ارسال آگهی

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بهترین راه برق انداختن ظروف بعد از عملیات شستشوی ظرف ها می باشد. فیلتر ماشین ظرفشویی از مهم ترین قسمت های این دستگاه می باشد که در هنگام شستشو مواد غذایی و اضافه را در خود به دام می اندازد. پس سعی کنید حداقل ماهی یکبار نسبت به تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی اقدام کنید.تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

فیلتر ماشین ظرفشویی و مراحل تمیز کردن آن

  1. ماشین ظرفشویی خالی باشد. فیلتر ماشین ظرفشویی معمولا در قسمت زیر سبد پایینی قرار دارد.
  2. در بعضی مدل ها قسمت فیلتر ماشین ظرفشویی پیچ شده و بسته است در این صورت به کمک یک پیچ گوشتی فیلتر را خارج و اطراف آن را به دقت تمیز نمایید.
  3. دقت داشته باشید در نواحی که فیلتر قرار دارد احتمالا باقی مانده های غذا که به ظروف چسبیده بودند، باقی مانده باشد به کمک یک پارچه دور تا دور ان را تمیز کنید و باقی مانده های غذا را بردارید.
  4. فیلتر ماشین ظرفشویی را بشویید و بعد از شستن آن، نصف فنجان جوش شیرین و نصف فنجان نمک و یک فنجان سفید کننده را مخلوط کرده و آن را کف ماشین ظرفشویی ریخته و به مدت یک شب ماشین ظرفشویی را در حالت برنامه شستشو قرار دهید تا عملیات شست و شو و تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی تمام شود.

مولفه های سیستم فیلتر ماشین ظرفشویی

در بعضی مدل های ماشین ظرفشویی برای راحتی دسترسی، سیستم فیلترینگ و پمپ تخلیه در داخل ماشین ظرفشویی قرار داده شده اند. سیستم فیلترینگ ماشین ظرفشویی شامل فیلتر درشت، فیلتر ریز و فیلتر اصلی می باشد. فیلتر اصلی که خورده غذا ها و ذرات گرد و غبار بوسیله جریان شدید آب به قسمت پایین هدایت شده و سپس تخلیه می شوند.

فیلتر درشت از عبور قطعات درشت مثل تکه های استخوان و … را که می تواند سبب مسدود شدن و تداخل در عمل تخلیه بشود، جلوگیری می کند. این قطعات در پشت این فیلتر باقی می مانند. در هنگام تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی شما می توانید به آرامی با بالا کشیدن زبانه این فیلتر، تمام قطعات اضافی را بردارید.تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بصورت دقیق

فیلتر ریز با برداشتن آن دسته از مواد غذایی که هنوز روی ظروف باقی مانده اند، از ته نشین شدن آنها بر روی ظروف جلوگیری می کند. برای اینکه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی به بهترین شکل صورت بگیرد باید دقت کنیم که فیلتر را به درستی جانمایی کنیم. اگر فیلتر به درستی کار کند، خورده غذا ها از آبی که با آن ظرف ها شسته خواهند شد گرفته شده و ظرف ها تمیز تر شسته می شوند.

نکته هایی در تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

  • بهتر است بعد از هر بار شستشوی ظروف تمام تکه های باقی مانده در پشت فیلتر ها را بردارید و تمیز نمایید.
  • برای باز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی، آن را در جهت خلاف عقربه های ساعت بپیچانید و بعد اطراف فیلتر را به طور کامل تمییز نمایید.
  • برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی از مسواک یا فرچه استفاده نمایید و بعد از تمیز کردن فیلتر تمام قطعات را بعد از شستشو و نظافت به صورت صحیح سر جای خود بگذارید و فیلتر را در جهت عقربه های ساعت بپیچانید تا بسته شود.نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی
  • از استفاده کردن ماشین ظرفشویی بدون فیلتر جدا خودداری نمایید این کار هم بر عملکرد ماشین ظرفشویی تاثیر گذاشته و هم منجربه خراب شدن ظروف می شود.
  • همچنین اگر فیلتر سر جای خود درست جا نخورده باشد نیز همین مشکل را خواهید داشت.
  • در هنگام تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی مراقب باشید تا به فیلتر آسیب نرسد زیرا اگر فیلتر پاره شود نه تنها ظروف تمیز شسته نمی شوند که به قسمت های داخلی ماشین ظرفشویی آسیب می رساند و شما مجبور به پرداخت هزینه هایی برای تعمیرات ماشین ظرفشویی خواهید شد.

Dishwasher-cleaning-filter.jpg

دسته بندی شده در: آموزش, خانه داری, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر