ارسال آگهی

رابطه ی رده مصرف انرژی لوازم خانگی با هزینه های مصرفی زندگی

حتما شما درباره اهمیت رده مصرف انرژی لوازم خانگی مطالب مختلفی را شنیده اید و با عنوانهای گرید A یا رده مصرفی A و B یا C و …برخورده اید اینکه این علائم در لوازم خانگی به چه معناست و چگونه محاسبه می شود را در ادامه شرح میدهیم.

رده مصرف انرژی لوازم خانگی

دقت داشته باشید که قیمت واقعی لوازم خانگی اون قیمتی نیست که هنگام خرید پرداخت می کنید بلکه قیمت نهایی یک وسیله ی برقی به میزان کارایی و ماندگاری اون کالا برای شما بستگی دارد، در نتیجه با اندکی دقت و توجه به برخی نکات که مهم ترین آن رده مصرف انرژی لوازم خانگی می باشد، در هنگام خرید می توانید هم کالای با کیفیت تری خریداری نمایید هم در هزینه ها ی خود صرفه جویی کنید.

تاثیر رده مصرف انرژی لوازم خانگی بر روی هزینه ها

برخورداری از لوازم خانگی با کیفیت مناسب با میزان هزینه ی پرداختی بابت آن نسبت کاملا مستقیمی دارد. در هنگام خرید هرگونه لوازم برقی ابتدا به نیاز خود و بدون درنظر گرفتن تبلیغات کاذب توجه نمایید، در بسیاری از اوقات ممکن است یک فروشنده ی لوازم خانگی از نیاز شما آگاهی نداشته باشد و صرفا برای فروش محصول خود به شما، تلاش کند. پس هوشمندانه عمل کنید و به سقف بودجه ی خود و مشخصات فنی و تخصصی و به خصوص رده مصرف انرژی لوازم خانگی مورد نظر و گارانتی کالا توجه کنید.

اگر قصد خرید لوازم خانگی با برند خارجی را دارید توجه به خدمات پس از فروش (گارانتی) برای تعمیر لوازم خانگی بسیار مهم است تا بعدا برای تهیه قطعات اصل و… دچار مشکل نشوید. اگر قصد خرید کالای ایرانی دارید توجه به قیمت و خدمات گارانتی ضروریست، در واقع یکی از راههای کاهش هزینه های خرید لوازم خانگی تعمیر و سرویس به موقع آنها می باشد. شما با خرید یک کالای خوب و با کیفیت، که گارانتی معتبری هم دارد هم از لحاظ اقتصادی سود کرده اید هم خریدی ایده آل و مطمئن داشته اید.

رابطه مستقیم رده مصرف انرژی لوازم خانگی بالا با کاهش هزینه های تعمیرات

نحوه ی محاسبه ی رده مصرف انرژی لوازم خانگی

تعیین رده مصرف انرژی لوازم خانگی براساس میزان انرژی مصرفی آنها صورت می گیرد در واقع هرچه گرید وسیله برقی بالاتر باشد میزان برق مصرفی آن کمتر خواهد بود، بدین گونه در مصرف انرژی برق و هزینه های بعدی صرفه جویی خواهد شد.

برای تعیین انرژی مصرفی لوازم برقی از فرمول زیر استفاده می کنند:

1000/(مقدار وات * تعداد ساعات مصرفی در یک روز)

مقدار وات کلیه لوازم برقی خانگی روی آن نوشته شده است این عدد حداکثر مقدار برقیست که دستگاه شما می تواند دریافت کند. این عدد، پارامتر اصلی تعیین کننده رده مصرف انرژی لوازم خانگی است.

مقدار وات برخی از لوازم خانگی

-یخچال (ضد برفک 10 فوت) ← 725 وات (لیست افراد فنی کار در زمینه: تعمیر یخچال)
-ماشین لباسشویی ← 2400-1200 وات
-تلویزیون رنگی 36 اینچ ← 133 وات; 61-53 اینچ ← 170وات
-جاروبرقی ← 1440-1000 وات
-ماشین ظرفشویی ← 2400-1200 وات
-پنکه سقفی ← 175-65 وات
-سشوار ← 1875-1200 وات
-بخاری برقی ← 1440-1000 وات
-ماکروویو ← 1100-750 وات
تولید کننده های لوازم خانگی اگر کیفیت محصولات خود را به استانداردهای جهانی آن محصول نزدیک نکنند و آسایش و ایمنی مصرف کننده را در نظر نگیرند وتنها لوازم خانگی با رده مصرف انرژی پایین صرف اینکه قیمت کم تری دارند به بازار عرضه کنند، نباید انتظار فروش مناسب محصولات خود را داشته باشند.
در پایان تاکید میکنیم با انتخاب لوازم خانگی با رده مصرف انرژی بالا و گارانتی معتبر نه تنها در خرید یک کالای با کیفیت و کم مصرف موفق بوده ایم که در هزینه های مصرفی بعد آن نیز صرفه جویی کرده ایم.

دسته بندی شده در: آموزش, لوازم خانگی, مجله, راهنمای خرید

ارسال نظر