ارسال آگهی

چرا درب ماشین لباسشویی باز نمیشود؟ رفع مشکل درب لباسشویی

نکات تعمیر درب ماشین لباسشویی هنگامیکه بسته شده و باز نمی شود، این مشکل بر اثر خرابی چه قطعاتی ممکن است رخ بدهد و برای باز کردن مجدد آن چه باید کرد؟باز نشدن درب ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یک وسیله پرکاربرد در منازل است که از کار افتادن آن مشکل بزرگی محسوب می شود به خصوص اگر لباس در داخل ماشین مانده باشد و درب آن باز نشود. در ادامه به بررسی علت ها و راهکار این مشکل پرداخته ایم.شاید بخواهید قبل از اینکه با تعمیر کار ماشین لباسشویی تماس بگیرید تا برای رفع عیب لباسشوییتان مراجعه کند اقدام به خارج کردن لباسهایتان از داخل ماشین کنید ولی درب آن باز نمی شود، برای باز کردن درب 3 مورد زیر را بررسی نمایید.

1- قفل درب یا اتصال ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی هایی که درب آنها از روبرو باز می شود یا مدل هایی که درب آنها از بالا باز می شود، از قفل درب که همان اتصال دو درب بهم می باشد استفاده می کنند. در واقع این قفل یک مکانیسم ایمنی برای ماشین لباسشویی محسوب می شود که در هنگامیکه ماشین لباسشویی کار می کند، مانع از باز شدن درب آن می شود. این سیستم شامل یک زبانه است که روی درب قرار گرفته و یک مکانیسم قفل که اغلب از یکسری کلید برای باز و بسته شدن تشکیل شده است.

زمانیکه ماشین لباسشویی شروع به کار می کند قفل فعال می شود و درب ماشین لباسشویی چفت می گردد و مانع از نشتی آب خواهد شد و در پایان عملیات شستشو هم قفل باز شده و درب باز می شود. در صورتیکه قفل درب عمل نکند و درب ماشین لباسشویی باز نشود باید خلاصی قفل را که اغلب از قسمت زیر قفل، قابل دسترس است را رها کنید تا درب باز شود.باز نشدن درب ماشین لباسشویی و تعمیر برد آن

بعضی از ماشین لباسشویی ها دارای یک صفحه نمایش دیجیتالی هستند که زمانیکه درب باز نمی شود کد خطا را نشان می دهد. هنگامیکه درب ماشین لباسشویی را باز کردید می توانید به ساختار قفل دسترسی داشته باشید و آن را عیب یابی کنید. در مدل هایی که درب ماشین لباسشویی از روبرو باز می شوند برای دسترسی به مونتاژ قفل، دو راه دارید یا پنل جلویی را باز کنید یا صفحه بالایی ولی در ماشین لباسشویی هایی که درب آنها از قسمت بالا باز می شود کافی است صفحه اصلی بالایی را بردارید تا به مونتاژ قفل دسترسی داشته باشید.

در مدل هایی که درب ماشین لباسشویی از روبرو باز می شوند برای دسترسی به مونتاژ قفل، دو راه دارید یا پنل جلویی را باز کنید یا صفحه بالایی ولی در ماشین لباسشویی هایی که درب آنها از قسمت بالا باز می شود کافی است صفحه اصلی بالایی را بردارید تا به مونتاژ قفل دسترسی داشته باشید.

2- زبانه لولا و قلاب درب ماشین لباسشویی

لولا یا زبانه که اصلاحا به آن درقلاب نیز گفته می شود بخشی از مکانیزم ایمنی در ماشین لباسشویی هایی است که درب آنها از روبه رو باز می شود و برای ماشین لباسشویی هایی که درب آنها از بالا باز می شود زبانه برای فعال کردن کلید درب ماشین لباسشویی به کار می رود.اگر این زبانه آسیب ببیند درب بخوبی باز و بسته نمی شود و ممکن است در پایان عملیات شستشو درب ماشین لباسشویی باز نشود.تعمیر درب ماشین لباسشویی

زبانه درب ماشین لباسشویی ممکن است بر اثر فشار زیاد بشکند یا از جایش در رفته باشد که باید نسبت به عوض کردن آن اقدام کنید. معمولا زبانه ماشین لباسشویی با دو تا پیچ به درب ماشین لباسشویی وصل شده و به راحتی قابل تعویض است.

3- دستگیره و پین ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی هایی که درب آنها از بالا باز می شود و بصورت استاندارد ساخته شده اند برای وصل کردن سرپوش به قسمت بالایی از دو عدد لولا استفاده کرده اند که این لولا ها به مرور زمان پوسیده شده و درب ماشین لباسشویی با مشکل باز و بسته شود.اگر در هنگام بازکردن درب لباسشویی مشکلی داشتید، حتما این لولا ها را بررسی کنید و اگر نیاز به تعویض داشتند، حتما آنها را تعویض نمایید.

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین لباسشویی, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر