ارسال آگهی

انواع بخاری برقی

با شروع فصل سرما خرید بخاری رواج بیشتری یافته و اغلب مردم در این فصل یا بخاری جدید خریداری می‌کنند یا با تعمیر بخاری قدیمی خود فضای منزل را گرم نگه میدارند. توصیه می شود حتما قبل از روشن کردن هر وسیله گازی ابتدا آن را سرویس کرد تا از سلامت و استاندارد کار کردن آن اطمینان حاصل شود تا حوادثی مثل گاز گرفتگی و آتش سوزی اتفاق نیافتد.

انواع بخاری برقی

راهنمای خرید بخاری برقی

بخاری وسیله گرمایشی است که به راحتی قابل جابجایی و حمل می باشد که اصطلاحاً به آن پرتابل می گویند، استفاده از بخاری نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و تنها با استفاده از شیلنگ و لوله و… راه می‌افتد. بخاری می‌تواند با استفاده از گاز و یا با استفاده از برق و همچنین نفت و… کار کند. یکی از رایج ترین تجهیزات گرمایشی که در اکثر منازل و ساختمان ها برای گرم کردن محیط استفاده می شود بخاری های گازی و برقی می باشد.

هنگام استفاده از بخاری نکته حائز اهمیت رعایت نکات ایمنی می باشد که در صورت عدم رعایت استاندارد و ایمنی لازم در نصب بخاری خسارات جبران ناپذیری به وجود می آید. در هنگام خرید بخاری لازم است به همه این نکات و استاندارد ها توجه کنید تا با انتخابی صحیح هم نکات ایمنی را رعایت کنید و هم از نظر اقتصادی خریدی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

انواع رادیاتور برقی

رادیاتور برقی که با نام رادیاتور روغنی و شوفاژ برقی نیز شناخته می شود یکی از انواع بخاری بوده که از شبکه های رادیاتور برخوردار می باشد و درون آن از روغن به جای آب پر شده است. المنت هایی که در رادیاتور سبب کم شدن روغن و هر کسی از آن در پرده های دستگاه می شود و در نهایت با گرم شدن پرده ها، فضای محیط توسط رادیاتور گرم می شود. در هنگام تعمیرات بخاری باید به نوع بخاری توجه فرمایید.

در این نوع رادیاتورها روغن ناقل گرما بوده و سوخت اصلی روغن می باشد که این روغن در رادیاتور به صورت دائمی بوده و هرگز نیازی به تعویض ندارد که این یکی از قابلیت‌های مهمی رادیاتور برقی می باشد. در قسمت کف رادیاتور، المنت گرم کننده روغن وجود دارد که با گرم شدن آن توسط سیستم، روغن گرم به سمت بالا و روغن سرد به سمت پایین دستگاه منتقل می‌گردد که این چرخ به طور مستمر ادامه دارد.

بخاری برقی

آنچه که نسبت به آب، سبب جذب انرژی بیشتر در حجم کمتر می باشد، ظرفیت گرمایی روغن است. واضح هست که رادیاتور برقی در مقایسه با بخاری های گازی هزینه مصرفی بالاتری دارند اما به طور گسترده در اتاقهای با سایز کوچک مورد استفاده قرار می گیرد چرا که اصولاً استفاده از بخاری گازی و به خصوص بخاری هایی که بدون دودکش می باشند هرگز نباید در اتاق خواب نصب شوند.

جالب است بدانید که که استفاده از رادیاتورهای برقی نسبت به مدل‌های بخاری ایمن تر می باشد و همچنینبه دلیل اینکه سطوح گرمازا این دستگاه ها پوشیده می باشد، می توان برای خشک کردن لباس و حوله از آنها استفاده کرد. در صورتی که لباس و یا حوله ای که بر روی رادیاتور برقی گذاشته‌اید خشک شد حتما باید از روی دستگاه برداشته شود به خصوص در مورد لباس های پلی استر که بعد از خشک شدن احتمال سوختن و جمع شدن آنها زیاد است، حتما باید از روی رادیاتور برداشته شوند.

رادیاتورهای برقی اغلب دارای توان مصرفی ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ وات و دارای ۵ الی ۱۵ پره می‌باشند. این دستگاه ها معمولا دارای ترموستات مخصوص خاموش و روشن شدن اتوماتیک و از دو حالت گرمایی کم و زیاد برخوردار می باشند.
در بعضی از رادیاتورهای برقی یک فن قرار داده شده است که این فن به دستگله اتصال دارد و خود از یک المنت برخوردار می باشد و یا ممکن است فقط گرمای مربوط به اولین پره را به گردش در بیاورد که به همین دلیل تاثیر زیادی در گرم کردن محیط ندارد.

بخاری تابشی

از نام این بخاری مشخص است که اساس کار آن بر مبنای تابش گرم می باشد که توسط لامپ و یا المنت بخاری تامین می گردد. در این نوع بخاری گرما از یک سطح گرم که می‌تواند المنت باشد به یک سطح سرد توسط نیروی تابشی منتقل می گردد.

در بخاری های تابشی از المنت با کوارتز مقاوم در مقابل گرما یا لامپ هالوژن استفاده می شود، در این نوع بخاری ها معمولا از چند لامپ یا المنت استفاده شده است. برای اینکه بخشی از تابش که در سمت دستگاه می باشد به سمت محیط تابیده شود از یک سطح بازتابنده در بخش پشتی المنت استفاده شده است.

بخاری تابشی

بخاری های تابشی اغلب ۸۶ درصد انرژی را به تابع تبدیل می کنند و مصرف برق در آنها برای هر لامپ حدود ۴۰۰ وات میباشد که در مقایسه با سایر بخاری های برقی میزان مصرف برق کمتری دارند اما با این حال به عنوان یک بخاری ایده آل که بتوان در هر مکانی از آن استفاده کرد، شناخته نمی شود.

بخاری فن دار

در بخاری های فن دار گرمای المنت توسط یک فن به بیرون از دستگاه منتقل می‌شود و همین امر سبب گرم شدن محیط می گردد استفاده از فن سبب چرخش بهتر هوا و همچنین سریعتر گرم شدن محیط پیرامون می شود. طراحی بخاری فن دار به گونه ای است که می توان آن را در اندازه های کوچک تر نیز مشاهده کرد. این بخاریها تقریبا دارای بازدهی ۱۰۰% می باشند یعنی تمام گرمایی که تولید می‌کند به محیط اطراف منتقل می گردد.

بخاری های فن دار اغلب دارای سنسور مربوط به خاموش شدن در صورت گم شدن بیش از حد و همچنین ترموستات قابل تنظیم می باشند که عموماً از ایمنی بالایی برخوردار هستند اما استفاده از بخاری فن دار در محیط هایی که بار رطوبت بالایی دارند توصیه نمی شود.
اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با بخاری برقی تابشی و فن دار دارید می توانید بر روی لینک آن کلیک کنید.

بخاری کانکتوری بدون فن

این نوع بخاری ها شبیه بخاری های فن دار هستند اما در طراحی آنها برای انتقال گرما از فن استفاده نشده است و روشن بودن فن کاملا اختیاری می باشد. مهمترین مزیت هایی که بخاری کانکتور نسبت به بخاری های فن دار دارد این دستگاه بدون صدا می باشد که دلیل آن هم عدم نیاز به روشن بودن فن می باشد ولی این بخاری ها در اندازه های بزرگ تری نسبت به مدل های فن دار طراحی و ساخته می شوند.

بخاری حمامی

بخاری های حمامی در واقع نوعی از بخاری های تابشی و فن دار می باشند که به منظور استفاده در حمام و سرویس بهداشتی طراحی و ساخته شده اند نوعی از این بخاریها که برای نصب در حمام مناسب تر می باشد از سطح ایمنی بالاتری برخوردار بوده و کلید روشن و خاموش شدن در آنها به وسیله یک بند به دستگاه متصل می باشد. بخاری حمامی حتما باید توسط سیم برق ضد آب نصب شود. پس بدانید که نصب این بخاریها در محیط هایی که رطوبت ۱۰۰% دارند مثل حمام کاملا بی خطر و ایمن می باشد در این بخاری ها از لامپ مادون قرمز استفاده شده که گرما توسط سیستم تابشی سبب گرم شدن محیط می شود.

دسته بندی شده در: تعمیر بخاری, مجله

ارسال نظر