ارسال آگهی

چرا نباید به لوله کشی ارزان اطمینان کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که افراد مختلف، قیمت های متفاوتی برای انجام خدمات لوله کشی یکسان به شما اعلام کرده اند. گاهی اوقات قیمت های پیشنهاد شده اختلاف بسیاری با یکدیگر دارند و این مسئله باعث می شود تا به دنبال علت این ارزانی بگردیم. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی بیشتر این علت ها بپردازیم:

چرا نباید به لوله کشی ارزان اطمینان کنیم؟

انجام لوله کشی ارزان می تواند علت های متفاوتی داشته باشد، برخی از افراد ادعا می کنند که می توانند لوله کشی را با کیفیت بالا و هزینه بسیار کمی انجام دهند، اما آیا می توان به این لوله کشی های ارزان قیمت اطمینان کرد؟ در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بی تجربه بودن لوله کش

یکی از مهم ترین علت ها برای انجام لوله کشی ارزان را می توان بی تجربگی لوله کش دانست. بسیاری از افرادی که تجربه کافی در زمینه لوله کشی ندارند، برای کسب اعتبار و ایجاد رزومه کاری، لوله کشی ساختمان را با قیمت ارزان انجام می دهند. لوله کشی یکی از اساسی ترین قسمت های تاسیساتی هر ساختمان است و اگر به صورت درست و اصولی انجام نشود، در آینده باعث ایجاد مشکلات و خساراتی خواهد شد.

گاهی اوقات افراد به علت نداشتن تجربه و دانش لازم، تصور می کنند کار ساده ای در پیش رو دارند و می توانند با سرعت بالا و هزینه کم، لوله ها را به هم متصل کرده و به آسانی لوله کشی را انجام دهند. اما اغلب این افراد با مشکلات زیادی در حین کار مواجه شده و باعث ایجاد خرابی در ساختمان می شوند، در نهایت هم هزینه تمام شده لوله کشی را بسیار بیشتر از آنچه ابتدا گفته بودند اعلام می کنند.

بی تجربه بودن لوله کش

دقت داشته باشید که در برخی از مواقع شما لوله کشی ساختمان خود را به فرد با تجربه ای واگذار می کنید، اما متاسفانه این افراد خودشان کار را انجام نداده و آن را به دیگران می سپارند. در این شرایط نیز افراد تازه کار انجام لوله کشی ساختمان شما را بر عهده گرفته و به علت نداشتن توانایی های لازم در مواردی مثل خواندن نقشه و استفاده از ابزار، باعث بروز مشکلاتی مثل نشت و ترکیدگی لوله آب در آینده می شوند.

استاندارد نبودن لوله کشی ارزان

لوله کشی ساختمان باید بر اساس نقشه کشی های استاندارد انجام شود تا بعدا نیاز به انجام تعمیرات و بازسازی نداشته باشید. به کار گیری روش های استاندارد، برای افرادی که تخصص لازم در این زمینه را ندارند کار بسیار دشواری است. مهندسین با تجربه و متعهد به کار، با توجه به استانداردهای قانونی و اصول تاسیسات ساختمان، لوله کشی را برای شما انجام می دهند.

این گونه می توانید مدت ها با خیال راحت از سیستم لوله کشی خود استفاده کنید و درگیر مشکلاتی نظیر نشت لوله های آب نشوید. مسیر و شیب لوله کشی، جنس لوله و تجهیزات، میزان عمق لوله ها، مکان نصب شیر آلات و نقشه کشی از جمله موضوعاتی که باید استاندارد ها در موردشان رعایت شود.

استفاده از وسایل ارزان و بی کیفیت

متاسفانه امروزه این مسئله را بسیار مشاهده می کنیم که مجریان و پیمانکاران ساختمانی، از وسایل ارزان و بی کیفیت برای انجام خدمات خود استفاده می کنند تا از این طریق سود بیشتری کسب کرده و با ارائه دادن قیمت کمتر، مشتری بیشتری جلب کنند. لوله های ارزان معمولا از کیفیت پایینی برخوردار بوده و طول عمر چندانی نیز ندارند.

استفاده از وسایل ارزان و بی کیفیت در لوله کشی

گاهی اوقات پس از گذشت چند ماه از از شروع زندگی افراد در ساختمان، مشکلاتی مثل گرفتگی و ترکیدگی لوله، کاهش فشار آب و انتشار بوی بد گزارش می شود. در برخی از مواقع آنقدر مشکلات ایجاد شده زیاد است که لازم است لوله کشی ساختمان به طور کلی تعویض شود. متاسفانه بسیاری از تولید کننده های داخلی و خارجی انواع لوله و محصولات بی کیفیت و ارزان تولید کرده و به مجریان بی تعهد و غیر متخصص می فروشند.

سرعت پایین انجام لوله کشی

انجام خدمات فنی مانند لوله کشی، در صورتی که به صورت تیمی و گروهی انجام شود، از سرعت بالایی برخوردار خواهد بود. اما متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل کاهش هزینه های لوله کشی و ارائه دادن خدمات لوله کشی ارزان، تنهایی اقدام به انجام لوله کشی می کنند.  این کار باعث می شود تا زمان انجام کار طولانی تر شده و در نتیجه مدت زمان بیشتری کار ساختمان شما به تعویق بیفتد.

در انجام پروژه های ساختمانی تیمی، تقسیم کار صورت گرفته و هر کس وظایف مربوط به خود را انجام می دهد. در صورت بروز مشکل در فعالیت های گروهی، هر فرد مسئولیت کار خود را بر عهده خواهد گرفت. توجه داشته باشید لوله کشی با سرعت بالا تنها زمانی قابل قبول خواهد بود که کار به صورت تیمی انجام شود، در غیر این صورت علت سرعت بالای انجام کار می تواند کیفیت پایین ارائه خدمات باشد.

دسته بندی شده در: تشخیص ترکیدگی لوله, مجله

ارسال نظر