ارسال آگهی

امکانات ویژه تردمیل که شاید از آن بی خبر باشید

امکانات ویژه تردمیل برای ورزشکاران و کسانی که قصد ورزش کردن به طور حرفه ای را دارند یا کسانیکه نسبت به استفاده از این دستگاه حساس هستند، کمک شایانی می کند تا با برنامه و هدف و به طور اصولی ورزش کنند. اصولی ورزش کردن نه تنها شما را به تناسب اندام دلخواه می رساند که خود تردمیل نیز صدمه نمی بیند و به خدمات تعمیر تردمیل نیاز پیدا نخواهید کرد.

امکانات ویژه تردمیل

برنامه های از پیش تعیین شده در تردمیل

بیشتر تردمیل های مدرن در سطوح مختلف یک سری برنامه هایی از پیش تعیین کرده اند که مدت زمان تمرین کردن، زیاد و کم کردن سرعت و شیب را می توان تعیین کرد. افراد با هدف های مختلف از این دستگاه هوازی استفاده می کنند و وجود این برنامه ها کمک می کند هر فرد متناسب با هدف خودش برنامه ی مناسب را انتخاب کند و طبق همان برنامه پیش رود. برنامه هایی که تعیین کرده اند هم آسان و هم دشوار برنامه دهی شده اند که هر فرد با توجه به سطح جسمانی و هدفی که دارد یکی از برنامه ها را انتخاب می کند.

تنظیم شیب دلخواه و سرعت تردمیل

امکانات ویژه ای در بعضی از تردمیل ها تعبیه شده است که به ورزشکار کمک می کند تا به راحتی بتواند تمرینات بهتری را انجام دهد. برای دسترسی آسان دکمه تنظیم شیب و تنظیم سرعت را بر روی دسته قرار داده اند که به کمک آنها می توان با فشردن یک دکمه سرعت و شیب دستگاه تردمیل را به شکل دلخواه تنظیم نمود. معمولا در حافظه تردمیل ها به صورت پیش فرض 4 الی 12 برنامه در سطوح مختلف ذخیره شده است.

در تردمیل هایی که شیب آنها به صورت برقی است کاربر به راحتی می تواند حین ورزش به کمک همین دکمه، شیب دستگاه را تغییر دهد. از دیگر امکانات ویژه تردمیل می توان به وجود فن خنک کننده اشاره کرد این فن دما را برای ورزشکار بصورت متعادل نگه می دارد از دیگر امکانات ویژه تردمیل می توان سیستم اندازه گیری چربی، اسپیکر، قابلیت اتصال به اسپیکر، MP3 ،ورودی Audio و USB ، تست سلامتی، قابلیت تا شوندگی دستگاه و همچنین نصب آن توسط جک مدرن گازی را نام برد.

تاشوندگی از محبوب ترین امکانات ویژه تردمیل

تا شوندگی یکی از امکانات ویژه تردمیل می باشد که این امکان سبب شده تا منازلی که کمبود جا دارند به راحتی از این دستگاه استفاده کنند و زمانیکه از دستگاه استفاده نمی کنند تردمیل را جمع کنند. با استفاده از این قابلیت تردمیل تقریبا 70 درصد کوچکتر شده و فضای کمتری را اشغال می کند. این نوع تردمیل ها به راحتی توسط جک مدرن گازی امکان پذیر است این جک به راحتی تردمیل را بر روی زمین باز می کند و مانع از آسیب دیدن و ضربه خوردن دستگاه می شود.شرح بعضی از امکانات ویژه تردمیل

بعضی از تردمیل ها به صورت چندکاره و چند منظوره طراحی شده اند که امکاناتی بجز راه رفتن و دویدن دارند. امکانات ویژه تردمیل از قبیل تخته شنا، چرخ مسگری، ویبراتور برقی، کش ایروبیک، دمبل دراز و نشست و… را در اختیار کاربران قرار می دهند. ورزشکار بعد از ورزش کردن، برای سریع تر و بهتر رسیدن به تناسب اندام می تواند یک سری حرکات تکمیلی بعد از راه رفتن و دویدن انجام دهد.

قبل از شروع تمرین برای گرم کردن بدن، می توان از ماساژور یا همان ویبراتور برقی استفاده کرد. ماساژ قبل از ورزش کردن می تواند باعث باز شدن مویزگ ها در قسمت هایی از بدن که تراکم چربی وجود دارد و به گردش درآمدن خون بصورت بهتر و سریع تر صورت بگیرد. در نتیجه در هنگام تمرینات ورزشی سوخت و ساز بدن افزایش یافته و چربی سوزی بیشتر خواهد شد. همچنین ماساژ به رفع خستگی و کوفتگی و دفع اسید لاکتیک کمک خواهد کرد. به همین دلیل اغلب بعد از ورزش کردن ماساژ را توصیه می کنند و این امکان طرفداران زیادی نیز دارد.

از دیگر امکانات ویژه تردمیل وجود سنسورهای قلب می باشد

این سنسورها در مدل های پیشرفته و مدرن موجود می باشند که به دست ورزشکار متصل شده و پس از چند ثانیه می تواند ضربان قلب را نشان دهد. برای تعیین سطح تمرین نشان دادن ضربان قلب شاخص بسیار خوبی است که بوسیله ی آن می توان منطقه چربی سوزی و هوازی را مشخص کرد. هنگامیکه ضربان قلب به مقدار 70 الی 80 درصد از حداکثر ظرفیت خود برسد موقعیت چربی سوزی را در بدن بوجود می آورد.

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, مجله, راهنمای خرید

ارسال نظر