ارسال آگهی

راهنمای خرید بهترین آبگرمکن دیواری

چه چیزی در مورد معیار های خرید آبگرمکن دیواری میدونین؟ محل مناسب برای نصب آبگرمکن دیواری کجاست؟ قبل از خرید یک آبگرمکن دیواری مطمئن باید چند معیار رو در نظر بگیریم تا در هنگام خرید بتونیم بهترین و مناسب ترین آبگرمکن رو انتخاب کنیم.راهنمای خرید بهترین آبگرمکن دیواری

از نظر اقتصادی و مصرف انرژی بهینه، در ساختمون هایی با زیربنای متوسط بهتره بجای موتورخونه و چیلر از آبگرمکن دیواری استفاده کنیم. اهمیت این موضوع وقتی مشخص میشه که بدونیم در بین مصارف خونگی، بیشترین مصرف مربوط به گرم کردن آب خونه هاست. البته برای انتخاب آبگرمکن دیواری یا زمینی باید به فاکتور هایی مثل متراژ خونه، تعداد افراد خانوار، نوع کاربری واحد و تعداد دوش حمام و ظرفشویی ها توجه کنیم.

انتخاب بهترین آبگرمکن دیواری

اولین قدم برای انتخاب آبگرمکن دیواری مناسب، حساب کردن میزان آب گرم مصرفی هست. برای محاسبه مقدار آب گرم مصرفی میتونین به جدول هایی که توسط کارشناسان تهویه مطبوع درست شده مراجعه کنین. در این جدول ها مقدار آب گرم مصرفی برای هر نوع کاربری ساختمانی، لوازم بهداشتی و شیرآلات نوشته شده. اعداد نوشته شده رو یادداشت کرده و در آخر جمع کنین تا مصرف آب گرم خونه تون بدست بیاد (اعداد برحسب lit/h هستن). بعد از یادداشت اعداد، اونا رو از lit/h (لیتر بر ساعت) به lit/min (لیتر بر دقیقه) تبدیل کنین و عدد بدست اومده رو با اعداد قسمت ظرفیت تامین آب گرم که روی جدول آبگرمکن نوشته شده، مقایسه کنین و آبگرمکن دیواری مناسب خودتون رو انتخاب کنین.

انتخاب مناسب ترین آبگرمکن دیواری با توجه به استاندارد های خودتون

در ادامه مهم ترین معیار ها برای انتخاب آبگرمکن دیواری رو توضیح میدیم. اگر در انتخاب نوع آبگرمکن در هنگام خرید، دقت بیشتری به خرج بدین، در طول بازه استفاده از آبگرمکن کمتر نیاز به خدمات تعمیر آبگرمکن پیدا می کنین، پی توصیه میشه تا در هنگام خرید آبگرمکن حتما پارامترهای مهم رو مد نظر قرار بدین تا بهترین و مناسب ترین نوع آبگرمکن متناسب با نیازتون را خریداری کنین.

سوخت مصرفی آبگرمکن دیواری

سوخت مصرفی آبگرمکن ها اغلب گازی، برقی و نفتی هست. برای هرکسی دسترسی و هزینه سوخت مصرفی آبگرمکن دیواری اهمیت داره، پس موقع خرید حتما به نوع سوخت مصرفی توجه کنین. با توجه به اینکه گاز در مقایسه با بقیه سوخت ها بیشتر در دسترس هست و بعنوان سوختی ارزان و تمیز شناخته شده، بهتره از این نوع سوخت استفاده کنین.

ایمنی مهم ترین شرط برای انتخاب آبگرمکن دیواری

در انتخاب آبگرمکن دیواری و لوازم خونگی دیگه، باید دقت و سخت گیری داشته باشین چون با این کار سلامتی خونوادتون رو تضمین میکنین. در مورد آبگرمکن هم باید بدونین که آبگرمکن علاوه بر سیستم ایمنی استاندارد، کلید حرارتی و شیر اطمینان هم داشته باشه.

دقت به نشان استاندارد ملی برای اطمینان از کیفیت و دوام دستگاهبرچسب انرژی روی آبگرمکن دیواری

برچسب انرژی و نشان استاندارد ملی رو باید همه آبگرمکن ها داشته باشن. این برچسب ها نشون دهنده کیفیت و دوام آبگرمکن هستن. نشان استاندارد های سازمان های داخلی و خارجی دیگه مثل استاندارد کیفیت اروپا (CE) ثابت میکنه دستگاه چقدر باکیفیت هست.

گرم کردن سریع آب

اگه از اون دسته افرادی هستین که میخواین وقتی شیر آب رو باز کردین، فورا آب گرم داشته باشین، به مسئول فروشگاه گوش زد کنین که آبگرمکنی بهتون پیشنهاد بده که هیچ موقع بلاتکلیف آب گرم نباشین و آبگرمکن بلافاصله بعد از باز شده شیر آب گرم روشن بشه و شروع به گرم کردن آب کنه تا همیشه در هر لحظه که بخوایین فوری آب گرم داشته باشین.

داشتن آب گرم همیشگی

اگه تعداد افراد خونوادتون زیاده یا آبگرمکن رو برای غیر مصارف خونگی مثل باشگاه های ورزش میخواین، آبگرمکنی مناسب شماست که همیشه آب گرم رو در اختیار شما قرار بده. بهترین آبگرمکن در این حالت آبگرمکنی هست که مخزن بزرگ و ظرفیت حرارتی بالا داشته باشه. چون این آبگرمکن ها مخزن بزرگ دارن میتونن آب گرم رو ذخیره کنن تا در مواقعی که آب گرم نیاز هست بتونه براتون آب گرم مورد نیاز رو فراهم کنه.

توجه به فشار آب منطقه ای که هستین

با توجه به اینکه در جاهای مختلف فشار آب فرق داره، باید آبگرمکنی انتخاب کنین که مناسب فشارتون باشه. برای مثال در طبقه های بالا یا در مناطق مختلف، فشار آب از حد معمول پایین تره به همین منظور آبگرمکنی انتخاب کنین که با فشار کم هم کار کنه. البته این رو هم بدونین که برای روشن شدن آبگرمکن های کم فشار هم باید یک حداقل فشار آبی رو داشته باشیم چون در غیراینصورت آبگرمکن روشن نمیشه.

خدمات پس از فروش

اینکه هر وسیله ای بعد از خرید نیاز به تنظیم یا تعمیر داشته باشه یک امر عادی هست، بهمین منظور در هنگام خرید به گارانتی و خدمات پس از فروش آبگرمکن دیواری توجه کنین. هیچگاه برای نصب یا تعمیر وسایل گازسوز خودتون کاری نکنین، چون با این کار هم سلامتی خودتون رو به خطر میندازین و هم ممکنه وسیله از گارانتی خارج بشه. نصب و تعمیر لوازم خانگی کار تخصصی هست و باید بدست فرد متخصص و تعمیرکار آبگرمکن انجام بشه.

دسته بندی شده در: تعمیر آبگرمکن, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر