ارسال آگهی

خرید یا اجاره داربست؛ کدام مناسب تر است؟

خیلی از افرادی که پروژه های مختلفی دارند که در آن ها به داربست نیاز است، در پی این هستند که بدانند از بین اجاره و خرید داربست کدام یک به صرفه تر است؟ آنچه در ادامه درباره این موضوع خواهید دید:

  • مزایا و معایب اجاره داربست
  • مزایا و معایب خرید داربست
  • اجاره داربست بهتر است یا خرید داربست؟

داربست یکی از اجزای اصلی هر پروژه مربوط ساخت و ساز محسوب شده و انواع مختلفی دارد که داربست فلزی یکی از معروف ترین آن ها می باشد. . زیرا هر پروژه به احتمال خیلی زیاد نیاز به کار در ارتفاع دارد و داربست بهترین گزینه برای کار در ارتفاع می باشد. سازنده هایی که بی تجربه هستند، اکثرا اقدام به اجاره داربست می نمایند. اما سازنده هایی که تجربه بیشتری در زمینه ساخت و ساز دارند و پروژه های بیشتری در این حوزه انجام داده اند،

به نقطه ای می رسند که باید به این موضوع فکر کنند که اجاره داربست به صرفه تر است یا خرید داربست؟ اجاره و خرید داربست مانند اجاره و خرید منزل نیست و علت های متعددی در تصمیم گیری برای این موضوع تاثیرگذار هستند. در ادامه به شرح این موضوع می پردازیم که اجاره داربست بهتر است یا خرید داربست:
اجاره داربست بهتر است یا خرید داربست

مزایا و معایب اجاره داربست

اجاره داربست نسبت به خرید داربست مزایا و معایبی دارد. یکی از مزایای اجاره داربست این است که زمانی که شما داربست را اجاره می کنید، شرکتی که خدمات نصب و اجاره داربست ارائه می دهد، داربست های شما را تا محل مورد نیازتان حمل می کند و عمل نصب و برش داربست ها را نیز برای شما انجام می دهد. اجاره داربست به مراتب به صرفه تر از خرید داربست می باشد.

اگر ساختار پروژه شما به صورت پیچیده است، بهتر است گزینه اجاره داربست را انتخاب کنید. زیرا شما برای ساختار های عجیب به داربست های سفارشی نیاز دارید. یکی از معایب اجاره داربست این است که اجاره دارای زمان مشخصی مانند یک ماه یا یک هفته است و اگر پروژه شما در کمتر از این زمان تمام شود، باز هم باید اجاره مدتی که در قرارداد ثبت شده است را بطور کامل بپردازید.

مزایا و معایب خرید داربست

خرید داربست برای شرکت های بزرگ که سالانه پروژه های بسیاری انجام می دهند، به صرفه محسوب می شود. زیرا در این صورت داربست خریداری شده همواره در دسترس صاحبان آن خواهد بود و دیگر نیازمند صرف وقت و هزینه برای یافتن بهترین قیمت و شرایط و قوانین اجاره داربست، و پیگیری برای پیدا کردن شرکت مناسب و بستن قرارداد و… نمی باشند.

یکی از معایب خرید داربست این است که شما باید حتما شرایط تخلیه و نصب داربست همراه با تمام پروسه های ایمنی آن را داشته باشید. از دیگر معایب آن این است که پس از خرید داربست، تمام هزینه ها و کار های حمل و نقل آن به محل مورد نظرتان و نصب و سرهم سازی داربست خریداری شده را باید مالک داربست انجام دهد. از دیگر معایب خرید داربست نیازمندی آن به تعمیر شدن و نگهداری درست و اصولی در طی زمان می باشد که این کار نیز به عهده شخص خریدار داربست می باشد.
مزایا و معایب اجاره و خرید داربست

باید به این نکته توجه کنید که شما به افراد کاربلد برای تخلیه و نصب داربست نیاز دارید. و حضور افراد کاربلد به معنی بالا رفتن هزینه های کار است. به همین دلیل خرید داربست بسیار گران تر از اجاره داربست می باشد. با این حال برای پروژه های طولانی مدت، خرید داربست گزینه بهتری محسوب می شود.

اجاره داربست بهتر است یا خرید داربست؟

تصمیم گیری درباره اجاره یا خرید داربست کاملا به نوع پروژه و مدت زمان کار بستگی دارد. برای پروژه هایی که زمان آن ها بیشتر از 3 ماه می باشد و یا ارتفاع کار در آن ها، کمتر از 6 متر است، خرید داربست بهترین گزینه است. زیرا اجاره داربست در مدت زمان طولانی به صرفه نیست. داربست هایی که برای ارتفاع کمتر از 6 متر خریداری می شوند نیز همه کاره می باشند و قابل استفاده در پروژه های مختلف هستند.

پس از اتمام پروژه نیز می توانید تصمیم بگیرید که داربست های خریداری شده را نگه دارید یا بفروشید. اما اگر پروژه شما پیچیده است و یا بیشتر از 6 متر ارتفاع دارد و یا زمان آن کمتر از سه ماه طول می کشد، بهتر است که اقدام به اجاره داربست نمایید. زیرا احتمالا نیاز به داربست های سفارشی خواهید داشت.

دسته بندی شده در: اجاره داربست, مجله

ارسال نظر