ارسال آگهی

علت خاموش شدن پکیج چیست؟

در هنگام استفاده از پکیج دیواری اتفاق می‌افتد که پکیج بدون دلیل خاموش می شود، در این مطلب قصد داریم تا به دلایلی که منجر به خاموش شدن پکیج می شود، اشاره کنیم.

علت خاموش شدن پکیج

بهتر است بدانید که از کار افتادن و خاموش شدن پکیج در اکثر مدل ها به دو صورت رخ می دهد:

  1. پکیج با اعلام کدهای خطا از کار افتاده است
  2. پکیج بدون اعلام کد خطا از کار افتاده است

از کار افتادن و یا خاموش شدن پکیج در حالتی که با کد خطا همراه است، با مشاهده کد خطای که در پانل پکیج نشان داده شده است و با توجه به دفترچه راهنما و لیست کدهای خطا می توانید علت و مشکل را شناسایی و در مواقعی رفع ایراد کنید. پکیج های آنالوگ خطا را به صورت چراغ چشمک زن نشان می‌دهند شما می توانید چشمک زدن چراغهای درجات که معمولا به رنگ سبز رنگ می باشد را روی پانل مشاهده کنید. همچنین در بعضی از مدلهای پکیج های دیجیتال شما می توانید روی پانل کد خطا را بر روی صفحه نمایشگر دیجیتالی مشاهده کنید.

در صورتیکه خاموش شدن پکیج بدون اعلام کد خطا باشد باید از روشهای تجربی عیب یابی پکیج صورت گیرد که شما در این مواقع باید از افراد متخصص در زمینه تعمیر پکیج کمک بگیرید. از جمله این روشها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاهده فشار بار پکیج و تنظیم بودن درجه یک و نیم برای فشار سیستم را چک کرد.
  • چک کردن دوشاخه برق که از پریز جدا نباشد.
  • و….

خاموش شدن پکیج

صورتی که مشاهده کردید که پکیج دارای برق نیست باید حتما فاز و نول از برد پکیج تا پریز برق را بررسی کنید تا اگر قطعی در آن باشد مشخص شود، در غیر این صورت باید برد الکترونیک پکیج را به دست تعمیرکار یا سرویس کار پکیج سپرد.

برای پیدا کردن علت خاموش شدن پکیج به روش تجربی میتوانید دقت کنید که در هنگام روشن شدن و استارت اولیه پکیج فن روشن می شود یا خیر در صورتی که فن روشن شود به سراغ پرشر هوا بروید و آن را با قطعه ای سالم تعویض کنید. در این صورت باید مشکل برطرف شود و دیگر پکیج خاموش نشود. همچنان مشکل برقرار بود، باید از تعمیرکار پکیج متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر