشد.

2- مدل برقی تابشی: این مدل انرژی برق را به انرژی تابشی  تبدیل می کند. پخش شدن گرما در محیط توسط این مدل، از طریق تابش المنت های آن صورت می پذیرد و سطح براقی در پشت این المنت ها قرار دارد که گرمای تولید شده به وسیله المنت را در محیط منعکس می کند. المنت های موجود در این مدل گرمایشی به اندازه 400 تا 800 وات انرژی مصرف می کنند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع بخاری برقی می توانید بر روی لینک آن کلیک کنید.

بخاری برقی تابشی

بخاری های برقی تابشی فضای کمی اشغال می کنند که برای محیط های کوچک مناسب است.

انواع بخاری نفتی

و اما بخاری های نفتی، یکی از قدیمی ترین مدلهای بخاری می باشد که رعایت نکات ایمنی در مصرف این سیستم گرمایشی بسیار حا‌‌ئز اهمیت است و هرگونه بی احتیاطی می تواند منجر به مرگ صاحبان آن شود. در مصرف این مدل از وسایل گرمایشی رعایت چند نکته الزامی است.

نکات مهم در استفاده از بخاری نفتی

1- مخزن سوخت این دستگاه باید از کوره دور بماند و یا حتما عایق کاری شده باشد.
2- مدل های نفتی باید مجهز به سیستم تنظیم سوخت باشند در غیر این صورت بسیار خطرناک هستند.
3- مدل های نفتی باید مجهز به دودکش با قطر مناسب باشند. محل اتصال دودکش ها باید محکم بوده تا حتی الامکان از نشت گازهای سمی به داخل محیط جلوگیری کرده و خروجی دودکش باید با پشت بام و فضای باز در ارتباط باشد.

4- خروجی دودکش، باید به ارتفاع 80 سانتی متر از مرتفع ترین نقطه ساختمان هم بالاتر باشد و حتما دارای کلاهک مناسب باشد.
5- مدل های نفتی باید در یک محیط ساکن، به دور از رفت وآمد و وسایل قابل اشتعال از قبیل پرده نصب گردند.
6- هرگونه نقصی باید به سرعت در این مدل ها بررسی شود.
7- هر ساله قبل استفاده از وسایل گرمایشی نفتی، به دقت آن را تمیز نموده و رفع نقص نمایید.

انواع بخاری پاسیو و صنعتی

البته مدل های دیگری از بخاری که برای مکان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند وجود دارد؛ مثل مدل پاسیو و صنعتی.

بخاری صنعتی یک وسیله گرمایشی برای سالن های ورزشی، مدارس، مساجد و اماکن عمومی است. در این مدل گرما به کمک فنی که داخل آن قرار گرفته به محیط فرستاده می شود. میزان مونو اکسید کربن در این مدل بسیار کم است؛ زیرا مبدل حرارتی گرما را از مشعل دریافت می کند و با احتراق کامل هیچ دوده ای تولید نمی شود. این مدل دارای صدای کمتری نسبت به مدل برقی فن دار می باشد. 

بخاری پاسیو که به آن مدل چتری هم گفته می شود برای تامین گرما در فضای باز به کار می رود. در این مدل یک مشعل در بالای آن قرار گرفته که گاز مایع را مشتعل کرده و شعله های حاصل از احتراق را به طرف یک ورقه فلزی که دارای سوراخ است منتقل می کند. از این مدل بیشتر در ویلاها، کافی شاپ ها، پنت هوس ها، رستوران های روباز و…استفاده می شود. مهم ترین ویژگی این مدل حرارت بالاست که می توان به سایر ویژگی های آن از قبیل کم بودن صدا، عدم اشغال فضای زیاد، حمل و نقل آسان اشاره کرد.

بخاری برقی پاسیو

برخی از انواع جدید بخاری چتری با نیروی الکتریکی کار می کنند.

هزینه و پارامترهای تاثیر گذار در مدت دوام بخاری

عوامل مختلفی در هزینه یک سیستم گرمایشی تاثیر گذار است؛ که از مهمترین این عوامل میتوان به متراژ محل مورد استفاده، نوع سوخت مصرفی، میزان گرمادهی، مدل و برند و همچنین سایر تجهیرات مورد استفاده اشاره کرد. از این رو انتخاب هوشمندانه یک وسیله گرمایشی نه تنها به لحاظ هزینه، صرفه اقتصادی داشته که میزان انرژی مصرفی را هم تا حدودی کاهش می دهد.

هر کدام از موارد تاثیر گذار در یک انتخاب هدفمند قطعا می تواند بر روی هزینه آن تاثیر به سزایی داشته باشد به عبارتی میزان کیفیت و دوام یک سیستم بستگی به هزینه ای دارد که قرار است خرج آن کنیم. در نظر داشته باشیم بدنه بخاری از ورق فولاد تهیه شده که هر چه جنس آن بهتر باشد ماندگاری و عملکرد آن طبعا بیشتر است.

دسته بندی شده در: تعمیر بخاری, مجله

ارسال نظر