ارسال آگهی

اجاق گاز توکار

اجاق گاز توکار امروزه با توجه به کابینت و سایر لوازم آشپزخانه و همچنین توجه به هماهنگی و زیبایی بیشتر، مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. اجاق گازهای موجود در بازار از نظر تنوع به دو دسته ی اجاق گاز مبله و اجاق گاز توکار تقسیم می شوند.

 اجاق گاز توکار و اجاق گاز مبله اجاق گازهای توکار را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  1. برقی
  2. گازی
  3. برقی-گازی

اجاق گاز توکار برقی: این نوع اجاق گازها در کشور ما کمتر مورد استفاده قرار می گیرند بدلیل اینکه مصرف برق بالایی دارند. جنس صفحه ی این نوع اجاق گازها از شیشه – سرامیک می باشد. همچنین تعمیر اجاق گاز توکار از تعمیر اجاق گاز روکار سخت تر می باشد.

اجاق گاز توکار گازی: این نوع اجاق گازها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند چرا که به شما این قابلیت را می دهد که تعداد شعله ها را نسبت به فضایی که در اختیار دارید، انتخاب کنید.

با گذر زمان و گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی و وجود آشپزخانه های کوچک اکثر مردم مشتاق خرید اجاق گازهای توکار شده اند که مزایا و معایب خود را دارند.

مزایای اجاق گاز توکار

نمونه ای از اجاق گاز توکار

  1. کم حجم بودن آن
  2. زیبایی و متناسب بودن آن با کابینت و سایر لوازم آشپزخانه
  3. ارزان بودن آنها به نسبت گازهای مبله
  4. در نوع اجاق گاز های توکار گازی به دلیل توان پایین، مصرف برق پایین تری هم نسبت به مدل های مبله دارند.

معایب اجاق گاز توکار

  1. از جمله معایب آنها نداشتن فر می باشد.
  2. بدنه ی اجاق گازهای توکار نسبت به مدل های مبله هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ آسیب پذیری صفحه ی رویی و سرشعله ها کیفیت پایین تری دارند.
  3. اجاق گازهای توکار اغلب مشکل کمبود فشار گاز خروجی را دارند، در صورت استفاده هم زمان از 4 یا 5 شعله، فشار گاز به طرز محسوسی کاهش می یابد.
  4. بدنه ای که برای این مدل از گازها طراحی کرده اند مناسب ظروف رایجی که ما در ایران داریم نیست و بهتر است که از مدل هایی که محافظ و پایه سرشعله دارند، استفاده کنید که به طبع قیمت گران تری دارند.
  5. استفاده از اجاق گاز های توکار مدل برقی در ایران توصیه نمی شوند زیرا هم کاربردشان محدود تر است و هم مصرف برق بالایی دارند.
  6. بر روی قسمتی از آشپزخانه یا کابینت نصب می شوند و قابل جابجایی نیستند.

دسته بندی شده در: آموزش, لوازم خانگی, مجله, معرفی, راهنمای خرید, دانستنی ها

ارسال نظر