ارسال آگهی

خطرات در داربست بندی

در هنگام برپایی و نصب داربست، خطراتی داربست بند و پرسنل کار را تهدید می کند که این خطرات عبارتند از:

  • سقوط از ارتفاع
  • برخورد سر با اشیاء
  • خطر برق گرفتگی
  • ریزش داربست
  • عدم تخته پوشی

خطرات داربست

سقوط از ارتفاع در حین کار با داربست

هنگامی که فردی بر روی داربست به سمت بالا یا پایین حرکت می کند و یا در مکان هایی که دارای حفاظ مناسبی نیستند و امکان سقوط می باشد، باید برای جلوگیری از سقوط فرد از بالای داربست از سیستم (PERSONAL FALL ARREST SYSTEM) استفاده کرد. در همه نقاط داربست که خطر سقوط از داربست وجود دارد، باید موانع ایمنی و حفاظ Top rail/Mid rail/Guard rail نرده های میانی و بالایی حتما نصب شود.

نصب گاردریل در دو انتهای داربست و در طرف باز آن سبب می شود تا افرادی که بر روی داربست کار میکنند، ایمنی بیشتری داشته باشند. اگر فاصله سکو از کار بیشتر از 14 اینچ باشد، باید علاوه بر استفاده از گاردریل، تمام افراد روی داربست از کمربند ایمنی نیز استفاده کنند. Top rails به فاصله یک متر از سکو نصب گردد، بین سکو و Top rails باید Midrails نصب شود.

احتمال برخورد سر با اشیاء در داربست

برای جلوگیری از اتفاق افتادن این مورد، افرادی که بر روی داربست کار می کنند حتما باید از کلاه ایمنی به همراه چانه بند استفاده کنند. در قسمت بالایی محل کار باید تور ایمنی نصب شود و از قرنیز TOE-BOARD برای لبه های محل کار استفاده شود.

خطرات داربست بندی

خطر برق گرفتگی در حین کار بر روی داربست

ممکن است داربست در کنار سیم های برق یا محلی که خطر برق گرفتگی در آن زیاد است، نصب گردد که در این صورت باید اقدامات لازم برای جلوگیری از برق گرفتگی را انجام دهید از جمله این اقدامات رعایت فاصله استاندارد و مناسب از خطوط و تجهیزات انتقال برق می باشد.

خطر ریزش داربست

مهم ترین اقدام برای جلوگیری از خطر ریزش و سقوط داربست، استفاده از متریال مناسب می باشد. لوله های داربست را بصورت صحیح و محکم ببندید و حتما از مهار استفاده کنید. محلی که برای استقرار داربست استفاده می کنید باید حتما سفت و محکم باشد. همچنین باید داربست را به سازه اصلی که ممکن است ساختمان باشد و یا استراکچر بسته شود.

دسته بندی شده در: اجاره داربست, مجله

ارسال نظر