ارسال آگهی

آشنایی با انواع قفل درب شیشه سکوریت و نحوه نصب آن

درب های شیشه ای را می توان در شمار محبوب ترین درب ها محسوب نمود که مخصوصاً در سال های اخیر استفاده زیادی از آنها برای نصب در مکان های داخلی واحدهای تجاری، مسکونی و اداری می شود. همین محبوبیت و استفاده زیاد از آنها باعث می شود که به قفل های مورد استفاده در این نوع درب ها نیز توجه شود.

قفلی که در ساخت این نوع از درب ها به کار میرود، باید طوری ساخته شده باشد که امنیت لازم برای اماکن تجاری، مسکونی و مجتمع ها را فراهم آورد. در این مطلب به بررسی قفل درب شیشه سکوریت و نحوه نصب آنها می پردازیم.
قفل درب شیشه سکوریت

نحوه نصب قفل شیشه سکوریت

دربهای شیشه ای معمولا از جنس سکوریت هستند و قفل درب شیشه سکوریت که جایگاه آن در بخش پایین، میانی یا بالای درب است. در طی مراحل ساخت بر روی درب نصب می شود. زیرا تنها زمانی که می توان شیشه سکوریت را سوراخ نمود، همان زمان ساخت می باشد و پس از اتمام مراحل ساخت، دیگر نمی توان برای قفل شیشه سکوریت، روی آن سوراخ ایجاد نمود.

هر گونه تلاشی برای ایجاد سوراخ یا تغییرات روی شیشه های سکوریت که ساخت آنها تمام شده است، می‌تواند باعث آسیب رسیدن به آنها شود. به همین جهت هر تغییری که لازم است برای نصب قفل شیشه سکوریت بر روی آن انجام شود، قبل از نصب درب و در کارخانه صورت می پذیرد. پس از اینکه عملیات سوراخکاری و تغییرات لازم بر روی دربهای شیشه ای انجام شد آن را به محل نصب، انتقال داده و توسط متخصص های این کار، درب های شیشه ای در قسمت ورودی مورد نظر نصب خواهند شد.

(همواره می بایست انجام امور مربوط به قفل و کلید برای هرگونه درب را به متخصصین و فنی کاران کلیدسازی بسپارید.) پس از اتمام نصب درب قفل درب شیشه سکوریت، در مکانی که برای آن مشخص شده روی شیشه نصب می شود. همچنین در بخش پایین درب یک شیار در داخل زمین ایجاد کرده و زبانه قفل را درون آن قرار می‌دهند. تا درب شیشه ای قفل شود.

انواع قفل درب های شیشه سکوریت

قفل درب های شیشه سکوریت انواع مختلفی دارد که در این مطلب به دو نوع آنها می پردازیم:

قفل برقی شیشه سکوریت

در قفل های برقی مگنتی براکت های مخصوصی برای نصب بر روی درب شیشه ای تعبیه شده است. که وجود آنها بر روی قفل برقی مگنتی، باعث شده که دیگر به وجود براکت جداگانه بر روی درب شیشه ای سکوریت نیازی نباشد. مدل برقی قفل شیشه سکوریت را می توان از از انواع جدید قفل های برقی شفتی یا مگنتی به شمار آورد که برای نصب شدن روی انواع مختلف درب شیشه ای سکوریتی، مناسب می باشد.
قفل مگنتی درب شیشه سکوریت
قفل های برقی شیشه سکوریت، قسمت های اصلی قفل و صفحه مقابل را دارا هستند که هر کدام از این قسمت ها براکت U سرخود، را دارد. نحوه نصب این بافت‌ها بدین صورت است که قسمت اصلی قفل بر روی بخش ثابت درب شیشه ای و قسمت دوم آن بر روی بخش متحرک در نصب می شود. از لحاظ امنیت قفل برقی شیشه سکوریت بسیار مطمئن و امن است. و آستانه فشار بسیار بالایی دارد.

ویژگی های قفل برقی شیشه سکوریت

  • امکان ریموت دار کردن قفل وجود دارد.
  • دارای سنسور وضعیت قفل می باشد.
  • به سنسور وضعیت درب مجهز است.
  • دارای براکت U بر روی قفل درب می باشد.
  • به جامپر برای تنظیم زمان تاخیر قفل تجهیز شده است.
  • می‌تواند بدون نیاز به نصب براکت، به سیستم های مختلف کنترل تردد اتصال پیدا کند.
  • قابلیت نصب بر روی انواع مختلف درب های شیشه ای مانند سکوریت و میرال، درب کتیبه ای و… را دارد.

قفل دیجیتال؛ نوع دیگری از قفل درب شیشه سکوریت

قفل دیجیتال که برای درب های ضد سرقت نیز کاربرد داشته و امنیت بسیار بالایی نیز دارد. برای درب های شیشه ای نیز قابل نصب بوده و نوع دیگری از قفل درب شیشه سکوریت محسوب می شود. در ادامه به بررسی ویژگی ها و مزایای قفل دیجیتال برای درب های شیشه ای سکوریت می پردازیم:
قفل دیجیتال درب شیشه سکوریتی

دسترسی به قفل دیجیتال توسط رمز، کلید لمسی و ریموت کنترل امکان پذیر می باشد.

به این صورت که برای مدل رمزی آنها میتوان ۳ تا ۱۹ رقم در نظر گرفت. مدل لمسی مجهز به سه کلید لمسی است. و مدل ریموت دار آن مجهز به یک ریموت کنترل می باشد.

این مدل قفل شیشه سکوریت مجهز به قفل اتوماتیک است.

در این حالت بعد از اینکه درب بسته شود عملیات قفل درب شیشه سکوریت به صورت خودکار انجام میشود و دیگر هیچ فردی از خارج نمی تواند بدون داشتن مجوز وارد شود این سیستم قابل فعال یا غیر فعال شدن در هر لحظه را دارد.

قفل دیجیتال به سیستم ضد سرقت مجهز است.

نحوه کار سیستم ضد سرقت قفل دیجیتال به این صورت است که اگر کسی رمز یا اثر انگشت اشتباه وارد نمایند هشدار دستگاه به مدت یک دقیقه صدا می دهد و در این یک دقیقه سیستم ورود نیز قطع میشود.

قفل دیجیتال شیشه سکوریت به سیستم اعلان حریق نیز مجهز است.

مجهز بودن قفل های دیجیتال به سیستم اعلان حریق باعث می شود که در صورتی که آتش سوزی رخ داده باشد هشدار دستگاه به صدا درآید. و به صاحبان آپارتمان هشدار وجود حریق را بدهد.

سیستم تابع خیالی یک امکان جالب دیگر برای قفل دیجیتال شیشه سکوریت است.

نحوه کار این سیستم به این صورت است که به شما این قابلیت را میدهد که قبل یا بعد از وارد کردن رمز اصلی خود، چند عدد را به صورت تصادف و دلخواه وارد نمایید. تا اگر کسی در کنار شما قرار دارد قادر به تشخیص رمز شما نباشد.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله, معرفی

ارسال نظر