ارسال آگهی

بیشترین استفاده های تجاری داربست

داربست ها برای کار در ارتفاع های بلند تر از قد انسان مناسب هستند. در ساختمان هایی که در حال ساخت هستند و نیاز به کار در ارتفاعات است، داربست کاربرد بسیار خوبی دارد و این مسئله را راحت نموده است. از ابتدای قرن بیست و یکم از داربست که سازه موقتی می باشد برای ساختن ساختمان ها و برج های بلند، در چین و مصر باستان استفاده می شد. با پیشرفت تکنولوژی، داربست نیز در مدل های پیشرفته تری ساخته شد و روند رو به رشدی را در پیش گرفت. داربست در انواع مختلف چوبی، داربست فلزی، نمایشگاهی و… وجود دارد. و امروزه استفاده تجاری داربست و همچنین استفاده صنعتی از آن رونق گرفته است.
استفاده تجاری از داربست

استفاده تجاری داربست در ساخت و ساز

فرقی نمیکند که مقیاس یک پروژه ساختمانی کوچک باشد یا بزرگ، در حالت معمول استفاده از داربست نیاز می شود. وجود داربست باعث شده تا کارگران به راحتی بتوانند روی ساختمان های بزرگ و سازه های عظیم کار انجام دهند. بر طبق گزارشات دریافتی از اداره بهداشت و ایمنی شغلی، حدود 65 درصد از کارگران که تعداد آنها تقریبا 2/3 میلیون می شود در زمان ساخت و ساز ساختان ها، بر روی داربست ها کار انجام می دهند. داربست های مورد استفاده در ساخت و ساز انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها عبارتند از:

داربست معلق: در زمان هایی که زمین سطح کار طوری نیست که بتوان داربست را روی آن نصب نمود، یا از داربست پشتیبانی شده، به دلایل مختلف، نمیتوان استفاده کرد، داربست معلق به کار برده می شود. داربست های معلق به دیواره ساختمان محکم شده و ایمنی مناسبی دارند.

داربست قابل پشتیبانی: این مدل از داربست برای زمانی مناسب ست که بتوان از سطح کار داربست بنا نمود. و شامل قاب ها، براکت ها و پایه هایی محکم است که برای پشتیبانی کردن سازه های کاری می باشد.

نورد داربست: برای ساخت نورد داربست باید به قسمت پایه داربست ها، چرخ نصب نمود. با نصب چرخ، داربست به راحتی به حرکت در می آید و هرجا که کارگران بخواهند میتوانند آن را به حرکت در بیاورند.
استفاده تجاری داربست در ساخت و ساز

استفاده از داربست در رویداد ها

رویداد های مختلف سرگرمی و صنعتی نیز وجود دارند که برای برپایی آنها نیاز به داربست است. مانند آماده سازی فضا برای برنامه های زنده مثل کنسرت، برپایی نمایشگاه ها و غرفه های مختلف در سطح شهر و… . داربست ها با توجه به ویژگی های ظاهری که دارند و زیبایی و استحکام آنها نسبت به سایر متریال های موجود در این حوزه، گزینه بهتر و به صرفه تری محسوب شده و مورد علاقه اکثر مهندسان و برگزار کنندگان غرفه ها و نمایشگاه های مختلف می باشند. با وجود اینکه نصب داربست ها بسیار ساده می باشد باز هم نیاز به متخصصان در حوزه نصب و اجرای داربست وجود دارد، تا این کار به صورت درست و اصولی و با ایمنی مناسب انجام پذیرد.

استفاده تجاری داربست در تعمیرات

اینکه ساختمان ها خراب شده و از بین بروند، خیلی کم اتفاق می افتد، مگر در صورتی که سالهای زیادی از زمان ساخت آنها گذشته باشد. به همین جهت برای حفظ ایمنی ساختمان ها و تمامیت ساختاری آن ها، باید بطور منظم عملیات بازسازی و تعمیر بر روی آنها انجام شود. گاهی نیز پیش می آید که بنا های معروف تاریخی یا ساختمان های مهم نیاز به بازسازی و تعمیر پیدا می کنند که در تمامی این حالات به داربست برای انجام کار نیاز است. البته برای بعضی از این کارها ممکن است به صورت سفارشی داربست ساخته شود تا مناسب کار بر روی بنای مدنظر که چالش های مخصوصی نیز دارد، باشد.

دسته بندی شده در: اجاره داربست, مجله

ارسال نظر