ارسال آگهی

ابزار مورد نیاز شیشه بری و کارگاه شیشه بری

تجهیزات و ابزار مورد نیاز در کارگاه شیشه بری که معمولاً افراد شیشه بر بعد از آن استفاده می کنند به دو دسته تجهیزات معمولی شیشه بری و تجهیزات ایمنی شیشه بری تقسیم بندی می شود که تجهیزات ایمنی شامل دستکش های مناسب برای شیشه بری، کفش و لباس کار مخصوص و جعبه کمک های اولیه می باشد و تجهیزات معمول شیشه بر عبارت است از:

  • متر
  • الماس شیشه بری مخصوص
  • الماس برش تی
  • خط کش چوبی
  • جعبه ابزار عمومی که حاوی انبردست، سیم چین، کاتر، چکش، سیم چین، پیچ گوشتی و… می باشد.

ابزار شیشه بری

ابزار مورد نیاز برای کارگاه شیشه بری

در کارگاه شیشه بری وجود یک سری ابزار و وسایل لازم است تا بوسیله آنها بتوان شیشه را برش زد و در طرح ها و کاربری های متفاوت بکار برد. در ابتدا شما نیاز به محلی برای نگه داری از شیشه ها دارید تا با استفاده ای بهینه از فضتی موجود و همچنین آسانی در کار و بالا بردن ایمنی حین انجام کار باید در این محل ها از خرک های ثابت آهنی استفاده کرد.

دومین چیزی که در کارگاه شیشه بری مورد نیاز است، میز برش می باشد که یا از جنس آهن و یا از جنس چوب است. ارتفاع مناسب این میز معمولاً ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود و متناسب با فضای کارگاه، طول و عرض میز مشخص می شود. توصیه می‌شود میز برش چرخ دار استفاده کنید تا در صورتی که نیاز به جابجایی داشته باشید به راحتی بتوانید میز برش خود را جابه‌جا کنید همچنین امروزه میز های برش تاشونده نیز در بازار آمده است که از کیفیت عملکرد خوب و ایمنی بالایی برخوردارند.

ابزار مهم در کارگاه شیشه بری

سایر ابزار مهم در کارگاه شیشه بری

کف کارگاه شیشه بری باید از پشتش چوبی خوبی برخوردار باشد به خصوص محل هایی که مخصوص قراردادن شیشه در آنجا در نظر گرفته شده است و همچنین داخل خرک ها. بهتر است که از قطعات چوبی مناسب و نرم در خرک ها و انبار شیشه ها استفاده شود.
از دیگر ابزار مهم که در هر کارگاهی به خصوص در کارگاه شیشه بری نیاز است که وجود داشته باشد می‌توان به تجهیزات ایمنی اعم از جعبه کمک های اولیه دستکش های مناسب شیشه بری لباس کار و کفش مناسب نام برد.

دسته بندی شده در: شیشه بری, مجله

ارسال نظر