ارسال آگهی

ایمنی کودکان در آشپزخانه

ایمنی کودکان در آشپزخانه با چه راهکارهایی ممکن است؟ برای جلوگیری از حوادث ناشی از کنجکاوی کودکان چه باید کرد؟ایمنی کودکان در آشپزخانهکودکان همیشه نسبت به محیط پیرامون خود، ابزارها و وسیله ها و هرآنچه که میبینند کنجکاوی نشان داده و گاها منجرب به حوادثی ناخواسته می شوند. از آنجاییکه آشپزخانه محیطی ناامن تر برای کودکانمان می باشد، با رعایت برخی نکات آشپزخانه خود را ایمن نگه بدارید. کف آشپزخانه اگر سرامیک است، سعی کنید همیشه خشک و تمیز باشد. اگر آب یا هر ماده دیگری روی کف آشپزخانه ریخت سریعا آن را تمیز و خشک نمایید تا از افتادن و سر خوردن کودک جلوگیری کرده باشید.

اهمیت چیدمان ظروف در ایمنی کودکان در آشپزخانه

از جمله موارد ایمنی کودکان در آشپزخانه نحوه چیدمان و جایگذاری ظروف آشپزخانه است.هیچ گاه اشیاء و ظروف به خصوص ظروف شیشه ای را لبه ی کابینت نگذارید، یا دسته ی ماهیتابه ای که روی گاز است به سمتی نباشد که کودک دسترسی راحت به آن داشته باشد. سقوط این اشیاء به صورت سهوی و یا بر اثر کشیدن دسته توسط کودک منجربه بروز حادثه می شود.

ایمنی کودکان در آشپزخانه با قفل کردن کابینت

تاثیر قفل کردن کابینت ها در حفظ ایمنی کودکان در آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه از جمله قسمت های محبوب برای کودکان به حساب می آید و همیشه میل به باز کردن و بیرون ریختن محتویات کابینت را دارند، پس سعی کنید از قفل های مخصوص کابینت استفاده کنید. این قفل ها به منظور حفط ایمنی کودکان در آشپزخانه ها طراحی و ساخته شده اند و در انواع مختلف در بازار موجود است. کشوهای کابینت را هیچگاه باز نگذارید به خصوص اگر امکان دسترسی کودک به آنها زیاد باشد.

حفظ ایمنی کودکان در آشپزخانه با پوشاندن نقاط تیز

ممکن است لبه های کابینت یا سینک ظرف شویی تیز و برنده شده باشد، این گوشه ها بسیار خطرناک و آسیب رسان است به کمک چسب پارچه ای یا پشم شیشه این قسمت ها را بپوشانید. ابزار و وسیله های تیز مثل چاقو و ساطور را هرگز در دسترس کودکان قرار ندهید. همیشه سعی کنید جایی مناسب و دور از دسترس کودکان برای اینگونه ابزار داشته باشید.

در مورد وسایل برقی دقت داشته باشید از نظر ایمنی برق سالم و بدون فرسودگی باشند. اگر سیم ها دچار فرسودگی یا پارگی شده است حتما آنها را تعویض کنید و در هنگام استفاده، بیش از هر زمانی مراقب نزدیک شدن کودکتان به این وسیله ها باشید و زانیکه از آنها استفاده نمی کنید، پریز آنها را از برق کشیده و دور از دسترس اطفال نگه دارید. مواد شوینده و ضدعفونی کننده را هیچگاه در دسترس کودکان نگذارید بارها مشاهده شده است کودکان به سراغ آنها رفته و بوسیله استنشاق یا خوردن آنها دچار مشکل شده اند.

دسته بندی شده در: آموزش, خانه داری, ترفند, مجله, نکات ایمنی

ارسال نظر