ارسال آگهی

راهنمای خرید با کیفیت ترین و مناسب ترین ماشین ظرفشویی

در زمان تصمیم گیری برای خرید یک دستگاه خانگی جدید مانند ماشین ظرفشویی، مایکروویو و… فاکتورهای متفاوتی تاثیر گذار هستند. اما به دلیل تنوع مدلها و مارک ها احتمالاً دچار سردرگمی خواهید شد و تشخیص اینکه مناسب ترین و با کیفیت ترین انتخاب کدام است، سخت خواهد بود. کیفیت و میزان کاربردی بودن و طول عمر طولانی وسایل برقی و همچنین هزینه آن از فاکتورهای مهم افراد برای انتخاب گزینه مناسب می باشد. در این مطلب بنا داریم تا با بیان معیارهای متفاوت، انتخاب با کیفیت ترین و مناسب ترین ماشین ظرفشویی را برای شما راحت تر کنیم.
راهنمای خرید مناسب ترین ماشین ظرفشویی

اهمیت ماشین ظرفشویی

مزایای ماشین ظرفشویی زیاد است. با خرید ماشین ظرفشویی علاوه بر اینکه در مصرف آب و انرژی و هزینه صرفه جویی خواهید کرد، دیگر نگرانی انجام کار خسته کننده شستن ظروف را نیز نخواهید داشت. در نتیجه خرید مناسب ترین ماشین ظرفشویی از بهترین انواع صرفه جویی در وقت و هزینه می باشد. برای انتخاب با کیفیت ترین و مناسب ترین ماشین ظرفشویی با توجه به مدل های متفاوتی که وجود دارند کار مشکلی است.

کارخانه های تولید کننده ماشین ظرفشویی پیوسته در حال اضافه کردن امکانات متفاوت و جدید به ماشین های ظرفشویی، برای بهبود کارایی آنها هستند. برای مهندسین کارخانه های تولیدکننده ماشین ظرفشویی، گزارش ها و رفتارهای استفاده کنندگان برای ساخت مناسب ترین ماشین ظرفشویی مورد توجه است.

بعنوان مثال بررسی های آماری نشان می دهد که اکثر افراد قبل از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی اقدام به شستن آنها در زیر آب می نمایند. در حالی که این کار درست نیست زیرا در این حالت سنسور تشخیص میزان کثیفی ظروف، تشخیص می‌دهد که ظروف خیلی کثیف نیستند و به همین علت دستگاه از آب کمتری استفاده کرده و برنامه کوتاه تری را اجرا می نماید، در نتیجه پس از اتمام عمل شستشو، وقتی درب ماشین را باز نمایید باقیمانده غذا را مشاهده خواهید کرد و به این نتیجه می رسید که احتمالا دستگاه مشکل پیدا کرده و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی دارید.

عوامل مهم در انتخاب مناسب ترین ماشین ظرفشویی با کیفیت

با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده انتخاب مناسب ترین ماشین ظرفشویی که در مصرف انرژی و هزینه ها به صرفه باشد و همچنین کیفیت شستشو خوبی داشته باشد به پنج عامل مهم بستگی دارد.

1- بازدهی انرژی

مناسب ترین ماشین ظرفشویی حتما دارای گواهی برچسب انرژی ستاره است به این مفهوم که با استانداردهای بهره وری که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست مشخص شده است، تطابق دارد. ماشین های ظرفشویی که دارای این گواهی هستند نسبت به ماشین هایی که این گواهی را ندارند، به طور متوسط ۳۰ درصد میزان مصرف آب کمتر و همچنین ۱۲ درصد بازدهی انرژی بیشتری دارند.

کارخانه های مختلف برای رسیدن به این امتیاز روش های مختلفی مانند آب پاش های کاربردی تر و یا طراحی سبد های جدید (به گونه ای که همزمان با حفظ کردن ویژگی تمیز شدن ظروف، آب را نیز بیشتر نگه می دارند) را اجرا می کنند.

2- سنسورهای تشخیص میزان کثیفی

توانایی تشخیص کثیفی روی ظروف از بهترین ویژگی های مدل های جدید ماشین های ظرفشویی است که این عامل میزان آب مصرفی و همچنین فشار آب را تنظیم میکند. بر اساس گزارش های آماری از استفاده کنندگان ماشین های ظرفشویی که از سال ۲۰۱۱ به بعد تولید شده و هزینه آنها ۵۰۰ دلار و بالاتر بوده است، سنسور تشخیص کثیفی را دارا بوده اند. وجود این سنسور باعث بالا رفتن بازدهی و راحت تر تمیز شدن ظروف میشود.
انتخاب مناسب ترین ماشین ظرفشویی

3- شستشوی بدون صدا

بدون صدا بودن یا صدای خیلی کم ماشین ظرفشویی در حین انجام کار، از فاکتورهایی است که اکثر مردم به دنبال آن هستند. به طور معمول ماشین های ظرفشویی با کیفیت در محدوده ۵۰ دسیبل یا کمتر صدا دارند. در ماشین های ظرفشویی خوب از لوله های فولادی ضد زنگ که نسبت به لوله های پلاستیکی صدا را بهتر جذب نموده و دوام بیشتری دارند، استفاده شده است. همچنین لوله های فولادی درجه حرارت بیشتری را می توانند تحمل کنند و بازدهی خشک کردن بهتری دارند.

4- اعتبار شرکت سازنده ماشین ظرفشویی

معیار های زیر که توسط شرکت‌های مختلف برای ساخت مناسب ترین ماشین ظرفشویی اعمال شده است، باعث شده تا استفاده کنندگان از ماشین‌های ظرفشویی این شرکت‌ها رضایت مندی بیشتری داشته باشند:

  • رضایتمندی کلی
  • کیفیت شستشو
  • کارایی خوب خشک کن
  • میزان مصرف انرژی
  • راحت بودن نحوه استفاده
  • عملکرد قابل اطمینان

از اولویت‌های خریداران و مصرف کنندگان ماشین ظرفشویی می باشند.

5- استفاده آسان

یک ماشین ظرفشویی خوب در عین این که کیفیت و قدرت شستشوی بالایی دارد، دارای سهولت استفاده برای مصرف کنندگان نیز می باشد. با کیفیت ترین و مناسب ترین ماشین ظرفشویی بدنه محکمی داشته و انجام تنظیمات آن آسان میباشد.

سایر امکانات مورد توجه برای خرید مناسب ترین ماشین ظرفشویی

ظرفیت بالا

تعداد ظروفی که در سبدهای ماشین ظرفشویی قرار می‌گیرند میزان ظرفیت آن را تعیین میکنند.

داشتن سبدهای تنظیم شونده

قابلیت تنظیم سبد باعث می شود تا بتوانید ظرف های بزرگتری را داخل ماشین ظرفشویی جای دهید.

امکان پایین کشیدن سبد ها

برای شستن ظروف بزرگ تر و بلند، نیاز به پایین کشیدن سبدها دارید.
سبد های ماشین ظرفشویی

وجود سینی برای قاشق و چنگال

فیلم قاشق و چنگال در قسمت بالای ماشین ظرفشویی قرار داشته و باعث می شود تا فضای بیشتری برای سایر ظروف وجود داشته باشد. در ماشین های ظرفشویی جدید برای قاشق و چنگال، هم سبد و هم سینی وجود دارد.

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین ظرفشویی, لوازم خانگی, مجله, راهنمای خرید

ارسال نظر