ارسال آگهی

روشهای کاربردی تمیز کردن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از مهمترین و پرکاربردترین لوازم منزل به شمار می رود. مراقبت کردن از ماشین لباسشویی به طولانی تر شدن عمر لباسشویی کمک می کند.

اکثر مردم فکر می کنند لباسشویی خود وسیله شستشو است و دیگر نیازی به تمیز کردن آن نمی باشد اما این طرز فکری اشتباه می باشد به این دلیل که آب کثیف ناشی از شستشوی لباس همیشه در برخی مناطق لباسشویی باقی می ماند و باعث می شود که لباسشویی بوی بدی به خود بگیرد.

برای رفع این مشکل در این صفحه نحوه تمیز کردن و شستشو لباسشویی به شما آموزش داده می شود. برای اطلاع از مطالبی که توضیح داده می شود به فهرست زیر مراجعه کنید:

هنگام شستشوی لباس ها، در بین شکاف ها و قسمت های مختلف بدنه ماشین لباس شویی میکروب هایی وجود دارند که مخفی شده اند. از طرفی دیگر بعضی از لباس های زمستانی که پشمی یا بافتنی می باشند هنگام شستشو پرزهای آنها بر روی فیلتر و درزهای ماشین لباسشویی باقی می ماند که برای تمیزکردن فیلتر ماشین لباسشویی نکاتی وجود دارد که باید به دقت مطالعه و سپس طبق اصول گفته شده انجام شود.

به دلیل جمع شدن آب کثیف یا رسوبات باقی مانده از مواد شوینده در قسمت لاستیک درب ماشین لباسشویی، این قسمت پر از کپک شده و بوی نامطبوعی به خود می گیرد. برای مشاهده این قسمت می توانید درب ماشین لباسشویی را با دست کنار زده و متوجه شوید که تمیز کردن دستگاه لباسشویی  چقدر دارای اهمیت است. البته برخی از دستگاه لباسشویی دارای سیستم شستشوی داخلی هستند که تمیز کردن ماشین لباسشویی را به راحتی انجام می دهد.

علاوه بر تمیز کردن مرتب ماشین لباس شویی بهتر است بدانید که وسایل برقی پرکاربرد در منزل نیازمند این هستند که هر از چند گاهی سرویس دوره ای شوند.

در سایت فنی کارا شما می توانید تمامی خدمات مربوط به لباسشویی را مشاهده کنید. این خدمات شامل: نصب لباس شویی، حمل و بسته بندی لباسشویی، تعمیرات لباسشویی در منزل تهران و یا حتی در شهرهای متفاوت مانند: تعمیرکار سیار لباسشویی در مشهد، تبریز، ساری و دیگر شهرها که فنی کارانی آماده و با تجربه در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

شما می توانید با به خاطر سپردن سایت فنی کارا FaniKara دیگر نگران مشکلاتی که در منزل یا ساختمان یا حتی خدماتی که در بیرون از منزل انجام می شود، نباشید. خدمات بیرون از منزل مانند:

  • مثلا نیاز باشد خودروی شما حمل شود (خدمات حمل خودرو)
  • به عنوان نمونه نیاز به جمع آوری نخاله های ساختمانی خود داشته باشید (حمل نخاله)
  • برای برپا کردن غرفه های نمایشگاهی نیازمند داربست یا اسپیس باشید (اجاره داربست و اسپیس نمایشگاهی)

و ده ها خدمات دیگر که با ورود به سایت فنی کارا می توانید مشاهده کنید.

تمیز کردن جاپودری لباسشویی

تمیز کردن جاپودری لباسشویی مهم است زیرا از این طریق مواد شوینده وارد لباسشویی شده و همین مواد شوینده باعث تمیز شدن لباس ها می شوند.

برای انجام این کار ابتدا جاپودری را به آرامی خارج کرده و با کمک یک عدد اسکاچ و یا مسواک که آغشته به یک ماده شوینده یا حتی مقداری سرکه باشد، آن را شستشو داده و بعد از آبکشی در جای مناسبی قرار داده تا خشک شود سپس مجددا آن را در سر جای خود قرار دهید.

شستشوی درب ماشین لباسشویی

واشر دور درب ماشین لباسشویی شاید تنها جایی باشد که افراد از تمیز کردن آن غافل اند! چنانچه تابه حال واشر دور در لباسشویی تمیز نشده است اول باید این قسمت را به وسیله یک دستمال خشک کرده و با استفاده از یک اسفنج کفی این قسمت از ماشین لباسشویی تمیز شود. دقت شود که برای تمیز کردن واشر درب ماشین لباسشویی بعد از تمیز شدن حتما  باید خشک شود.

برای شستشوی لباسشویی می توان از مخلوط آب و سرکه استفاده کرد که قدرت پاک کنندگی و ضدعفونی کنندگی خوبی دارد.

تمیز کردن واشر یا لاستیک دور درب لباسشویی

تمیز کردن محفظه داخلی لباسشویی

محفظه داخلی ماشین لباسشویی از حفره های بسیار ریزی تشکیل شده است. برای تمیز کردن این حفره ها می توان از جوش شیرین یا قرص های تمیز کننده ماشین لباسشویی استفاده کرد. برای انجام این کار می توان ماشین را روشن کرد و دما را روی 60 درجه قرار داد تا مرحله تمیز کردن شروع شود. دقت شود که حتما لباسشویی خالی از هر گونه لباس باشد.

تمیز کردن لباسشویی با سرکه

تمیز  کردن لباسشویی با کمک جوش شیرین و سرکه

برای تمیز شدن محفظه دیگ نصف پیمانه جوش شیرین و نصف پیمانه سرکه سفید در داخل جاپودری بریزید و ماشین را روشن کرده تا برنامه شستشو انجام شود. سرکه به طور طبیعی تمام باکتری های داخل ماشین را از بین می برد همچنین بوی بد ماشین لباسشویی را نیز از بین می برد.

ترکیب جوش شیرین و اسید سیتریک در شستشوی ماشین لباسشویی

محلول دیگری که برای از بین بردن بوی بد لباسشویی و شستشوی آن می توان استفاده کرد. ترکیبی از اسید سیتریک و جوش شیرین می باشد. ابتدا لباسشویی را روی یک شستشوی طولانی مدت با دمای بالا 90 درجه سانتی گراد تنظیم کرده و بعد از آن مخلوطی از اسید سیتریک و جوش شیرین را در جا پودری ریخته و سپس ماشین را روشن نمائید.

نکاتی مهم که برای تمیز ماندن لباس شویی باید بدانید

دمای پایین لباسشویی جرم ها و باکتری های درون لباسشویی را از بین نمی برد. برای از بین بردن این باکتری ها و تمیز شدن ماشین لباسشویی سعی شود حداقل یک بار در ماه شستشو یا دمای بالای 60 درجه سانتی گراد (یا ترجیحا 90 درجه) انجام شود.

  • بعد از عمل شستشو درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا خوب خشک شوند این کار از کپک زدن لباسشویی جلوگیری می کند به این دلیل که کپک در محیط های مرطوب رشد می کند.
  • هیچ وقت نباید لباس های خیس درون ماشین لباس شویی باقی بماند.
  • چنانچه لباس های نوزادان با ماشین لباسشویی انجام می شود بهتر است برنامه شستشوی لباسشویی هفته ای یکبار انجام شود.
  • میزان مواد شوینده را متناسب با مقدار لباس ها بریزید زیرا استفاده بیش از حد ماشین لباسشویی باعث ایجاد کپک می شود.
  • بلافاصله بعد از هر بار عمل شستشو و تخلیه کامل لباس ها واشر دور درب لباسشویی را با یک دستمال نخی کاملا تمیز و خشک نمائید.

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین لباسشویی, مجله

ارسال نظر