ارسال آگهی

راهنمای انتخاب محل نصب پکیج دیواری

برای نصب پکیج دیواری لازم است ابتدا محل نصب پکیج به صورت دقیق مشخص باشد و شرایط و ویژگی هایی را دارا باشد، که در این مطلب قصد داریم در مورد شرایط محل نصب پکیج و نحوه نصب استاندارد پکیج مطالبی را به صورت توضیح دهیم. در ادامه نیز به مکان هایی که هزگز نباید پکیج را در آن محل ها نصب کرد، اشاره کرده ایم.

راهنمای انتخاب محل نصب پکیج دیواری

شرایط محل نصب پکیج

مهمترین شرط برای محلی که قرار است پکیج در آنجا نصب شود، برخورداری از دودکش می باشد، محلی که قرار است که در آنجا نصب شود حتماً باید دارای دودکش باشد. مساحت محل نصب باید با ظرفیت دستگاه متناسب باشد در واقع به ازای هر کیلو وات توان پکیج به میزان یک متر مکعب فضا نیاز دارید. به طور مثال دستگاهی که ۲۴ کیلو وات توان دارد باید به اندازه ۲۴ متر مکعب فضا برای آن در نظر گرفته شود.

دقت داشته باشید که اگر فضایی که برای نصب پکیج در نظر گرفته‌اید از میزان مورد نیاز پکیج کمتر باشد، می بایست فضای محل نصب پکیج را با فضای آزاد و اتاق مجاور ارتباط داد که این کار را می توان بوسیله برش دادن بالا و پایین درب اتاق حدالامکان به اندازه 5 سانتی متر و یا با استفاده از هواکش های مشبک در پایین و بالای درب فضای محل نصب پکیج را به اتاق های مجاور به صورت دائمی مرتبط کرد. همچنین اگر فضای لازم برای پکیج در نظر گرفته نشود در هنگام سرویس و تعمیر پکیج فرد سرویسکار و تعمیرکار پکیج به راحتی قادر به سرویس دستگاه نمی باشد.

نکته مهم در انتخاب محل نصب پکیج

همانطور که گفته شد اگر فضای محل نصب پکیج کمتر از میزان استاندارد باشد، باید حتماً پکیج با فضای آزاد ارتباط دائمی برقرار کند در صورتی که این ارتباط دائمی نباشند و با استفاده از باز و بسته کردن پنجره و یا با استفاده از فن بخواهید این کمبود را جبران کنید باید گفت که ریسک بزرگی کرده اید چرا که پنجره به هر دلیلی می‌تواند بسته شود و فرم ممکن است انجام شود و این اتفاقات سبب می‌شود تا با کار کردن پکیج اکسیژن محیط از بین برود و تمام افرادی که در آن اتاق حضور دارند دچار خفگی شوند.

تعمیر پکیج

اکسیژن مورد نیاز پکیج

بهتر است بدانید که به ازای هر کیلو وات توان پکیج به یک متر مکعب فضا نیاز دارید که فضای مورد نیاز برای نصب پکیج حتما باید با هوای آزاد در ارتباط دائمی باشد تا اکسیژن مورد نیاز پکیج از طریق محیط آزاد بیرون تامین گردد و همچنین در مواقع ضروری در زمانی که پکیج نشتی دارد و گاز در محیط جمع شده است، از طریق همان ارتباط دائمی با محیط آزاد این گاز کشنده خارج شود. بسیاری از تعمیرکاران شوفاژ نیز در زمان تعمیرات شوفاژ میزان اکسیژن در محل این وسایل گاز سوز را در نظر گرفته و فاصله مناسبی را برای آن در نظر می گیرند.

در چه محل هایی نمی توان پکیج را نصب کرد؟

  • برای نصب و پکیج و کلیه دستگاه هایی که نیاز به دودکش دارند باید فضاهایی بیشتر از ۸ متر مکعب در نظر گرفت و فضاهایی که کمتر از هر متر مکعب مساحت دارند، هرگز محل مناسبی برای نصب پکیج نمی باشند.
  • به هیچ عنوان پکیج را در توالت، رختکن، حمام، زیرزمین، دستشویی و امثال این مکان ها نباید نصب کرد.
  • هرگز پکیج را در محل هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد، نباید نصب کرد.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر