ارسال آگهی

پیاده روی یا تردمیل ؟ چربی سوزی با کدام بیشتر است؟؟

در جوامع امروزه با پیشرفت صنعت و مدرن شدن زندگی و نحوه گذران آن، همچنین پیشرفت و توسعه آپارتمان‌نشینی، فعالیت جسمانی و پیاده روی به حداقل خود رسیده است. همین موضوع بهانه‌ای شده است برای مضرات فراوانی همچون چاقی و درد و بیماری هایی در ناحیه عضلات و ماهیچه های بدن. که اکثرا به دنبال بی تحرکی و ورزش نکردن آمده است. به همین دلیل در خصوص کار کردن با دستگاه هایی مانند تردمیل، استفاده از آن نسبت به پیاده‌روی ترجیح داده می‌شود. اما برای مقایسه کارایی این دستگاه نسبت به پیاده‌روی طبیعی، محققان به انجام آزمایش ها و مطالعاتی در این زمینه پرداختند. به طور کلی در این مقاله سعی به مقایسه این دو امر داریم.

پیاده روی یا تردمیل

پیاده روی مثمر ثمر با دستگاه تردمیل

برای آنکه پیاده‌روی مثمرثمر و با چربی سوزی بالاتری صورت گیرد، طی تحقیقات انجام شده، لازم است بدانیم افرادی که دارای سن بالای ۵۰ سال هستند و تاکنون تجربه راه رفتن روی تردمیل را ندارند، کالری کمتری را نسبت به کسانی که پیاده روی میکنند، می‌سوزانند و در واقع تردمیل نسبت به پیاده روی در محیط بیرون به افراد بالای 50 سال توصیه نمیشود! چرا که راه رفتن در محیط سر باز با هوای پاکیزه برایشان چربی سوزی بیشتری به همراه داشته و بهتر است.

به عنوان جمع‌بندی می‌توان گفت راه رفتن چه در محیط منزل و چه در فضای بیرون تقریباً اثر یکسانی دارد و تفاوت چشمگیری به همراه ندارند. فقط به شما توصیه میکنیم گامهایتان را بلند و سریع برداشته و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه پیاده روی یا دویدن را ادامه دهید.

فواید ورزش با تردمیل

تردمیل در مقایسه با پیاده روی، یکسری مزایا و محدودیت هایی دارد که افراد بر اساس شرایط و سلیقه و … انتخاب های متفاوتی را انجام میدهند. از جمله فواید استفاده از تردمیل میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

لذت استفاده از تردمیل

به طور کلی ورزش کردن به روی تک تک افراد اثرات مثبت داردو بنابراین بهتر است به تفریحاتی بپردازید که علاوه بر تمرین لذت را به شما هدیه کند. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که مایل هستید هنگام راه رفتن یا دویدن، تلویزیون نیز تماشا کنید. در نتیجه پیشنهاد ما استفاده از تردمیل به جای راه رفتن در محیط بیرون است.

ایمنی تردمیل

فضای امنی که تردمیل در منزل شما برایتان ایجاد کرده است، از نکات منفی مربوط به دویدن یا پیاده روی در محیط باز با وجود کلاهبردار و دزدانی است که از دونده ها سوء استفاده میکنند. یا حتی وجود سگ ها و دیگر حیوانات وحشی که همواره تهدیدی برای ایشان محسوب می شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با استفاده از یک هندزفری در محیط آرام منزل خود از تردمیل استفاده کرده و به طور طولانی مدت با انجام حرکات ورزشی سلامت خود را تضمین کنید.

آب و هوا

از دیگر فواید استفاده از تردمیل جلوگیری از تهدید هایی همچون خیس شدن زیر باران و یا آلودگی هوای کلانشهرها می باشد. اگرچه گاهی افراد ترجیح می‌دهند با وجود چنین تهدیدهایی به محیط بیرون از منزل نیز مراجعه کنند و ورزش را در آنجا تجربه کنند.

 نکات مثبت ورزش با تردمیل

نکات منفی دویدن با تردمیل

  1. سطح زمین:
    هنگام استفاده از تردمیل، شما همواره بر روی تسمه و یا نوار تردمیل راه می روید که تجربه ی راه رفتن روی ماسه نرم، بتون، چمن و انواع دیگر سطوح را از شما می گیرد. چنانچه در محیط باز بر روی موارد مذکور راه بروید سیستم عصبی شما به چالش کشیده شده و تعادل تان حفظ می شود. در نتیجه گویا فعالیت انجام شده توسط بدنتان بیشتر است!
  2. مقاومت محیط:
    متخصصین بر این باورند که مقاومت بدن در برابر باد هنگام دویدن در فضای آزاد بیشتر از آن چیزیست که بر تردمیل تجربه می‌کنید. در نتیجه تا ۱۰ درصد قدرت بدنی و فعالیت انجام شده تان بیشتر محسوب می شود.
  3. فرم صحیح بدن:
    ایجاد اشکالات و خطاهایی هنگام دویدن روی تردمیل نسبت به فرم بدنتان رایج است. دویدن روی تردمیل باید به صورتی حرفه ای و با حفظ فرمت و تناسب بدن باشد. حتی در سرعت های بسیار بالا. گرفتن از دسته های تردمیل از دیگر اشکالات و خطاهای رایج میان افراد است. اگر چه دویدن به روی تردمیل به علت اخذ زمان کمتر، نسبت به پیاده روی در محیط آزاد بیشتر توصیه می‌شود.
  4. چالش های محیطی:
    مناطق زیبای شهر سیستم عصبی شما را به چالش کشانده و برای عابران پیاده زیباییهای خاصی را به دنبال دارد و تاثیرات مثبتی بر روحیه تان نیز میگذارد . لذا توصیه می‌شود برای افزایش سطح هوش هیجانی، خود راه رفتن را در محیط بیرون با وجود زیبایی های بصری تجربه کنید!

مقایسه میزان کالری سوزانده شده با تردمیل و پیاده روی

شدت و سرعت ورزش کردن همچنین مدت زمانی که به این کار می پردازید، در میزان کالری سوزانده شده بسیار تاثیر بخش است. همچنین وجود امکاناتی از جمله بالا بردن سرعت تردمیل تا حد زیادی این امکان را به شما می دهد که اجبارا، تا مدتی بر روی آن بدوید. در حالی که هنگام پیاده روی در محیط باز سیستم عصبی اجباری را بر این امر تجربه نمی‌کند. مطالعات نشان داده اند قابلیت تردمیل بر کاهش حواس پرتی موجب چربی سوزی بیشتر در زمان کمتر شده است.

بنابراین چنانچه روزی با مکلات فنی در زمینه استفاده از تردمیل مواجه شدید، نگران نباشید. خدمات تعمیر تردمیل در پایتخت توسط فنا کاران مجرب این رشته صورت میگیرد که سعی دارند با هزینه های منصفانه مشکلات فنی دستگاه شما را برای ادامه دادن به ورزش روزانه تان رفع کنند.

فواید پیاده روی با تردمیل

چگونه میزان چربی سوزی را افزایش دهیم؟!

در میان افرادی با شرایط بدنی یکسان و وزن نرمال، درصد کالری سوزی یکسان است. اما آنان که وزن بالاتری دارند برای انجام فعالیت ها انرژی بیشتری را از دست می دهند. در نتیجه چربی سوزی بیشتر صورت میگیرد. همانطور که میدانید انجام حرکات نرم و آهسته چربی سوزی کمتری را به همراه دارد؛ پس توصیه می شود از تردمیل با سرعت بالا هر چند در زمان نه چندان طولانی استفاده کنید. برای رسیدن به وزن ایده آل خود همچنین بهتر است سرعت پیاده روی بر روی تردمیل یا حتی فضای آزاد را افزایش دهید وگاها از حرکات پرشی استفاده کنید. یکی از تفاوتهای استفاده از تردمیل و یا راه رفتن در محیط آزاد تمرکزی است که تردمیل بر روی سیستم عصبی و ذهنی شما ایجاد می کند و باعث می شود صرفاً به ورزش خودتان فکر کنید تا محیط اطراف… در نتیجه کالری سوزی بیشتر میشود.

راه حلی برای رفع مشکلات راه رفتن روی تردمیل

همانطور که گفته شد از مهم ترین تفاوت ها بین دویدن روی تردمیل یا فضای بیرون از خانه فشار و مقاومت هوا است که در منزل کمتر احساس میشود. طبق تحقیقات محققین و متخصصین برای افرادی که امکان دویدن در محیط بیرون از منزل را ندارند و مجبور به استفاده از تردمیل میباشند، چاره ای اندیشیده شده است. ایشان می توانند با افزودن یک درجه تنگی بیشتر در ناحیه کمربند خود، نتیجه ای همچون تاثیر فشار هوا بر روی بدنشان را حاصل کنند.

رفع مشکلات پیاده روی با تردمیل

هشدار!!!
هنگام پیاده روی تردمیل …

چنانچه از مشکلاتی همچون درد در ناحیه قلب یا آرتروز و کمردرد رنج می بری پیش از استفاده از تردمیل حتماً با متخصص علوم ورزشی مشورت کنید!

  • قبل از استفاده از تردمیل نکات فنی و ایمنی لازم را یاد بگیرید و از سالم بودن دستگاه مطمئن شوید!
  • برای استفاده از برنامه های تعبیه شده روی سیستم تردمیل پیش از شروع از جزئیات و نکات آن مطلع شوید!
  • استفاده از تردمیل برای افرادی با وزن بسیار بالا، سالمندان، کودکان و افراد نابینا یا کم بینا توصیه نمی شود!!

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, مجله

ارسال نظر