ارسال آگهی

هر آنچه که مبتدی ها در نقاشی و رنگ کاری ساختمان باید بدانند

اگر تجربه ای در نقاشی ساختمان ندارید و قصد دارید تا رنگ آمیزی ساختمان خود را شخصا انجام دهید لازم است تا نکات و پارامترهای ذیل را در هنگام نقاشی در نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید کار با کیفیتی انجام داده باشید.

نکاتی برای مبتدی ها در نقاشی ساختمان

در رنگ آمیزی ساختمان مهم ترین پارامتری که باید در نظر داشته باشید، انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی می باشد که برای انتخاب بهترین و مناسب ترین رنگ باید به رنگ قبلی دیوارها دقت شود و همچنین به فضای ساختمان و رنگ هایی که وجود دارد، توجه به این پارامتر کمک بزرگی به زیبا جلوه دادن رنگ آمیزی ساختمان می کند.

آماده کردن چند نمونه و تستر برای رنگ نقاشی

جمع آوری کردن چند نمونه تستر رنگ نقاشی به شما کمک می کند تا قوه تخیل بتواند بهتر در شناسایی بهترین رنگ عمل کند و می توانید به راحتی فاکتورهای دیگر را نیز در نظر بگیرید تا در نهایت بهترین رنگ را برای محیط کار انتخاب کنید.

انتخاب کردن تستر در فضای روشن

برای تست کردن هر نوع رنگی باید آن را در فضایی روشن و با نور طبیعی تست کرد چرا که رنگ ها در شب و در مواجهه با نورهای مصنوعی جلوه ی واقعی ندارند، به همین دلیل بسیاری از افراد متخصص در زمینه نقاشی ساختمان توصیه می کنند که برای تست رنگ حتما این کار را در اتاقی شمالی و رو به نور خورشید انجام دهید.

برای انتخاب بهترین رنگ از یک کاغذ در معرض نور استفاده کنید

اگر می خواهید بهترین رنگ را انتخاب کنید می توانید از بین رنگ هایی که محدود کرده اید، به ترتیب رنگ ها را بر روی دو طرف کاغذ زده و منتظر بمانید تا خشک شود، سپس در معرض نور قرار دهید تا رنگ واقعی که قرار است بر روی دیوار بنشیند را مشاهده کنید.

انتخاب بهترین رنگ برای رنگ آمیزی ساختمان

از نتیجه کار مطمئن شوید

بهتر است بدانید که رنگ های براق نور را منعکس می کنند و روشن تر به نظر می آیند و رنگ های مات نور را جذب می کنند و همین امر سبب می شود تا رنگ تیره تر به نظر برسد.

انتخاب رنگ مات برای دیوارهای داخلی

برای اینکه بتوانید نواقصی که در دیوارهای داخلی وجود دارد، را از بین ببرید می توانید از رنگ های مات استفاده کنید. مشکلی که رنگ های مات دارند، زود کثیف شدن آنها می باشد و همچنین به سختی تمیز می شوند به همین دلیل خیلی از افراد استفاده از رنگ های براق را به رنگ های مات ترجیح می دهند.

چه رنگی برای سقف مناسب است؟

درست است که برای رنگ آمیزی سقف بیشتر از رنگ سفید استفاده می کنند ولی برای رنگ آمیزی سقف لزوما نباید از رنگ سفید استفاده کرد. در صورتی که رنگ دیوارها خیلی تیره نیست شما می توانید از همان رنگ برای رنگ آمیزی سقف استفاده کنید.

اما در صورتیکه رنگ دیوارها تیره می باشد، شما باید از رنگ های متفاوت استفاده کنید، فقط دقت داشته باشید که حتما رنگ را در روشنایی تست کنید تا در کنار متفاوت بودن با رنگ دیوارها از زیبایی لازم نیز در کنار آن رنگ برخوردار باشد.

مناسب ترین فرچه در نقاشی ساختمان

زمانیکه از رنگ های پایه آب برای نقاشی استفاده می کنید، از فرچه های مصنوعی استفاده کنید، چرا که فرچه های مصنوعی آب را جذب نمی کنند و در نتیجه متورم نمی شود و از بوجود آمدن ترک جلوگیری می کند.

مناسب ترین فرچه در نقاشی ساختمان

برای رنگ هایی که پایه حلال دارند می توانید از فرچه ها و قلموهای طبیعی استفاده کنید چرا که با ایجاد شکاف هایی که در دو انتهای خود دارند، برای نگه داشتن آن بر روی رنگ دارای ساختار خوبی می باشند که سبب می شود تا رنگ بدون عیب و نقص بر روی سطح کار اجرا شود.

در بین قلموهای مخصوص نقاشی نوعی وجود دارد که به صورت ترکیبی می باشد و هر دو نوع طبیعی و مصنوعی را دارا می باشد که برای همه نوع رنگ مناسب می باشد. اگر از رنگ های آبی و یا رنگ های با پایه حلال و آب استفاده می کنید، می توانید از این نوع فرچه ها استفاده کنید.

آماده سازی سطح کار قبل از شروع نقاشی

قبل از اینکه رنگ آمیزی را شروع کنید باید حتما سطح کار را آماده نقاشی کنید یعنی هر گونه برجستگی و برآمدگی که بر روی سطح کار وجود دارد را از بین ببرید، این کار را با سمباده زدن و بتونه کاری می توانید انجام دهید.

توجه به شکل قلم مو

برای انجام کارهای مختلف در نقاشی ساختمان قلم مو های متفاوتی با اشکال مختلف وجود دارد که برای نواحی گوشه دار و نقطه هایی که دسترسی به آنها سخت می باشد و یا اطراف کلید های برق، می توانید از قلم موهای زاویه دار استفاده کنید.

انتخاب بهترین سایز قلمو

سایز قلم مو هم یکی از پارمترهایی است که می تواند در رنگ آمیزی دیوار نقش بسزایی داشته باشد. برای رنگ آمیزی سطوحی که خیلی نیاز به ظرافت کاری ندارند، می توانید از قلم مو هایی با قطر 100 تا 150 میلی متر استفاده کنید و برای سطوحی که ظرافت بیشتری نیاز دارند از قلم موهایی با قطر 25 میلی متر استفاده کنید.

دسته بندی شده در: نقاشی ساختمان, مجله

ارسال نظر