ارسال آگهی

نکات مهم در استفاده از بخاری گازی

بسیاری از افراد با شروع شدن فصل زمستان به فکر نصب بخاری افتاده اند، لذا بر آن شدیم تا نکات مهم در استفاده از بخاری گازی در فصل زمستان را توضیح دهیم تا در هنگام استفاده از انواع بخاری و سایر وسایل گازسوز دچار حادثه و اتفاق ناخواسته نشوید.

نکات مهم در گرم کردن خانه در زمستان

بخاری گازی از جمله وسایل گاز سوزی است که در روزهای سرد و زمستانی در هر خانه ای یافت می شود. هنوز هم در بعضی از روستاها از بخاری های هیزمی قدیمی برای گرم کردن خانه استفاده می کنند البته امروزه بخاریهای لوکس و مدرن تولید شده است که بسیار گران قیمت می باشد ولی در آن از تکنولوژی های جدید روز استفاده شده است و بسیار متفاوت از بخاری های هیزمی قدیمی می باشد.

نکات مهم در استفاده از بخاری

بخاری گازی به دلیل ویژگی ها و نوع سوختی که دارد رایج ترین و پر استفاده ترین نوع بخاری در منازل می باشد بعد از بخاری گازی، بخاری برقی بیشترین کاربرد را در منازل داشته بخاریهای برقی و گازی نسبت به بخاری های قدیمی آلودگی کمتری دارند. بخاری های برقی بنا به نوع و محل استفاده به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.

  • رادیاتور برقی
  • بخاری فن دار
  • بخاری تابشی
  • و…

اگر قصد دارید یک مکان کوچک را گرم کنید می توانید یک بخاری برقی تهیه کنید. توان این بخاری ها از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ وات می باشد و متاسفانه مصرف بالایی دارند بخاری های برقی جزئی از وسایل پرمصرف انرژی هستند اغلب این بخاریها با اتلاف انرژی مواجه هستند. اما برای گرم کردن یک فضای کوچک مناسب می باشند بهتر است بدانید که بخاری های برقی استفاده راحت و تمیزی دارند اما در صورتی که احساس کردید بخاری برقی مثل قبل کار نمی کند و با مشکل مواجه شده است بهتر است تعمیر آن را به دست افراد متخصص در زمینه تعمیر بخاری بسپارید.

نکات استفاده از بخاری

موارد منع استفاده از بخاری

  • هرگز از بخاری برقی به منظور گرم کردن غذا یا پخت و پز استفاده نکنید.
  • بخاری حمام بهتر است در قسمت رختکن حمام و به صورت محکم و صحیح نصب شود.
  • همیشه بدنه فلزی بخاری را به سیم ارت متصل کنید و هر از چندگاهی اتصال آن را کنترل کنید.
  • هنگام استفاده از بخاری برقی مواظب دوچرخه سیم برق باشید و در صورت عدم استفاده از بخاری برقی بهتر است که دوشاخه سیم رابط را از پریز جدا کنید.
  • هرگز ازبخاری که المنت آن خراب است استفاده نکنید.
  • در هنگام خرید بخاری تنها به ظاهر و زیبایی بخاری توجه نکنید و همچنین به دنبال اجناس نامرغوب و ارزان قیمت نباشید در خرید وسایل گازسوز همیشه به برچسب انرژی و استاندارد آن دقت داشته باشید برای گرم کردن محل مکان های با مساحت زیاد، بهتر است که به جای استفاده از بخاری برقی از بخاری گازی استفاده کنید.

شما می توانید در صورت بروز مشکل، با دانستن شش دلیل در تعمیر بخاری گازی تنها با کلیک برروی لینک آن تا حدودی مشکلتان را رفع نمایید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از سیستم های گرمایشی متنوع شده است و در اکثر آپارتمان ها و ساختمان ها از پکیج و یا اسپلیت های دو منظوره استفاده می شود تا هم در زمستان و هم در تابستان بتوانند از این وسایل استفاده کنند. پکیج به عنوان رایج ترین سیستم گرمایشی در ساختمان های امروزی می باشد ولی هنوز هم در بسیاری از خانه ها از بخاری برای گرم کردن خانه استفاده می کنند، لذا در هنگام استفاده از بخاری باید به موارد ایمنی دقت نمایید تا دچار حادثه نشوید.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از بخاری

  • زمانیکه از بخاری برای گرم کردن خانه استفاده میکنید دقت داشته باشید که در ابتدا باید از باز بودن مسیر دودکش بخاری اطمینان حاصل نمایید. این مسیر هم باید از درون ساختمان و هم از پشت بام چک شود تا چیزی در آن گیر نکرده باشد و گازهای احتراق بتوانند از آن خارج شوند.
  • از جمله نکات مهم دیگر ایمنی در بخاری استفاده از شیلنگ و لوله بخاری سالم می باشد. حتما از شیلنگ مخصوص گاز استفاده کنید و دقت نمایید که در مسیر شیلنگ تا بخاری، شیلنگ تا نخورده باشد.
  • حتما برای استفاده از بخاری از دودکش مخصوص به خود استفاده کنید. به هیچ عنوان از دودکش مشترک استفاده ننمایید.
  • برخی افراد لوله بخاری را درون یک ظرف آب گذاشته و دودکش برای آن نصب نمی کنند باید تذکر داد که این کار مطابق با استاندارد ها نیست و می تواند حادثه آفرین باشد. گازهای حاصل از احتراق حتما باید از طریق لوله بخاری به بیرون از منزل هدایت شوند.

دسته بندی شده در: تعمیر بخاری, مجله

ارسال نظر