ارسال آگهی

ایمنی در داربست های ساختمانی

داربست های ساختمانی که به منظور دسترسی به نقاط بلند و مشکل برپا می شوند، نیازمند به رعایت نکات ایمنی در حین کار می باشد که رعایت این نکات برای انسان، تجهیزات، محیط و مواد ضروری می باشد. برای اینکه یک محیط امن برای انجام و برپایی داربست داشته باشید باید اقداماتی از قبیل آموزش پرسنل و یا حفاظ گذاری دستگاه و… را انجام دهید.

ایمنی در داربست های ساختمانی

از جمله اقدامات ایمنی تاثیر گذار در پایه و فعالیتهای مختلف استفاده از داربست می باشد که به عنوان یک وسیله ایمن و مطمئن جهت کار کردن در نقاط بلند و ارتفاع می باشد که در حین انجام کار باید ایمنی لازم را رعایت کرد تا کار با کیفیت عالی انجام شود. برپا کردن دارو بر رعایت شرایط و دستورالعمل هایی است که این دستورالعمل ها شرایط پرسنل، تجهیزات داربست بند و دستورالعمل های ایمنی خاص داربست بند را شامل می شود. موارد ایمنی برای برپا کردن داربست و ایمنی اپراتور داربست بند عبارتند از:

  • ایمنی نیروی انسانی
  • ایمنی ابزار و تجهیزات

ایمنی نیروی انسانی داربست

پرسنل مخصوص داربست بند باید شرایطی را داشته باشند تا بتوانند مجوز برپایی داربست و اجرای آن را داشته باشند از جمله این شرایط برخورداری از سلامت جسمانی و روانی می باشد که با انجام معاینات قبل از استخدام و به صورت دوره ای انجام می شود. همچنین در حین اجرای کار باید از ابزار ایمنی که مخصوص پرسنل داربست هست، استفاده شود. همچنین اجرا و برپایی داربست ملزم به بیمه کلیه پرسنل می باشد و این کار بدون بیمه هرگز نباید انجام شود.

ایمنی نیروی انسانی داربست

ایمنی ابزار و تجهیزات داربست

ابزار و تجهیزات داربست شامل موارد ذیل می شود که در هنگام برپایی داربست باید به نکات ایمنی برای هر یک از این ابزار دقت شود.

  • لوله های فولادی
  • بست های فلزی

لوله های فولادی مناسب ترین لوله برای نصب داربست می باشد، در حین استفاده از لوله های فولادی در داربست باید توجه داشته باشید که لوله شکلی سالم داشته باشد یعنی آغشته به مواد روغنی و چرب یا گچ و سیمان نباشد و کاملا تمیز باشد.

دسته بندی شده در: اجاره داربست, مجله

ارسال نظر