ارسال آگهی

بهترین محل برای نصب پکیج گرمایشی

در این مطلب قصد داریم تا شرایط محل نصب پکیج گرمایشی را توضیح دهیم و و اینکه پکیج گرمایشی را در چه مکانهایی می توان نصب کرد و در چه مکان هایی نصب آن ممنوع می باشد؟بهترین محل برای نصب پکیج گرمایشی

در نصب پکیج گرمایشی و در نصب کلیه وسایل گازسوز باید محلی انتخاب شود که امکان نصب دودکش در آن جا فراهم باشد و همچنین در کنار مواد قابل اشتعال و… صورت نگیرد. حتماً در هنگام نصب و قبل از روشن کردن هر وسیله گازسوز ای باید از سالم بودن دودکش و باز بودن راه آن اطمینان حاصل کنید. استفاده از دودکش آکاردئونی یا همان دودکش فنری برای پکیج گرمایشی ممنوع می باشد.

عبور دودکش از سقف کاذب از نظر استاندارد نصب وسایل گازسوز ممنوع است. طبق استاندارد نصب پکیج گرمایشی از کف ساختمان به اندازه یک و نیم متر است به همین دلیل نصب پکیج در ارتفاع نباید کمتر از یک متر و یا بیشتر از ۲ متر باشد. هر پکیج گرمایشی حتماً باید به صورت جداگانه دارای دودکش مخصوص به خود باشد و دودکش آن بر روی پشت بام نصب شود و همچنین استفاده از دودکش مشترک برای پکیج ساختمان ممنوع می باشد.

شرایط محل نصب پکیج گرمایشی

دقت داشته باشید که نصب پکیج گرمایشی در فضاهای مرطوب و بسته مانند زیر زمین، اتاق خواب، سرویس بهداشتی (حمام و دستشویی)، راه پله ها، پاسیو و… ممنوع می باشد و بسیار حادثه آفرین است لذا از نصب پکیج گرمایشی و وسایل گاز سوز که احتمال نشت گاز در آنها زیاد می باشد در این مکان ها خودداری کنید.
نصب پکیج گرمایشی از روی وسایل گازسوز اجاق گاز ممنوع است و باید فاصله افقی پکیج تا اجاق گاز حداقل به اندازه ۴۵ سانتی متر باشد.

شرایط محل نصب پکیج گرمایشی

بهتر است که در هنگام خرید پکیج گرمایشی، دقت شود تا این وسیله گازسوز و خطرناک حتماً گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد و از خود همان محل بخواهید تا پکیج گرمایشی را به صورت استاندارد برایتان نصب کنند و از نصب آن به دست افراد غیر ماهر بپرهیزید.

نصب پکیج گرمایشی در مجاورت سیستم های سرمایشی

طبق استاندارد نصب وسایل گازسوز و به خصوص نصب پکیج گرمایشی در مجاورت کولر و سایر سیستم های سرمایشی حد و حدود و فاصله استاندارد دارد که طبق این استانداردها این فاصله باید تا کولر ۳ متر در نظر گرفته شود، در هنگام نصب پکیج دقت داشته باشید تا نصاب پکیج را در مجاورت سیستمهای سرمایشی، انجام ندهد و فاصله ایمن بین این دو سیستم گرمایشی و سرمایشی را رعایت کند.

در جاهایی که دیواره های کناری مثل کابینت به بدنه پکیج چسبیده اند و امکان تعمیر پکیج را سخت و یا غیر ممکن می سازد، نصب پکیج گرمایشی کار درستی نمی باشد و به صورت استاندارد باید فاصله بدنه پکیج از دیواره های کناری حداقل به اندازه ۱۵ سانتی متر در نظر گرفته شود.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر